Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Gooya schreef:Safiera, ik vind het zo leuk om te lezen hoe bewust je bent geworden van hoe paardrijden vooral niet moet.
Die bewustwording is echt de basis om verder te komen. Toppie van je!
MyWishMax schreef:Ik sluit me ook aan, vanaf vandaag gaat de verbouw en verhuis gekte beginnen. Heb gisteren heerlijk gereden, alleen dat halthoudenIk gooi onmiddelijk teugels los als we stilstaan, waardoor paard hand gaat zoeken en dus enorm omhoog komt met hoofd of enorm gaat duiken. Geef je dan been, schiet hij in de stress en vliegt achteruit. Had les, dus elke keer: 'Contact houden!' En ja hoor, paard blijft netjes stil staan. Raar eigenlijk?
MyWishMax schreef:Ehh, ik weet niet waarom ik het doe? Beloning ofzo?
@ Visitor, bij dressuur is het de bedoeling dat je contact houdt en geen waslijntjes van je teugels maakt. Ik ben heel blij dat hij zo heftig reageert, want dan zoekt hij mijn hand op. We hebben enorm lang getobt om hem naar de hand te krijgen, want hij krulde graag op. Ik heb geen enorme druk, alleen contact ipv waslijntjes
Visitor schreef:MyWishMax schreef:Ehh, ik weet niet waarom ik het doe? Beloning ofzo?
@ Visitor, bij dressuur is het de bedoeling dat je contact houdt en geen waslijntjes van je teugels maakt. Ik ben heel blij dat hij zo heftig reageert, want dan zoekt hij mijn hand op. We hebben enorm lang getobt om hem naar de hand te krijgen, want hij krulde graag op. Ik heb geen enorme druk, alleen contact ipv waslijntjes
Eh, ja ik weet dat dat de bedoeling is hoor, haha. Maar er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. Ik daht dat je met 'loslaten' wel contact houden bedoelde maar dan zonder de hulp van het halthouden. Maar zo te lezen bedoelde je echt 'los'.