Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Trui schreef:Ketly schreef:Wat een vreselijke reacties weer. TS doet het ook nooit goed. Als meisje van 15 wist ik ook niet wat er allemaal mis kon zijn met een paard en wat de beste beslissing zou zijn.
Is het dan fout om ‘als ze het niet weet’ het tegen haar te zeggen zodat ze t leert? nee toch? ik lees alleen maar goede bedoelingen in het ‘misschien is dit paard beter af in de hemel’
Prima dat ze t misschien uit zichzelf nog niet weet. Maar als we haar dan wat willen uitleggen zodat ze t wel gaat weten is het gelijk fout?
Gini schreef:Kapotte paarden die gedumpt worden omdat ze niet meer de sport in kunnen, ik vind het heel erg voor TS, maar zo zijn er zoveel, als je die allemaal moet gaan sponsoren, dan wil ik ook wel in de rij gaan staan met mijn handje omhoog.
Kmbly schreef:Dierenarts is geweest.
Hij deed wat testjes. Ze wou dr rug niet bollen en reageerde gevoelig bij dr bekken. Ook was het dikken been veel dikker dan de andere en wou ze hem niet in een houding houden en dreigde ze te gaan happen terwijl ze bij de andere niks deed. Ook wou ze een achterbeen niet onder de massa zetten en viel ze bijna om.
DA wilt onderzoek doen en daaruit foto’s gaan maken.
Alleen mijn vader vind het teveel geld gaan kosten en of ik het geduld heb om zo’n traject in te gaan omdat ik de sport in wil. Dus we gaan X bellen en nog bespreken met stalhouder.
Maar er is een grote kans dat dit mijn laatste paar weken met haar zijn.
Kmbly schreef:Ik vind het oneerlijk voor char om haar in te laten slapen. Ze kan er niks aan doen dat ze pijn heeft en dat ze daardoor het leven ontnomen zal moeten worden zie ik niet zitten. Mijn keuze is ook niet naar X gaan, maar dat is de enige plek waar ze nog waarde heeft. En het was zijn top merrie.
En ik ben serieus bezig met de sport, mijn dromen liggen er en ik ben bereid te doen wat er voor nodig is. En het doet me pijn dat char geen onderdeel zou zijn van de sport voor mij. We zijn niet arm en kunnen best tegen een tegenslag maar die onderzoeken en foto’s zijn al een fortuin, laat staan de behandelingen die er uit gaan komen?? Ik heb ook nog broers die hun handje dan gaan ophouden van wanneer gaan ze ons vergoeden.
En als het kan zoek ik iemand waarmee ik in contact kan blijven om char als weidemaatje weg te doen. Maar dan moet ik mijn grootste droom waarschijnlijk opgeven om nog verder te komen in de paardensport, want ik verwacht niet dat ik dan nog een paard krijg of dat het vergoed wordt omdat er alleen maar ellende uit gaat komen. Dus ben ik momenteel eigenwijs bezig om mijn eigen dromen voor te laten gaan, inplaats mijn dromen te laten verdwijnen om char het beste te geven. En ik probeer het beste voor char te doen, alleen is het beperkt
Rizette schreef:Gratis wegdoen gaat niet? Dus dit paard gaat de handel in en voor slacht(prijs)?Of voor de slacht naar het buitenland omdat het daar meer opbrengt? Ik zou zeggen geef het weg aan iemand die wel het geld en de drive heeft om goed voor dit dier te gaan zorgen. Een paard doelbewust medische zorg onthouden is een hele slechte zaak. Dat mag je als 15 jarige ook wel weten. Hoe beroerd het voor TS is voor haar is het een luxeprobleem. Voor het paard een eerste levensbehoefte . Zorg er in ieder geval voor dat dit paard geen pijn heeft of zal krijgen.Dus vraag de dierenarts om pijnstilling. dat is het minste wat gedaan kan worden. Verder kan ik alleen nog eens herhalen. Denk er goed over na of je door wilt in de paardensport. Het houden van een dier geeft een grote verantwoordelijkheid. Opnieuw beginnen met een ander paard op dezelfde plek en met dezelfde begeleiding zal inmiddels het derde soortgelijke resultaat opleveren met nog een paard als grote verliezer. Voor die mensen die in dit topic vonden dat het paard er maar doorheen gereden moest worden misschien hebben jullie hier iets van geleerd dan ben je in ieder geval iets wijzer geworden dan deze instructrice en stalhouder. En nee helaas weer geen post die bijdraagt aan een positieve sfeer. Ik vind er inmiddels eigenlijk helemaal niks positiefs meer aan hier. Paard zoekt baas is ook geen goede optie die gaan dit paard ook "opknappen" en als het weer een beetje gaat , goed verkopen met een mooi verhaal.Kopers kunnen geen kant op als ze er achter mochten komen. Het enige wat een koper daar kan is het paard terug geven en naar de centen fluiten. Ken een merrie die daar als hoog in de dressuursport geadverteerd werd maar nog nooit gestart was in haar hele leven. Maw het eerlijke verhaal komt er daar ook niet uit, want dat hadden ze zo na kunnen vragen bij de KNHS.. Maar ook daar gaan de financien voor. Ik zou zeggen geef het paard aan Darkadia als zij er een betere plek voor heeft met meer financien en een goede medische begeleiding door de dierenarts, indien nodig weidegang, maatjes en een goed leven voor het paard. Dan nemen jullie verantwoordelijkheid voor je paard en neem aan dat ze daar wel pijnstillers en behandeling krijgt.