Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
hwn schreef:En qua rij-instructie, waarom contacteer je niet één van de lesgeefster van Marijke De Jong (http://www.paardenbegrijpen.nl). Die kunnen je zeker verder helpen onder het zadel, zelfs in stap. En zij hebben veel inzicht in de scheefheden van het paard. Want als je paard scheef is, zal ie je ook ongewild in een bepaalde houding zetten, waardoor de scheefheid nog sterker wordt. Zo'n lesgeefster zal bijv. zeggen: je paard zet je naar links, dus iets meer op de rechterkant van je paard proberen neer te komen, zodat je weer in het midden zit. Op je eentje ben je je daar vaak niet van bewust, en kan je soms door je eigen houding je paard nog gaan versterken in de scheefheid.

Cassidy schreef:Je kunt er maar beter duidelijk in zijn. Grondwerk kun je idd met een touwhalster doen. Op het moment dat je er een mecate aan vastmaakt wordt het een natural hackamore. Clinton Anderson werkt veel met touwhalster bij het grondwerk en met natural hackamore bij het rijden. En dan is in mijn ogen een natural hackamore zachter dan de mechanische. En op de natural kan meer druk uitgeoefend worden dan op de mechanische.

Babootje schreef:cassidy, srry ben niet heel onder de indruk. game of contact... tja, ik heb altijd instructeurs gehad die leerden dat het paard aan je moet leren "trekkken" (bit aannemen" nikxs nieuws wat mij betreft). ontwikkelingstraject van een parelli instructeur video gekeken en ik zie een kreupel paard; wordt niet beter gedurende de filmpjes,....

). Dat mag je Nathalie Lagasse heten.... maar ik zou zo'n filmpje niet op internet zetten.