Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pizza64 schreef:Hallo
Mijn dochter heeft een dressuurpaard (Tango x TCN Partout ) ze rijd voornamelijk dressuur maar vind het leuk om ook wat te springen. Zodat er voor beide ook wat afwisseling is. We zijn al eens wat bezig geweest met springen eerst een keer los om te kijken wat hij deed en ook al een keer onder het zadel. Hij wil het best doen maar lijkt er niet zoveel "gevoel" voor te hebben. Wat zijn nu goeie oefeningen om hem er wat handig in te maken ?
En hebben zij er dressuurmatig ook voordeel van als ze ook wat springen meenemen in de training ?
Groeten Jeannette
MarcelDufour schreef:Goh, als je vanaf pagina 1 begint met lezen dan zal je heel veel oefeningen tegenkomen en wordt er ook precies uitgelegd hoe je die moet neerzetten en uitvoeren. Als ik dat in dit antwoord allemaal op moet schrijven, dan wordt het een verhaal van 4 pagina's denk ik.
Of het voor dressuur helpt, zou ik niet weten. Maar gegarandeerd dat er een dressuurruiter je hier vroeg of laat een antwoord op gaat geven. Ik ben echt alleen van de springafdeling. Dus zou uit ervaring niet weten wat het effect is op dressuurpaarden als je er ook mee springt. Maar ik zag het Annemarie Sanders Keijzer wel vaker doen, en die reed topdressuur, dus ik neem aan dat het geen kwaad kan.
clarence schreef:1. Baloubet
2. Ratina
3. Gem Twist
4. Milton
5. For Pleasure
6. Jappeloup
Wel heel moeilijk hoor. Gem Twist was toch uitgeroepen als beste paard van de vorige eeuw in 1990. Maar Baloubet en Ratina hebben zo veel gewonnen.
besita schreef:moeilijk om zomaar een favo aan te duiden want waar baseer je dat op ?
prijzengeld?
favoriete rijstijl ?
omgang als paarden man ?
denk dat zoiets gewoon om de zoveel jaar veranderd
besita schreef:moeilijk om zomaar een favo aan te duiden want waar baseer je dat op ?
prijzengeld?
favoriete rijstijl ?
omgang als paarden man ?
clarence schreef:MarcelDufour schreef:Goh, als je vanaf pagina 1 begint met lezen dan zal je heel veel oefeningen tegenkomen en wordt er ook precies uitgelegd hoe je die moet neerzetten en uitvoeren. Als ik dat in dit antwoord allemaal op moet schrijven, dan wordt het een verhaal van 4 pagina's denk ik.
Of het voor dressuur helpt, zou ik niet weten. Maar gegarandeerd dat er een dressuurruiter je hier vroeg of laat een antwoord op gaat geven. Ik ben echt alleen van de springafdeling. Dus zou uit ervaring niet weten wat het effect is op dressuurpaarden als je er ook mee springt. Maar ik zag het Annemarie Sanders Keijzer wel vaker doen, en die reed topdressuur, dus ik neem aan dat het geen kwaad kan.
Ja, en de Klimkes (Reiner en Ingrid) hebben een heel boekje geschreven over cavaletti- en springoefeningen voor dressuurpaarden genaamd Cavaletti.
MarcelDufour schreef:Dat kwam omdat Gem Twist het nadeel had van zn ruiter...net als Jappeloup. Met topruiters op hun rug hadden die zo vreselijk veel meer gewonnen. Van Jappeloup zag je dat aan hoe hij met Nick Skelton sprong, en Gem Twist leek op zn ouwe dag weer helemaal jong, met Lesley op zn rug. Gem Twist had alles. Miste helemaal niets. De anderen hadden allemaal wel een minpuntje, maar Gem Twist alleen maar plusjes. Volgens mij dan.
MarcelDufour schreef:clarence schreef:Ja, en de Klimkes (Reiner en Ingrid) hebben een heel boekje geschreven over cavaletti- en springoefeningen voor dressuurpaarden genaamd Cavaletti.
Ja, maar daar heeft de vraagsteller nu effe niks aan.
Simmie schreef:besita schreef:moeilijk om zomaar een favo aan te duiden want waar baseer je dat op ?
prijzengeld?
favoriete rijstijl ?
omgang als paarden man ?
Zeker, en daarbij is het ook nog eens ieders persoonlijke keuze dus lastig om echt te zeggen wie de beste ruiter/amazone aller tijden is en welk paard het beste springpaard.
Elsskippy schreef:Ja dit is mijn rijtje, maar de grootste favoriet is Walzerkoning.
Professor schreef:Meteoor, Halla, Milton, Rex the Robber, Donald Rex enz enz....