Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
damian23 schreef:Sterkte!!
Niemand kan jou voorschrijven wat je moet doen. Maar ik volg je eerlijk gezegd niet helemaal meer. Eerst zegt je dierenarts dat je paard alleen een lekkende hartklep heeft en hij ander voer moet. Je mocht zelfs het werk gaan opbouwen. Bloed was goed. Dus wat mankeert hij naast een lekkende hartklep? Volgens mij was hij zelfs in gewicht aangekomen. En nu ineens zegt je dat het paard "op" is en ingeslapen moet worden. En dat is ook de conclusie van de dierenarts?
Kimmie25501 schreef:Isapaardje, ik weet je mening over de medicatie, die heb je al vaak gezegd. Maar ik weet niet of hij het heeft, en ik wil het ook niet weten, want ik heb mijn beslissing gemaakt.
Danique schreef:Net of ze het nog niet besproken heeft... Er ZIJN ook nog wel opties maar niet met geld wat de vader van TS wilt besteden. Zonder dat geld, is het paard idd op!
Ninetales schreef:Uit haar reacties is te lezen dat ze hier goed over heeft nagedacht en ook meerdere malen gesproken met deskundige mensen op stal en met de dierenarts.
Neem aan dat deze het wel weten.
damian23 schreef:Danique schreef:Net of ze het nog niet besproken heeft... Er ZIJN ook nog wel opties maar niet met geld wat de vader van TS wilt besteden. Zonder dat geld, is het paard idd op!
Precies!! Maar dan kan ieder ander jonger paard ook snel "op" zijn bij de vader van TS.
Besef wel dat een jonger paard ook geld kost en er ook een kans bestaat dat je een jaar niet kan rijden vanwege een blessure. En paarden kosten nu eenmaal geld. Zeker als ze ziek worden.
Kimmie25501 schreef:Ik heb hele kundige mensen om me heen, die me allemaal veel helpen. Die mensen leggen ook dingen uit aan mijn ouders enzovoort.
Anoniem schreef:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik heb echt met stijgende verbazing de afgelopen pagina's gelezen. Wat een ontzettend grove reacties van sommigen. Durven jullie wel, met z'n allen tegen een meid van 15. Echt zo ontzettend laag. Way to go!
Het is TS haar paard. Waarom blijven mensen maar hun zin doordrukken, het heeft geen zin! Al zou ze 20 messen in het paard steken, dan zou dat nog jouw probleem niet zijn. Het verbaast me echt dat er zo veel mensen die er bijna een dagtaak van hebben gemaakt om TS af te zeiken, ongelooflijk! Echt, zoek een leven of ga je lekker met je eigen paarden bezig houden. Ze vraagt iig iets dat is al beter dan dat ze niets gedaan had en was blijven rijden. Nee, ik ben het ook niet eens met sommige dingen die TS doet maar echt, enkele reacties zijn te gek voor woorden.
Oreo zal vast heel depressief worden nu hij weet (want hij leest ook mee) dat hij ingeslapen wordt. Slapeloze nachten zal hij ervan hebben. Veel huilen. Angstaanvallen. Nee! Natuurlijk niet! Dat paard beseft niet wat er gebeurt, zal in vrede gaan voordat zijn conditie erger wordt. Het paard heeft jarenlang gediend als manegepaard, heeft nog mogen genieten bij zijn huidige eigenaresse.
Maar gelukkig hebben jullie Oreo zelf ook in levenden lijve gezien, en kunnen jullie beter dan TS beoordelen of dit paard op is of niet. Wat zou ze zonder jullie moeten
!
Nee hoor TS, doe maar wat je zelf wilt en laat je niet bang maken door enkele bokkers hier. Het is en blijft jouw paard en jij beslist. Je maakt hoe dan ook de goede keuze voor hem, dat weet ik wel. Sterkte ermee.
Citaat:De dierenarts is net geweest.
Er kwam uit dat hij een veel te hoge hartslag had. Een normaal paard zit tussen de 20 en 40. Oreo had 60. Verder heeft ze een bloedonderzoek gedaan. De te dikke benen konden komen door het hart.
De uitslag van het onderzoek komt morgen of maandag binnen.
Ik moet maisolie bij de muesli gaan geven. Ook gaat ze nog even op een rijtje zetten wat voor voer ik nog meer kan gaan geven.
Ik mag nog wel rijden. Ik mag in principe elke dag stappen in het bos en twee dagen draven en galopperen. Maar ik moet goed kijken naar zijn lijf. Als hij weer afvalt, is dat dus te veel.
Maar hij kan nu nog pijnvrij leven.
Maar mijn vader weet het nog niet zo goed. Want hij heeft zo iets van " als je niet kan rijden, heb je er niet zo veel aan". Ergens klopt dat ook wel, want ik wil graag trainen en verder komen. Maar ik wil echt nog geen afscheid van Oreo nemen. Maar mijn vader wil echt geen twee paarden hebben.
Dus daar moet ik nog even naar gaan kijken.