Ik pak het rechtrichten, rechtzitten bij beide aan. Dus zowel ruiter als paard. Want een scheve ruiter krijgt een paard niet recht en op een scheef paard kan je niet recht zitten.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
SabM schreef:Zooist ik ben ook het type eerst zien dan geloven. Maar bij suus werkt het echt. Die zie je veranderen. Die alertheid en spanning zie je, zodra naalden erin gaan, wegvloeien. Dat lukt met massage niet eens. Dat rillerige op lijf als iemand anders haar aanraakt blijft altijd. en met de naalden erin is het energie niveau rustig, kalm en heel ontspannen. Ze staat daarna altijd zo mak en kalm op stal. Terwijl ze normaal altijd alert is en alles wil zien / horen en direct op alles reageert. dus tja in haar geval zie ik verschil en dan is deze hollandse nuchtere toch echt het tegendeel bewezen![]()
Je training klinkt machtig hoor Zooist... wat leuk als je zo met techniek en basis kan spelen.
MWM... waslijnen... dat herken ik .Die had ik niet maar juist teveel druk. Toen werden het waslijnen want ik moest toch loslatenNu leer ik idd contact houden. Dat is anders dan loslaten of vasthouden. Ik heb moeite met doseren.. en suus straft mij af.. .gelukkig doet jouw pownie braaf en gaat zelf denken wat je dan mss wil. Knappert!!!
MyWishMax schreef:Hij doet precies wat vraag, alleen als je zelf niet weet dat je het vraagt, ga je er verkeerd mee omHij kan ook enorm steigeren als ik in de stress schiet bij dat halthouden, omdat ik zoveel tegenstrijdige hulpen geef... Eigenlijk sneu, dus gewoon blijven denken en rijden
maaikiemike schreef:Nog even een vraag: (Is jullie eigen schuld, jullie zetten mij aan het denken over recht zitten!) Mijn ene been is iets langer dan mijn andere. Is het dan slim om dit te corrigeren dmv mijn beugels? Dus verschillende lengte beugels? Zit me zo te bedenken dat ik met gelijke beugels anders niet helemaal recht kan zitten.
_Esther_87_ schreef:Weet iemand trouwens nog een goede fysiotherapeut in mijn omgeving? (oosten van Brabant/Noord-Limburg)
Visitor schreef:MyWishMax schreef:Ik sluit me ook aan, vanaf vandaag gaat de verbouw en verhuis gekte beginnen. Heb gisteren heerlijk gereden, alleen dat halthoudenIk gooi onmiddelijk teugels los als we stilstaan, waardoor paard hand gaat zoeken en dus enorm omhoog komt met hoofd of enorm gaat duiken. Geef je dan been, schiet hij in de stress en vliegt achteruit. Had les, dus elke keer: 'Contact houden!' En ja hoor, paard blijft netjes stil staan. Raar eigenlijk?
Vraag me af hoe een westernruiter hier tegenaan zou kijken. Is dat niet eigenlijk 'babysitten'? (Hopelijk leest er een westernruiter mee)
Maar fijn dat het bij jou beter ging!
Citaat:Ik wil in het voorjaar nog een keer een lesje pakken op het westernpaard dat ik voor de CR-opleiding mocht lenen. Echt gaaf hoe hij reageert op je zit en benen. En mega-confronterend!