Huidige trainingsmode: Show boven functionaliteit?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-05 13:11

runningkawa schreef:
Je kunt ook prefentief je paard 100 % in orde willen houden.
Er hoeft dan niet altijd wat mis te zijn.
us vind he alleen maar goed als je de fisio aat komen.

Menselijk sporters laten zich ook masseren door een sportmasseur en niet alleen na blessure

Weet ik ook wel, RK, niet zo snel happen joh Knipoog
Denk echt dat het een discussie is voor een apart topic, maar wederom zullen we er niet uit gaan komen, want hoogst waarschijnlijk kunnen we niet de voor bokt benodigde wetenschappelijke onderbouwing met 36 gekloonde paarden gereden door 2 gekloonde topruiters die hetzij klassiek hetzij mbv LDR hun selectie van 16 paarden opleiden (overige paarden gaan als blanco in de wei).

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 13:12

QQQQ schreef:
Dat topic zou magique gaan openen RK!
Vraagje: Waar komen meer paardenfysio's langs voor behandeling van o.a. de rug: Bij Anky of bij de Spaanse rijschool Verward

We hadden het toch over topsport
Lekkere vergelijking Lachen

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 13:14

Wat ik me afvraag: welke hedendaagse internationale topdressuur paarden hebben nu eigenlijk een échte klassieke opleiding ?

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-05 13:14

Magique schreef:
We hadden het toch over topsport
Lekkere vergelijking Lachen

We hadden het toch over de paarden? Voor die paarden is het allebei topsport.
Laatst bijgewerkt door QQQQ op 21-01-05 13:15, in het totaal 1 keer bewerkt

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-05 13:15

Magique schreef:
Wat ik me afvraag: welke hedendaagse internationale topdressuur paarden hebben nu eigenlijk een échte klassieke opleiding ?

Hoezo, wil je er een kopen dan Verward
*LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 13:15

Jammer hè
Zou wel wat zijn Lachen

Nogmaals ik ben geen LDR ruiter, maar ik durf niet met zekerheid te roepen dat het zo slecht is, totdat er echte bewijzen zijn.
Dus ga ik niet tegen iets in, wat ik niet kan hard maken.

Ik geef wel toe dat ik het geen prettig gezicht vind, maar toch lopen die paarden in de top mee.
Dus zullen ze er psygisch zoveel last van hebben?
Ook daar kan ik niks mee.

Als we iig beginnen met onze eigen dieren het naar de zin te maken.
Als we denken dat er wat mis is, de da laten komen.
Dan zijn we al een heel eind Lachen

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 13:17

QQQQ schreef:
We hadden het toch over de paarden? Voor die paarden is het allebei topsport.

Ja maar de uitvoering verschilt nog al Haha!

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-05 13:18

Grootste probleem dat ik met LDR rijden is, is dat het nogal zwaar gepropageerd wordt en daardoor overgenomen, terwijl het lang niet voor elk paard een toepasbare methode is (en natuurlijk vele gebruikers het niet juist weten toe te passen, terwijl het ze wel een mogelijkheid geeft om -in veel gevallen- hun paard tot meer dingen te dwingen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 13:19

Maar waarom is klassiek zoveel beter

De weg gedrukte ruggen om aan het plaatje te voldoen, lijken me ook niet erg gezond.

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 13:20

QQQQ schreef:
Hoezo, wil je er een kopen dan Verward
*LOL*

Nee ik begrijp hier van jou dat klassiek meer bij de Spaanse of Shires passen, niet echt mijn smaak

Hoe komt dat eigenlijk de klassiek aanhangers op bokt rijden allemaal paarden die niet geschikt zijn voor de hedendaagse dressuur of zie ik dat nou verkeerd Haha!

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-05 13:25

runningkawa schreef:
Maar waarom is klassiek zoveel beter

De weg gedrukte ruggen om aan het plaatje te voldoen, lijken me ook niet erg gezond.

Dat is ook niet gezond, maar je verdoezelt er geen fundamentele fouten mee en geeft de ruiter geen extra 'wapen' waarmee ie het paard dan toch kan dwingen.
Als het alleen de top was, die op goeie manier hiervan gebruik zou maken en het niet door iedereen overgenomen zou worden, zou ik er véél minder moeite mee hebben.

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-05 13:26

Magique schreef:
Nee ik begrijp hier van jou dat klassiek meer bij de Spaanse of Shires passen, niet echt mijn smaak

Hoe komt dat eigenlijk de klassiek aanhangers op bokt rijden allemaal paarden die niet geschikt zijn voor de hedendaagse dressuur of zie ik dat nou verkeerd Haha!

Dat begrijp èn zie je volledig verkeerd, inderdaad

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 13:29

QQQQ schreef:
Dat begrijp èn zie je volledig verkeerd, inderdaad

Maar een Spaans paard verzamelde gangen OK dan!
Lengte buiging + uitstrekken Huilen

Maar welk paard volgens jou QQQQ is een voorbeeld voor de klassiek aanhangers in de hedendaagse dressuur ?

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 13:30

Magique schreef:

Nagelbijten / Gniffelen Haha!

Wel opvallend dat in deze discussie iig de klassiek aanhangers idd voor een ander ras voorkeur hebben dan de niet/minder-klassiek aanhangers (let op de nuancering, geen LDR-aanhangers Knipoog). Tja van Goldstar is het natuurlijk niet te zeggen, die heeft geen foto's in het profiel Schijnheilig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 13:31

Maar wie ben jij dan eigenlijk om voor ander te bepalen wat voor trainingsmethode ze moeten gebruiken?

Ik bedoel: er worden in al deze topics heel zinnige argumenten aangedragen die voor het trainen in een diep frame pleiten, maar die veeg jij allemaal zomaar van tafel. O wee als "wij" een kanttekening bij Horst Weiler of Theresa Sandin, want die mensen verkondigen de absolute waarheid.

Ik blijf er bij Q: als je nou eens begint met het goed te doen voor je eigen paard en een ander in zijn waarde te laten...

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-05 13:37

Magique"]
Maar een Spaans paard verzamelde gangen OK dan!
Lengte buiging + uitstrekken Huilen
[/quote]
Ik ken er één waar het precies andersom is. Dat verschil is foktechnisch en bouwtechnisch. Wat wil je daar eigelijk mee zeggen? Er wordt tegenwoordig meer waarde gegeven aan uitstrekken, zodanig dat men de slechte kwaliteit van de verzameling vaak nieteens meer herkent
=> SHOW LEVERT MEER OP DAN KWALITEIT!

[quote="Magique schreef:
Maar welk paard volgens jou QQQQ is een voorbeeld voor de klassiek aanhangers in de hedendaagse dressuur ?

Ik volg die top niet zodanig dat ik allerlei namen weet (ben zowiezo hopeloos in namen Schijnheilig ). Ik vind Marlies van Baalen op het moment niet verkeerd bezig zijn, maar zou de naam van d'r paard niet weten. Rien v/d Schaft rijdt ook klassiek, maar weet ik ook geen paardennamen bij.
Vreemd hè?
Nee hoor, maakt namelijk niet uit welk paard. Of ie klassiek gereden wordt of niet, dat bepaald de ruiter (m/v)!

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-05 13:40

Zep schreef:
Maar wie ben jij dan eigenlijk om voor ander te bepalen wat voor trainingsmethode ze moeten gebruiken...

Ik ben Q. Aangenaam.

Ik bepaal dat voor niemand, geef hier alleen mijn mening. Dat die niet strookt met jouw gedachtes, dat is allang duidelijk.
Wie ben jij eigenlijk, dat je mij zou moeten "berispen" op wat ik hier schrijf Verward

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 13:42

Citaat:
Dat verschil is foktechnisch en bouwtechnisch. Wat wil je daar eigelijk mee zeggen?

Misschien dat een bv een Shire (niet afzeikerig berdoelt) fysiek gewoon niet in staat is om bv serieus in de dressuur mee te kunnen draaiemn al zet je Anky erop

Zelfde als met Spaanse paarden zijn ze fysiek in staat om met zoveel gemak en souplesse een appuyement uit te voeren als een Salinero ?

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-05 13:43

Anoukie schreef:
Wel opvallend dat in deze discussie iig de klassiek aanhangers idd voor een ander ras voorkeur hebben dan de niet/minder-klassiek aanhangers (let op de nuancering, geen LDR-aanhangers Knipoog). Tja van Goldstar is het natuurlijk niet te zeggen, die heeft geen foto's in het profiel Schijnheilig.

Jij weet helemaal niet waarom ik een shire heb en wat voor rassenvoorkeur, dus wat bazel je nou?
Heb ook een wpner, met zware, vooral psychische schade veroorzaakt door iemand zonder enige kunde die zonodig Anky moest nadoen Boos! Huilen Boos!

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 13:43

QQQQ schreef:
Rien v/d Schaft rijdt ook klassiek, maar weet ik ook geen paardennamen bij.
Vreemd hè?

Niet vreemd, ze maken geen indruk

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 13:44

QQQQ schreef:
Heb ook een wpner, met zware,
vooral psychische schade
veroorzaakt door iemand zonder enige kunde die zonodig Anky moest nadoen Boos! Huilen Boos!

Zulke opmerkingen doen het altijd goed in het klassiek kamp Huilen Huilen

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-05 13:46

Magique schreef:
Misschien dat een bv een Shire (niet afzeikerig berdoelt) fysiek gewoon niet in staat is om bv serieus in de dressuur mee te kunnen draaiemn al zet je Anky erop

Zelfde als met Spaanse paarden zijn ze fysiek in staat om met zoveel gemak en souplesse een appuyement uit te voeren als een Salinero ?

Jij snapt duidelijk nog altijd niet dat het hier niet om het bereiken van het hoogste niveau gaat (niet afzeikerig bedoelt).
Als ik zeg dat niet elk paard met LDR te rijden is, doel ik niet op verschillende rassen, maar op individuen. Bijv. hen die het mentaal niet pikken of aankunnen.

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-05 13:47

Magique schreef:
Zulke opmerkingen doen het altijd goed in het klassiek kamp Huilen Huilen

Ja, die ongevoelige LDRer zal 't een worst wezen. Als 't maar showt.

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 13:48

QQQQ schreef:
Ja, die ongevoelige LDRer zal 't een worst wezen. Als 't maar showt.

Een paard wat niet goed in z'n vel zit hoe kan die nou "showen"

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 13:49

QQQQ schreef:
Jij snapt duidelijk nog altijd niet dat het hier niet om het bereiken van het hoogste niveau gaat (niet afzeikerig bedoelt).
Als ik zeg dat niet elk paard met LDR te rijden is, doel ik niet op verschillende rassen, maar op individuen. Bijv. hen die het mentaal niet pikken of aankunnen.

Waarom heb je het dan continu over die Spaanse Rijschool ?