[HK]Springen met Marcel Dufour. Stel uw vragen hier.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Elsskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 19:51

For pleasure
Jappeloup
Milton
Ratina
Baloubet
Gem twist

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 19:52

Elsskippy schreef:
For pleasure
Jappeloup
Milton
Ratina
Baloubet
Gem twist

Ik had mijn rijtje in willekeurige volgorde staan. Is dit jouw ranglijst met de beste boven?
Ik zal mijn rijtje ook even in rangorde zetten

clarence

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 19:54

besita schreef:
mijn favo's
Laura Kraut
Luciana Diniz
Meredith M .Beerbaum
Jessica Kuerten
Edwina Alexander

En Beezie Madden natuurlijk.

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 19:55

Ik heb ook een vraag, ik ben sinds september de trotse eigenaar ( *D ) van een heel fijn paard. Hij wordt in juni 4, het is de bedoeling om hem in de toekomst in de eventingsport uit te brengen.
Vandaag liep hij zijn eerste dressuurproefje en vorige week ging hij mee op springparcours (70 en 80cm).
Hij doet alles heel fijn en we hebben vooral geen haast. Thuis springen we bijna niet maar doen we wel balkjeswerk, gaan we vooral vaak op buitenrit enz. In december en januari heeft hij rust gehad.

Hoe zie je de training/opleiding en wedstrijd'kalender' van zo'n jong paard?
Ik heb niet het gevoel dat we nu te veel doen, het is zeker niet aan hem te zien ;-).
Ik ben wel van plan om nu stilletjes aan op zoek te gaan naar een goeie springinstructeur (ik word nu geholpen door een vriend van mij die ook op deftig niveau springt en eventing rijdt.)

Als we op concours gaan doet hij het ook allemaal heel plezant en ik rijd hem gewoon rustig rond zonder druk, pushen, of iets... Hij doet het naar gevoel allemaal heel graag (iig vééél liever dan mijn vorig paard ;-) )
Is dit al te veel voor een jonge of is wat we nu doen, goed?

Elsskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 19:55

Ja dit is mijn rijtje, maar de grootste favoriet is Walzerkoning.

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 19:56

Hallo
Mijn dochter heeft een dressuurpaard (Tango x TCN Partout ) ze rijd voornamelijk dressuur maar vind het leuk om ook wat te springen. Zodat er voor beide ook wat afwisseling is. We zijn al eens wat bezig geweest met springen eerst een keer los om te kijken wat hij deed en ook al een keer onder het zadel. Hij wil het best doen maar lijkt er niet zoveel "gevoel" voor te hebben. Wat zijn nu goeie oefeningen om hem er wat handig in te maken ?
En hebben zij er dressuurmatig ook voordeel van als ze ook wat springen meenemen in de training ?
Groeten Jeannette

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 19:56

clarence schreef:
besita schreef:
mijn favo's
Laura Kraut
Luciana Diniz
Meredith M .Beerbaum
Jessica Kuerten
Edwina Alexander

En Beezie Madden natuurlijk.

Precies...Beezie Patton (Madden) is DE beste van allemaal. In mijn rode boekje tenminste

clarence

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 19:57

1. Baloubet
2. Ratina
3. Gem Twist
4. Milton
5. For Pleasure
6. Jappeloup

Wel heel moeilijk hoor. Gem Twist was toch uitgeroepen als beste paard van de vorige eeuw in 1990. Maar Baloubet en Ratina hebben zo veel gewonnen.

clarence

Re: Springen met Marcel Dufour. Stel uw vragen hier.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 20:01

Wie zijn de beste ruiters dan?

Ludger Beerbaum
Jos Lansink
William Steinkraus
Michel Robert
John Whitaker
Pessoa (allebei)
Er zijn er veel te veel die geweldig kunnen rijden.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 20:02

pizza64 schreef:
Hallo
Mijn dochter heeft een dressuurpaard (Tango x TCN Partout ) ze rijd voornamelijk dressuur maar vind het leuk om ook wat te springen. Zodat er voor beide ook wat afwisseling is. We zijn al eens wat bezig geweest met springen eerst een keer los om te kijken wat hij deed en ook al een keer onder het zadel. Hij wil het best doen maar lijkt er niet zoveel "gevoel" voor te hebben. Wat zijn nu goeie oefeningen om hem er wat handig in te maken ?
En hebben zij er dressuurmatig ook voordeel van als ze ook wat springen meenemen in de training ?
Groeten Jeannette

Goh, als je vanaf pagina 1 begint met lezen dan zal je heel veel oefeningen tegenkomen en wordt er ook precies uitgelegd hoe je die moet neerzetten en uitvoeren. Als ik dat in dit antwoord allemaal op moet schrijven, dan wordt het een verhaal van 4 pagina's denk ik.
Of het voor dressuur helpt, zou ik niet weten. Maar gegarandeerd dat er een dressuurruiter je hier vroeg of laat een antwoord op gaat geven. Ik ben echt alleen van de springafdeling. Dus zou uit ervaring niet weten wat het effect is op dressuurpaarden als je er ook mee springt. Maar ik zag het Annemarie Sanders Keijzer wel vaker doen, en die reed topdressuur, dus ik neem aan dat het geen kwaad kan.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 20:03

clarence schreef:
Wie zijn de beste ruiters dan?

Ludger Beerbaum
Jos Lansink
William Steinkraus
Michel Robert
John Whitaker
Pessoa (allebei)
Ian Millar
Er zijn er veel te veel die geweldig kunnen rijden.

Ludger....zonder twijfel!

clarence

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 20:04

MarcelDufour schreef:
Goh, als je vanaf pagina 1 begint met lezen dan zal je heel veel oefeningen tegenkomen en wordt er ook precies uitgelegd hoe je die moet neerzetten en uitvoeren. Als ik dat in dit antwoord allemaal op moet schrijven, dan wordt het een verhaal van 4 pagina's denk ik.
Of het voor dressuur helpt, zou ik niet weten. Maar gegarandeerd dat er een dressuurruiter je hier vroeg of laat een antwoord op gaat geven. Ik ben echt alleen van de springafdeling. Dus zou uit ervaring niet weten wat het effect is op dressuurpaarden als je er ook mee springt. Maar ik zag het Annemarie Sanders Keijzer wel vaker doen, en die reed topdressuur, dus ik neem aan dat het geen kwaad kan.

Ja, en de Klimkes (Reiner en Ingrid) hebben een heel boekje geschreven over cavaletti- en springoefeningen voor dressuurpaarden genaamd Cavaletti.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 20:05

moeilijk om zomaar een favo aan te duiden want waar baseer je dat op ?
prijzengeld?
favoriete rijstijl ?
omgang als paarden man ?

denk dat zoiets gewoon om de zoveel jaar veranderd

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 20:06

clarence schreef:
1. Baloubet
2. Ratina
3. Gem Twist
4. Milton
5. For Pleasure
6. Jappeloup

Wel heel moeilijk hoor. Gem Twist was toch uitgeroepen als beste paard van de vorige eeuw in 1990. Maar Baloubet en Ratina hebben zo veel gewonnen.

Dat kwam omdat Gem Twist het nadeel had van zn ruiter...net als Jappeloup. Met topruiters op hun rug hadden die zo vreselijk veel meer gewonnen. Van Jappeloup zag je dat aan hoe hij met Nick Skelton sprong, en Gem Twist leek op zn ouwe dag weer helemaal jong, met Lesley op zn rug. Gem Twist had alles. Miste helemaal niets. De anderen hadden allemaal wel een minpuntje, maar Gem Twist alleen maar plusjes. Volgens mij dan.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 20:07

besita schreef:
prijzengeld?
favoriete rijstijl ?
omgang als paarden man ?

Ik vind Ludger de beste omdat hij echt bijna nooit een rijfout maakt. Zijn gevoel voor ritme en afstand zijn geweldig. Maar ik ben ook een enorme fan van Nick Skelton....die kan ook dingen die niemand kan....en John Whitaker.....mister cool himself.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 20:08

besita schreef:
prijzengeld?
favoriete rijstijl ?
omgang als paarden man ?

Zeker, en daarbij is het ook nog eens ieders persoonlijke keuze dus lastig om echt te zeggen wie de beste ruiter/amazone aller tijden is en welk paard het beste springpaard.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 20:08

clarence schreef:
MarcelDufour schreef:

Ja, en de Klimkes (Reiner en Ingrid) hebben een heel boekje geschreven over cavaletti- en springoefeningen voor dressuurpaarden genaamd Cavaletti.

Ja, maar daar heeft de vraagsteller nu effe niks aan.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 20:09

Hetgene waar je met een dressuurpaard rekening mee moet houden is dat je op een gegeven moment verlangt dat ze meer omhoog dan naar voren gaan bewegen maar dat is pas op hoger niveau. Tot het Z mag je van een dressuurpaard dezelfde rek in een lijntje verwachten als van een springpaard en dan kun je dus heel goed het werk doen wat hier in dit topic al omschreven is.

clarence

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 20:14

MarcelDufour schreef:
Dat kwam omdat Gem Twist het nadeel had van zn ruiter...net als Jappeloup. Met topruiters op hun rug hadden die zo vreselijk veel meer gewonnen. Van Jappeloup zag je dat aan hoe hij met Nick Skelton sprong, en Gem Twist leek op zn ouwe dag weer helemaal jong, met Lesley op zn rug. Gem Twist had alles. Miste helemaal niets. De anderen hadden allemaal wel een minpuntje, maar Gem Twist alleen maar plusjes. Volgens mij dan.

Wat is jouw lijstje in volgorde dan? Heb alleen filmpjes van Gem Twist gezien. Z'n kloon schijnt trouwens steeds meer op 'm te lijken. Ook qua springkwaliteiten.

clarence

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 20:18

MarcelDufour schreef:
clarence schreef:

Ja, maar daar heeft de vraagsteller nu effe niks aan.

Behalve dan dat het de vraag beantwoord of het dressuurmatig voordeel heeft als ze ook wat springen meenemen in de training. Weinig meer universeel gerespecteerde dressuurtrainers. Als zij een boekje schrijven over cavaletti-training voor hun paarden zal het voor Jeanette's dochter ook wel goed zijn.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 20:20

Simmie schreef:
besita schreef:
prijzengeld?
favoriete rijstijl ?
omgang als paarden man ?

Zeker, en daarbij is het ook nog eens ieders persoonlijke keuze dus lastig om echt te zeggen wie de beste ruiter/amazone aller tijden is en welk paard het beste springpaard.

Dan vind ik beste paard nog net iets minder moeilijk om te bepalen. Maar, het blijft subjectief. Een ding is zeker, ze hadden allemaal mogen komen bij me. :D

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 20:22

Elsskippy schreef:
Ja dit is mijn rijtje, maar de grootste favoriet is Walzerkoning.

Zo zie je maar, want die komt in mijn rijtje niet voor.
Maar ineens bedenk ik me zoveel paarden meer.
De wondermerrie Jessica, Boomerang, Deister.....het is inderdaad heel moeilijk.
Gladstone!!
Laatst bijgewerkt door Springert op 14-02-10 20:29, in het totaal 2 keer bewerkt

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 20:25

Meteoor, Halla, Milton, Rex the Robber, Donald Rex enz enz....

clarence

Re: Springen met Marcel Dufour. Stel uw vragen hier.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 20:26

Ik denk niet dat Meteoor over de huidige parcoursen goed mee kan doen.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 20:27

Professor schreef:
Meteoor, Halla, Milton, Rex the Robber, Donald Rex enz enz....

Alwin Schockemohle zei dat Donald Rex de beste was. Die won 12 Grote Prijzen achter elkaar!!! En toen heeft iemand hem vergiftigd op concours. Waaronder de het hoogste parcours dat er ooit gestaan heeft in de geschiedenis. De Olympiade va Tokio of Munchen, dat weet ik niet meer. Gigantisch...met een vierkant oxer van 1.70mtr!!! En niet een hindernis onder de 1.60mtr.

DONALD REX
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Springert op 14-02-10 20:57, in het totaal 2 keer bewerkt