Opnieuw leren rijden - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 11:44

SabM schreef:
lees net in topic van Rhys dat paard gisteren is aangereden in Spier, ze gaat er nu naartoe en weet nog geen ernst van de verwondingen

;(

:oo

SabM

Re: Opnieuw leren rijden - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 11:54

Ik heb gisteren Suus weer gereden. Maar oh wat vind ik het moeilijk om los te laten, geen controle te willen van voren en het allerlastigste is mijn balans. Die is eigenlijk diep triest. Merkte gewoon dat zodra suus versneld in tempo ik niet blijf zitten waar ik zit. Ga mee of val naarvoren of zoek balans in mijn handen...
ik vind het erg lastig en baal er eerlijk gezegd van.... voel me weer zo'n beginner.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 11:59

SabM schreef:
lees net in topic van Rhys dat paard gisteren is aangereden in Spier, ze gaat er nu naartoe en weet nog geen ernst van de verwondingen

;(

:oo

Arme Rhys........ :(:)

SabM, voelen ga je leren, dat komt heus wel, alleen móet je leren wat je móet voelen, en dat kost tijd. Maar daarvoor heb jij een superjuf!!!!

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 12:03

Dat is iets wat me bekend in de oren klinkt van mijn lesklanten "Ik voel me zo'n beginner"
Maar echt waar, als je dit onder de knie krijgt dan ben je al verder dan mening Z-ruiter hoor! :j
Zodra je kunt voelen wat er onder je gebeurd en daarop kunt inspringen zijn daarna veel rijtechnische oefeningen niet eens meer zo heel erg moeilijk en wordt het rijden pianospel. Waarmee ik bedoel: Met zo min mogelijk hulpen zoveel mogelijk bereiken. Dan blijk je maar een paar 'toetsen' nodig te hebben om een prachtig 'spel' te kunnen rijden.
Sowieso, deze manier van rijden ingaan is al een enorme sprong die je voor hebt op de meeste ruiters.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 12:21

Arme rhys! Ik hoop zo dat t meevalt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 12:22

Dat zegt Japeloup ook steeds :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 12:23

knollentuin schreef:

Ik ook, 't zal je toch gebeuren, wat één nachtmerrie....... ;(

SabM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 12:49

Ik heb idd een super juf *\o/*
Moet maar voor me gevoel dan paar passen op de plaats maken.... geduld |o

Ik hoop echt voor Rhys dat het mee valt. Lijkt me vreselijk als zoiets gebeurd. Zou in alle staten zijn....

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 14:09

Wat een interessant topic zeg!

Gosj Rhys ... Schrikken!

Na heel veel gekwakkel wil ik ook "bewuster" leren rijden. Dus als iemand nog een goede instructeur weer - waarbij ik op locatie kan gaan - in Belgisch limburg hoor ik het graag!

Momenteel ben ik al erg blij met de vorderingen, we gingen immers van

http://www.youtube.com/watch?v=GlzWxuYQ ... detailpage

naar Afbeelding

Maar het is erg moeilijk degelijk instructie te vinden, helemaal op een stal waar voornamelijk met slof, druk en veel poeha gereden wordt.

*gaat nu nog een aantal paginaatjes bijlezen*

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 14:51

knollentuin schreef:

wel heel erg schrikken....

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 15:00

Rhys schreef:
Ze is thuis!
Gelukkig is er geen aanrijding gebeurd blijkt nu uit informatie van de politie. Dat is een pak van m'n hart want je moet er toch niet aan denken dat er iemand gewond raakt of erger door toedoen van jouw paard.

Zodra we hoorden op welke stal ze was hebben we meteen de trailer aangekoppeld en zijn gaan rijden.
Ondanks dat ik op alles voorbereid was, schrok ik toch toen ik haar zag. Ze was helemaal van de wereld, wilde geen pas verzetten en zat onder het bloed.
Paard heeft meer dan 15 km afgelegd in tijdsbestek van dik een half uur en het moet een helletocht zijn geweest. Ze heeft prikkeldraad om haar benen gehad dus al haar benen zitten onder de draadwonden.

Ze is verschillende openbare wegen over gekomen en is uiteindelijk opgevangen op de parkeerplaats bij Van der Valk Spier, en die ligt pal naast de snelweg.
Het is echt een wonder dat er niet meer is gebeurd. Ze had ook tegen een vrachtwagen of een auto op kunnen lopen.

De veearts is zo straks geweest en eigenlijk vallen haar verwondingen wonderwel mee. Ze heeft 4 benen vol draadwonden (we zijn een uur bezig geweest met schoonmaken), waarvan een aantal gemeen diep, maar er zijn geen botten, pezen of gewrichten stuk.
Ze is zo stijf als een plank en wil met name doordat haar knie RV heel dik is niet graag lopen. Maar het komt allemaal weer goed.

Het is jammer dat de communicatie bij de politie niet zo lekker liep. Gisteravond om 17.30 is de eerste melding gedaan door een buurman, om 19u hebben we zelf de politie nog weer gebeld. Vanmorgen heb ik weer de politie gebeld en toen werd mij glashard verteld dat ik voor vermiste beesten niet bij de Politie moest zijn. Terwijl de politie er gisteravond met meerdere mensen bij is geweest en overigens wel keurig een veearts en een stal heeft geregeld.
Als eigenaar heb ik daardoor een hele nacht en halve ochtend in onzekerheid gezeten, we hebben uren lang gezocht terwijl mijn paard toen al lang bij hengstenhouderij Dolsma in Wijster op stal stond.

Zelf bevat ik het nog niet helemaal, ik zit hier helemaal te trillen, wat een nacht.

Sterkte meis!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 15:06

Pff, jeetje wat heftig zeg.
Gelukkig is ze terecht. Maar duurt nog wel even voor ze weer helemaal gezond is zo te lezen :(:)

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 15:16

Ja ik heb maar even in het topic van haar gereageerd.

Heb zin om strakjes weer even te hobbelen.. moeders heeft vanmiddag Zya even lekker laten rennen aan de longe als het goed is.. (had het idee dat ze gister een beetje opgekropte energie had maar het was te donker buiten vond ik)

Dus hoop dat ze vanavond ZENNNNN is :P

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 15:20

Bedankt voor jullie medeleven ook hier!
Bokt is best wel top hoor met dit soort dingen.

Ik zit hier nog steeds te shaken, kan het nog niet bevatten.
Maar zoals het er nu uitziet komt alles goed met mijn gekke oude merrie en dat is het belangrijkste.
Wat een hel zo'n nacht.

Paard is ook nog steeds min of meer van de wereld en strompelt wat door het weiland (ze moest naar buiten van de veearts). Ze onderging de hele behandeling gelaten en dat is niets voor haar.

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 15:23

Wat een verhaal... Maar fijn dat ze weer thuis is, hopelijk knapt ze snel op. Hou je ons wel op de hoogte?? Al weet ik dat dat een overbodige vraag is.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 15:25

Ik hoop dat ze snel opknapt. Ze zal inderdaad niet alleen lichamelijk een klap hebben gehad, maar ook geestelijk :(:)

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 15:28

Rhys, ik lees je verhaal net!
Wat ontzettend schrikken! :oo
Gelukkig lijkt de schade beperkt. Hou ons op de hoogte! :j

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 15:30

ach ach rhys, wat een verhaal. blij dat je dr terug hebt ,blij dat ze achteraf al gisteravond opgevangen is,blij dat het mee lijkt te vallen...
maar wat bijzonder stom van die politie daar :( en wat ik me nog meer afvraag, is er gisteravond al een veearts bijgeweest? [ik had dat gedaan als opvangadres bij een paard met zoveel wonden..]

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 15:47

Ja KT, de politie heeft er al een veearts bijgehaald, die injecties heeft gegeven maar ik weet niet wat. Denk pijnstillers en antibiotica. Daarna is ze naar het opvangadres gegaan.
Daar hebben ze geprobeerd de wonden af te spuiten maar toen sloeg ze enorm van zich af.

Er zat een laag modder aan dat wil je niet weten, we zijn met drie man een uur bezig geweest en een halve fles betadineshampoo later was het pas toonbaar.

Paard is ook nog helemaal van de wereld hoor Amanda, die heeft zeker niet alleen lichamelijk een klap gehad.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 15:56

ok, ja ik ben zo een wijsneus die dat soort dingen graag weten wil :+ ,paard zal wel in een soort shock zijn, hou dr maar goed in de gaten want met zo een avontuur achter de hoeven zal er nog wel een verzuring bij zitten,misschien heeft ze een spierontspanner gekregen die helpt daar ook tegen? en dat ze daarom ook wat "afwezig"lijkt
Bij mij zijn ze trouwens ook onrustig met schemerals ze op wei staan, in de bak is dat niet,gek he? en ik wil ze ook daarvoor binnen hebben
nou neem je rust, en laat jezelf ook een beetje vertroetelen

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 16:06

Klopt helemaal KT. Ze heeft nu eerst stevig AB, misschien als dat klaar is eens kijken of we nog wat kunnen ondersteunen met homeopathie oid.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 16:09

Rhys, gelukkig heb je haar weer terug! Ik duim voor een spoedig herstel, zowel lichamelijk als geestelijk. En denk ook een beetje aan jezelf :(:)

Gisteren is mijn zadel weer aangepast, voor zover mogelijk. Ik heb weer een paard waarbij het zadel naar rechts zakt, maar het daar niet opgevuld kan worden. Het moet daar juist platter gemaakt worden, want anders duwt paardlief het helemaal van zich af met zijn lijf, waardoor het extremer naar rechts gaat :+ Voorlopig elke 3 maanden controle, want paard is nogal van het op de rem gaan als het niet lekker ligt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 16:27

Rhys, wat fijn dat ze weer terug is....... oh wat zul jij bang geweest zijn....... arme wijffie heeft zo te lezen ook een goeie tik gehad :(:) poor thing.
Hebben ze ook rustgevende middelen gegeven? Ik weet uit ervaring dat dat een paard in shock goed kan helpen. Ik zou zeggen, hou ze even binnen, en.ga met haar wandelen. Dan komt ze wel weer tot zichzelf.....

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 16:39

even door alle commotie volledig over belsje heengelezen, maar hallo! welkom hier,n succes met bijlezen [lees je deel 1 ook?]

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 17:16

ik zit me totaal vast in mijn bekken/heupen als ik een been naar achteren leg. Weet iemand hoe dat komt en vooral wat ik er aan moet doen ? Ik kan gewoon niet ontspannen dan. Soms zelfs tot kramp aan toe.