Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Astragirl schreef:Tja, dat is een moeilijk punt denk ik, wanneer ben je topruiter? Als je handtekeningen moet uitdelen? lolMaar via hun opleiding kunnen ze soms meer risico's nemen en zo'n zware methode gebruiken denk ik.
SuperPepeijn"]
[quote="QQQQ"]Training van het paard is ten eerste bedoeld om er een voor lange tijd eenvoudig te hanteren gezond paard aan over te houden, welke het gevraagde werk graag en makkelijk uitvoert.
[/quote]dan zal dus aangetoond moeten worden dat bovenstaande niet mogelijk is bij LRD. want de discussie kan nog oeverloos doorgaan zo.
[/quote]
Het is duidelijk dat LDR dit tenminste niet bij elk paard kan bereiken. Op de site van Theresa staan een aantal redenen daarvoor uitgebreidt uitgelegd. Het Weiler onderzoek komt daar bovenop. Ik heb nog van niemand die dat werk ook echt bestudeerd heeft iets anders gehoord dan dat het goed werk is. Het effect zal wellicht niet alleen op LDR maar op alles achter de loodlijn betrekking hebben, maar meer erachter zal het niet beter maken.
Ik sluit me aan bij Astragirl:
[quote="Astragirl schreef:Mijn vraag blijft waarom LDR gaan rijden als je paard het met minder extreme stelling het ook even goed kan doen, +waarvan je zeker weet dat je geen verkeerde belasting enzo krijgt? Waarom altijd TE? Wat is de meerwaarde om een paard met zijn hoofd tussen zijn benen te rijden? Als extreme stretch oefening? Dat die grote namen dit doen zullen ze wel weten waar ze mee bezig zijn, maar de gewone ruiter heeft dit zeker niet nodig denk ik.