SabM schreef:lees net in topic van Rhys dat paard gisteren is aangereden in Spier, ze gaat er nu naartoe en weet nog geen ernst van de verwondingen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
SabM schreef:lees net in topic van Rhys dat paard gisteren is aangereden in Spier, ze gaat er nu naartoe en weet nog geen ernst van de verwondingen
Rhys schreef:Ze is thuis!
Gelukkig is er geen aanrijding gebeurd blijkt nu uit informatie van de politie. Dat is een pak van m'n hart want je moet er toch niet aan denken dat er iemand gewond raakt of erger door toedoen van jouw paard.
Zodra we hoorden op welke stal ze was hebben we meteen de trailer aangekoppeld en zijn gaan rijden.
Ondanks dat ik op alles voorbereid was, schrok ik toch toen ik haar zag. Ze was helemaal van de wereld, wilde geen pas verzetten en zat onder het bloed.
Paard heeft meer dan 15 km afgelegd in tijdsbestek van dik een half uur en het moet een helletocht zijn geweest. Ze heeft prikkeldraad om haar benen gehad dus al haar benen zitten onder de draadwonden.
Ze is verschillende openbare wegen over gekomen en is uiteindelijk opgevangen op de parkeerplaats bij Van der Valk Spier, en die ligt pal naast de snelweg.
Het is echt een wonder dat er niet meer is gebeurd. Ze had ook tegen een vrachtwagen of een auto op kunnen lopen.
De veearts is zo straks geweest en eigenlijk vallen haar verwondingen wonderwel mee. Ze heeft 4 benen vol draadwonden (we zijn een uur bezig geweest met schoonmaken), waarvan een aantal gemeen diep, maar er zijn geen botten, pezen of gewrichten stuk.
Ze is zo stijf als een plank en wil met name doordat haar knie RV heel dik is niet graag lopen. Maar het komt allemaal weer goed.
Het is jammer dat de communicatie bij de politie niet zo lekker liep. Gisteravond om 17.30 is de eerste melding gedaan door een buurman, om 19u hebben we zelf de politie nog weer gebeld. Vanmorgen heb ik weer de politie gebeld en toen werd mij glashard verteld dat ik voor vermiste beesten niet bij de Politie moest zijn. Terwijl de politie er gisteravond met meerdere mensen bij is geweest en overigens wel keurig een veearts en een stal heeft geregeld.
Als eigenaar heb ik daardoor een hele nacht en halve ochtend in onzekerheid gezeten, we hebben uren lang gezocht terwijl mijn paard toen al lang bij hengstenhouderij Dolsma in Wijster op stal stond.
Zelf bevat ik het nog niet helemaal, ik zit hier helemaal te trillen, wat een nacht.