Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kimmie25501 schreef:De reden, dat we hebben besloten met Oreo niet veel meer te proberen, is omdat hij 20 is en op.
Zijn lichaam kan gewoon niet meer verder, en dan kan je hem wel in een weitje zetten, maar daar wordt hij echt niet gelukkig van. Hij krijgt nu veel sneller infecties door een mindere weerstand, en dat is gewoon niet paardwaardig.
In een nieuw paard wil mijn vader echt nog wel heel veel geld steken. Dat zal een jongere zijn, en als die iets heeft, gaan we gewoon heel hard werken om hem beter te krijgen. Maar Oreo is oud, en om nog veel onderzoeken te doen, is niet handig. Ook heb ik dit van te voren altijd gezegd, ik ga niet met hem aanmodderen als hij echt ziek is. Niemand hier kent mij echt, en weet niet hoe ik doe en hoe ik ben. Ook niemand weet hoe Oreo is, niemand heeft hem hier ook gezien.
Ik heb hele kundige mensen om me heen, die me allemaal veel helpen. Die mensen leggen ook dingen uit aan mijn ouders enzovoort. Hoe jullie zeggen, lijkt het net dat je alleen een paard mag hebben als je ouders ook paardenmensen zijn.
Ik vind het moeilijk om hier niet te reageren, omdat het toch mijn topic is.
Maar aangezien iedereen nu bezig is met aannames te maken, en mij en mijn vader aan te vallen, zou het beter voor mij zijn als ik niet meer zou reageren.
Dat kan ik alleen niet zo goed, dus ik denk niet dat dat hem wordt haha.
Maar lees alsjeblieft je reactie terug, en denk de volgende keer even beter na voordat je iets post.
Je kent mij niet, je kent mijn paard niet, dus zulke aannames kun je ook niet maken.
Napie schreef:Ik krijg een beetje een naar gevoel bij dit topic. Een beetje het gevoel dat TS voor het blok wordt gezet en het paard moet laten inslapen op basis van meningen die door mensen Online worden gegeven die het paard niet eens kennen.
TS laat dit wel een weloverwogen keuze zijn wat je met dit paard gaat doen. Niet op basis van anderen maar op je eigen gevoel en datgene wat de dierenarts adviseerde.
beline1 schreef:Het is misschien beter als TS niet meer reageert en lekker gaat genieten van haar lieve paard.
Ze heeft mensen op stal die haar helpen en de dierenarts kan ze altijd om advies vragen.
Heel veel sterkte!
Memere schreef:Jammer dat dit paard de zorgen niet krijgt omdat hij al op leeftijd is, op deze leeftijd zijn velen in de fleur van hun leven. Een jong dier word inderdaad ook oud en wat als dat moment aanbreekt? Dan maar het paard afdanken voor de jaren plezier die je ermee hebt gehad en een nieuwe aankopen? Je wist zeer goed genoeg dat dit paard al op leeftijd was, waarom er dan nog aan begonnen als je hem toch geen medische zorgen wilt geven? Ik zou zeggen, wacht erna maar even met een nieuw paard want die 5 jaar gaat sneller voorbij als je denkt, dan is je 15 jarige paard ook 20. Vraag mij af wanneer hij effectief ingeslapen zal worden, heb je al gebeld? Deze vraag is niet slecht bedoeld trouwens. Met inslapen is niets mis mee, maar dan moet je ook de reden weten waarom deze ingeslapen 'moet' worden.. je weet dat hij 'op' is, maar weet niet waarom omdat jullie geen enkele cent erin willen steken. Je berichten met "haha" achter/midden je zinnen, vind ik dan ook niet grappig..een paard heeft nu eenmaal zorg nodig en soms meerdere soorten voeding, om goed in evenwicht te blijven. Alvorens hem op te geven, laat dan eerst testen op Cushing en neem gelijk bloed af, kost niet zo veel en wie weet weet je de oorzaak.
Danique schreef:Memere schreef:Jammer dat dit paard de zorgen niet krijgt omdat hij al op leeftijd is, op deze leeftijd zijn velen in de fleur van hun leven. Een jong dier word inderdaad ook oud en wat als dat moment aanbreekt? Dan maar het paard afdanken voor de jaren plezier die je ermee hebt gehad en een nieuwe aankopen? Je wist zeer goed genoeg dat dit paard al op leeftijd was, waarom er dan nog aan begonnen als je hem toch geen medische zorgen wilt geven? Ik zou zeggen, wacht erna maar even met een nieuw paard want die 5 jaar gaat sneller voorbij als je denkt, dan is je 15 jarige paard ook 20. Vraag mij af wanneer hij effectief ingeslapen zal worden, heb je al gebeld? Deze vraag is niet slecht bedoeld trouwens. Met inslapen is niets mis mee, maar dan moet je ook de reden weten waarom deze ingeslapen 'moet' worden.. je weet dat hij 'op' is, maar weet niet waarom omdat jullie geen enkele cent erin willen steken. Je berichten met "haha" achter/midden je zinnen, vind ik dan ook niet grappig..een paard heeft nu eenmaal zorg nodig en soms meerdere soorten voeding, om goed in evenwicht te blijven. Alvorens hem op te geven, laat dan eerst testen op Cushing en neem gelijk bloed af, kost niet zo veel en wie weet weet je de oorzaak.
Wat moet ze met die informatie dan, als ze het paard in wilt laten slapen wat haar goed recht is?
Kimmie25501 schreef:Dus ik moet alleen maar jankend en serieus voor me uit blijven kijken?
Laat maar, ik ben helemaal klaar met dit topic.
De mensen die me geholpen hebben, negeer dit bericht, maar voor de anderen.
Richt je mening op iemand anders, ik heb het niet meer nodig.
Ik wordt hier veel te boos en pissig van, dit is veel te negatief.
Als je trouwens goed gelezen had, had je geweten dat ik allang bloed heb laten afnemen.
Daar kwam niks uit, alles was goed.
Danique schreef:Jeetje wat grof. Als TS kon had ze al haar geld gegeven om Oreo beter te maken, haar ouders financieren haar omdat ze nog jong zijn en die willen het niet!!!
Ja, heel jammer dat hij geen 45 wordt maar Oreo merkt er zelf heus niks van en zal TS ook echt niet schuldig verklaren want zo kan een paard helemaal niet denken. Hij zal ook niet denken 'goh wat poedersuiker dat ik nu niet ouder heb mogen worden'.
Als je het echt zo gigantisch zonde vind dat je er een jonge meid op moet aanvallen, dan stel ik voor dat je zelf en bod doet en je geld er in steekt om die supplementen e.d. te betalen.