Is diep & rond rijden in orde??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 10:30

QQQQ"]
[quote="Desiree schreef:
No way boven dat gemiddelde. je hebt er maar een paar op bokt die echt dressuur kunnen rijden.

Ik bedoelde: de FOTO's zijn boven het gemiddelde...
[/quote]
Dat zei ik toch? sorry hoor, nu snap ik het niet meer.

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 10:31

En nu jij nog een paar namen noemen Q, dan weet ik gelijk of ik je serieus moet nemen, scheelt een hoop tijd Haha!

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-04 10:32

Magique schreef:
Ik heb geen foto gezien waarbij een paard eerst LDR rijdt en vervolgens klassiek, dan pas kan je oordelen of het paard op de voorhand loopt, niet bij een momentopname in een LDR training Verward

Bull.
Er waren meerdere foto's van het zelfde paard te zien. In de draf kan je duidelijk zien dat ie op de voorhand was. Meer dan één moment dus.
Als je datzelfde paard in meer oprichting of zo dan niet op de voorhand ziet: wat bewijst dat dan voor je??? Datzelfde paard is dan niet opeens klassiek gereden hoor, hooguit van de voorhand af gereden.

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-04 10:33

Magique schreef:
En nu jij nog een paar namen noemen Q, dan weet ik gelijk of ik je serieus moet nemen, scheelt een hoop tijd Haha!

Als DAT jouw manier is om mensen te beoordelen, dan weet ik meteen hoe serieus ik JOUW input hier moet nemen... Haha!

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-04 10:35

Desiree schreef:
Dat zei ik toch? sorry hoor, nu snap ik het niet meer.

Ja, maar ik dacht dat jij even dacht dat ik het andersom bedoelde. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 10:35

Samsam, Werth traint haar paard niet achter de loodlijn, ze wil steeds het neusje eruit hebben. Misschien dat ze haar paarden bij momenten naar zich toe haalt, om ze vervolgens weer van zich af te zetten. Dit hoeft niet bovenin, dit kan ook in een lagere lijn.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 31-03-04 10:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 10:35

QQQQ schreef:

Bull.
Er waren meerdere foto's van het zelfde paard te zien. In de draf kan je duidelijk zien dat ie op de voorhand was. Meer dan één moment dus.
Als je datzelfde paard in meer oprichting of zo dan niet op de voorhand ziet: wat bewijst dat dan voor je??? Datzelfde paard is dan niet opeens klassiek gereden hoor, hooguit van de voorhand af gereden.

Dus jij zegt tijdens een wedstrijd wordt er niet klassiek gereden Verward
Welke foto heb je het nou over ?

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-04 10:41

Magique"]
Dus jij zegt tijdens een wedstrijd wordt er niet klassiek gereden Verward
[/quote]

PRECIES!!!
Klassiek rijden is niet een bepaalde houding, je kan ook niet even het laatste kwartiertje van je training klassiek gaan rijden.
Klassiek rijden en trainen is een geheel.

[quote="Magique"]
Welke foto heb je het nou over ?
[/quote]

Deze bijvoorbeeld:

[quote="Sjuimpje schreef:
Nog 2 plaatjes:
Afbeelding

Afbeelding

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 11:13

Ik hed deze foto al vaker gepost, maar er word gewoon niet op gereageert want hij past niet in jou doemdenkerij over LDR? Dit paard is er achter super bij, zou eigenlijk nog wel wat ronder kunnen, en dan blijft ie zo van de vloer komen hoor. Dit heb ik ook al vaker gezegdt niet teveel genreralisren Q....
Afbeelding

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-04 11:22

Wouter24 schreef:
Ik hed deze foto al vaker gepost, maar er word gewoon niet op gereageert want hij past niet in jou doemdenkerij over LDR? Dit paard is er achter super bij, zou eigenlijk nog wel wat ronder kunnen, en dan blijft ie zo van de vloer komen hoor. Dit heb ik ook al vaker gezegdt niet teveel genreralisren Q....

Jij hoeft mij niet te vertellen wat ik moet doen of niet hoor, woutertje.

Dit paard is inderdaad nu niet zó diep ingesteld als wat van die andere foto's. Mijn nek doet echter evengoed pijn als ik dit zo zie... Verdrietig
De hoek van de foto maakt het niet mogelijk om veel zinnigs te zeggen over het achterbeen gebruik, al ziet wat ik nu wel kan zien er goed uit.

Als ie het goed doet, ondanks de instelling, is dit aan het paard te danken, want zoals eerder gezegd: Mooi paard!
Hij zou zo veel mooier kunnen worden....

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 11:24

QQQQ schreef:

Door "klassieke" training? Dit paard is juist beter geworden door LDR Scheve mond

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 11:26

QQQQ schreef:
Als ie het goed doet, ondanks de instelling, is dit aan het paard te danken, want zoals eerder gezegd: Mooi paard!

Ik had van jou wel iets meer argumentatie verwacht..

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-04 11:29

Wouter24"]
[quote="QQQQ schreef:

Door "klassieke" training? Dit paard is juist beter geworden door LDR Scheve mond
[/quote]

Door correcte klassieke training.

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-04 11:31

essie79 schreef:
Ik had van jou wel iets meer argumentatie verwacht..

Ik heb genoeg argumentatie staan op dit topic dat hier van toepassing is en de toon van Wouter staat me niet aan. Die blokkeerd al direct elke mogelijkheid tot een nuttige discussie.
Vandaar.

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 11:32

QQQQ schreef:

Door
correcte
klassieke training.

Wat is correct? vind ik maar een relatief begrip hoor, wat jij correct vind hoeft nog niet correct te zijn

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 11:33

QQQQ schreef:
en de toon van Wouter staat me niet aan.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-04 11:38

Wouter24"]
[quote="QQQQ"]en de toon van Wouter staat me niet aan.
[/quote]

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben
[/quote]

Dat heeft 0 met toon te maken.

[quote="Wouter24 schreef:
Wat is correct? vind ik maar een relatief begrip hoor, wat jij correct vind hoeft nog niet correct te zijn

Wat jij wil, Wouter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 11:41

Wouter24"]
[quote="QQQQ schreef:

Door correcte klassieke training.

[/quote]
Wouter, jij bent toch ook instructeur?? Dan zou je toch wel moeten weten wat correct is en hoe een paard gereden moet worden? Je zult ook wel een idee hebben van hoe een correct opgeleid/gereden paard dient te gaan, daggik??

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 11:48

Lovely schreef:
Wouter, jij bent toch ook instructeur?? Dan zou je toch wel moeten weten wat correct is en hoe een paard gereden moet worden? Je zult ook wel een idee hebben van hoe een correct opgeleid/gereden paard dient te gaan, daggik??

Ja absoluut, maar ik betwijfel of dat hetzelfde idee is als die van Q dat bedoel ik te zeggen, wat ik correct vind hoef jij niet correct te vinden en vice versa Lachen

Het doel is natuurlijk met minimale hulpen, lichtheid, enz een proef te kunnen rijden.

Dat is toch ook 1 van de charmes van paardrijden? Vele wegen die naar rome leiden, en heel veel dingen zijn in veel verschillende systemen hetzelfde. de ene manier is wat extremer als de ander, de bewijzen zijn er in de top geweest, we hebben olympische kampioenen gehad die allemaal een ander systeem reden.

Laat andere die weg volgen, en zie waar jij straks eindigt en die "ander" en trek dan je conclusies.

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-04 12:04

Wouter24 schreef:
Laat andere die weg volgen, en zie waar jij straks eindigt en die "ander" en trek dan je conclusies.

Da's een optie.
De optie die we hier proberen te volgen is die van discussie en redenatie om te leren begrijpen waarom de een zus en de ander zo rijdt.

Ik heb denk ik in dit topic vaak genoeg laten zien om te willen en kunnen luisteren en meedenken met andermans redenaties, zonder met dooddoenders te komen als "nou dat IS nou eenmaal zo".

De meeste mensen hier ambieren niet serieus een olympische carriere voor hun paard, maar willen zo goed en plezierig mogelijk met en voor hem bezig zijn.

Serieus paardrijden en serieus je paard trainen kan ook los van wedstrijden. Wedstrijden rijden kweekt ambitie, bij de meeste mensen, en dat is iets dat geen paard zal begrijpen.

Laten we eens proberen deze discussie los te koppelen van wedstrijden en topprestaties. Daar komen we namelijk niets verder mee! Knipoog

Training van het paard is ten eerste bedoeld om er een voor lange tijd eenvoudig te hanteren gezond paard aan over te houden, welke het gevraagde werk graag en makkelijk uitvoert.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 12:20

QQQQ schreef:
Training van het paard is ten eerste bedoeld om er een voor lange tijd eenvoudig te hanteren gezond paard aan over te houden, welke het gevraagde werk graag en makkelijk uitvoert.
dan zal dus aangetoond moeten worden dat bovenstaande niet mogelijk is bij LRD. want de discussie kan nog oeverloos doorgaan zo.
Laatst bijgewerkt door SuperPepeijn op 31-03-04 12:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 12:26

SuperPepeijn"]
[quote="QQQQ schreef:
dan zal dus aangetoond moeten worden dat bovenstaande niet mogelijk is bij LRD. want de discussie kan oeverloos nog 30 pagina's doorgaan zo.
[/quote]
Dat aantonen kan alleen de praktijk, en dan zouden de veeartsen eigenlijk meer op de hoogte moeten zijn hoe hun patienten dagelijks getraind worden. En dat weten ze helaas dus niet.

Het zal best mogelijk zijn om met LRD een gezond paard over te houden, maar dat is voor veel minder paarden en mensen nodig dan velen denken.

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 12:40

SuperPepeijn schreef:
dan zal dus aangetoond moeten worden dat bovenstaande niet mogelijk is bij LRD. want de discussie kan nog oeverloos doorgaan zo.

Nee SP, de contra-LDRers moeten inzien dat aangetoond kan worden dat ook aan bovenstaande eisen kan worden voldaan bij LDR.
Theoretisch gezien kan het zelfs uitermate goed met LDR en in de praktijk bewijzen paarden als Bonfire, Gigolo en Rembrandt dat ze met een LDR-training lange tijd, tot op hoge leeftijd, gezond waren en makkelijk hun werk uit konden voeren.

Overigens is het onzin dat Isabell niet achter de loodlijn zou trainen, hetzelfde geldt voor Nicole Uphoff. Beide rijden ook extreem laag en rond, in Amsterdam was dit jaar zelfs te zien dat Isabell dat meer deed dan Anky.

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 12:46

Mijn vraag blijft waarom LDR gaan rijden als je paard het met minder extreme stelling het ook even goed kan doen, +waarvan je zeker weet dat je geen verkeerde belasting enzo krijgt? Waarom altijd TE? Wat is de meerwaarde om een paard met zijn hoofd tussen zijn benen te rijden? Als extreme stretch oefening? Dat die grote namen dit doen zullen ze wel weten waar ze mee bezig zijn, maar de gewone ruiter heeft dit zeker niet nodig denk ik.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 12:54

Astragirl schreef:
Dat die grote namen dit doen zullen ze wel weten waar ze mee bezig zijn, maar de gewone ruiter heeft dit zeker niet nodig denk ik.

En nou zijn we waar we zijn moeten. Die topruiters kunnen ECHT rijden. DAar kunnen die amateurtjes hier op bokt niet aan tippen, op een enkele uitzondering na. Een topruiter kan zo'n paard ermee verbeteren, en zelfs die zeggen dat ze niet elk paard zo kunnen rijden (ook Anky). Mensen op ons niveau nemen een groot risico dat ze een paard erdoor kapot trainen.