Ik ben zondag van mijn jonkie afgevallen.
Was mijn eerste val sinds jaren...en ben heel erg blij dat hij niet al te groot is en mijn val dus niet diep was
Was overigens niet zijn schuld : Ik gebruik voor het inrijden het zadel van mijn andere paard met zadelbont onder. Echter optimaal passen doet dit zadel niet, daar het op maat gemaakt is voor een tamelijk zwaar gebouwde warmbloed en nu zou moeten passen op een iele, kleine fjord.
Dus bij het aandraven is het zadel beginnen schuiven en gans omgedraaid en ben ik gevallen.
Paardje is meteen gestopt en stond zo te kijken van 'Wat!?'.
Nu heeft een stalgenoot een iets smaller zadel mee dat we straks even zullen passen.
Hoe doen jullie het wat betreft optoming? Hebben jullie alles nieuw en aangepast aan het jonge paard? Ik vind dat persoonlijk voorbarig daar ze nog zo zullen veranderen en het zadel dan binnen bepaalde tijd niet meer zal passen..
morgen heb ik mijn eerste privé les met hem.
Kwestie van longeren: Mijn instructrice had me gezegd dat ik hem prima met pessoa zou mogen beginnen longeren. Uiteraard rustig opbouwen, grote cirkels maken, laagste stand,...
Echter een stalgenoot zegt me dat dit t slechtst is wat je kan doen: verkeerde spieren trainen. Dat het te vergelijken is met een kind dat pas kan lopen al laten hordenlopen.
wat is jullie mening hierover?
Mijn paardje is momenteel, door een zware ziekte en lange revalidatie, nog vrij klein en onbespierd. Ik zou hem dus graag wat meer willen trainen naar spieropbouw toe. Maar longeren enkel aan hoofdstel bv, daar train je toch ook geen spieren mee...