Babootje schreef:Dat dieper en ronder rijden heeft het doel ook de rug te stretchen en zo het paard losser te maken. Overigens hwn, dat is absoluut geen rollkur maar LDR. (Als je ooit een echte rollkur hebt gezien, weet je dat wel).
nombrado schreef:dieper en ronder rijden, veroorzaakt in de rug en de spieren, dat het daar overbelast wordt, bij de lendenen.
Dat is al wetenschappelijk bewezen.
Je kan dus nooit, door een paard dieper en ronder te rijden de rug stretchen.
de rug is een bewegingsspier.
Het enige waarmee je je paard klaar kan rijden om de ruiter te dragen is neus naar voren en hals lang. (zonder dat het paard zo over het tempo beweegt dat hij op zijn voorhand komt.)
Diep en rond geeft spanning rond de lendenen, hals, (valse knik) en voorkomt juist dat het paard zijn achterbenen onder zijn middelpunt krijgt.
zie eerder gepost filmpje.
Jouw eerder geposte filmpje, zoals ik al eerder aangaf, heb ik gezien en ben het niet eens met jouw weergave dat Totilas in het filmpje dat ik liet zien zo zou lopen. Als je het filmpje goed bekijkt zie je juist een hoge instelling (hoofd/hals) weggedrukte rug en achterbeen dat juist niet onder de massa grijpt. Eigenlijk het AR plaatje. Snap echt niet dat je dat nou niet ziet.
Dat diep en rond rijden overbelasting in de rug en spieren geeft wetenschappelijk bewezen is is kul. Het is maar welk rapport je voorlegt.