Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Fucsia schreef:hoi, ik kom ook even 2 vraagjes stellen
mijn pony loopt af en toe ( na 1kwartier ong) wel nagefelijk, maar komt weer omhoog als ik afwend en op voltes. Ook gaat ze haar hoofd steeds lager houden, maar als ik dan zachtjes been geef komt ze weer omhoog. er is mij verteld dat als ze nageeflijk word dat jij dan ook een beetje mee moet geven in de hand, maar dan gaat ze veel te diep. ik weet niet zo goed wat ik met mn handen moet doen als ze nagefelijk gaat lopen, niks veranderen of juist meegeven maar dan gaat ze weer heel diep lopen. heeft iemand tips voor mij?
ps ik rijd haar niet met slof of andere hulpteugels en daar is ze ook nooit mee gereden.
Marieke_1 schreef:Ach ja, zolang het paard maar ontspannen is en plezier heeft in wat hij doet, zou ik niet weten waarom je een paard 'in de krul' moet rijden.
Maar als mijn paard ontspant, gaat hij uit zichzelf naar beneden. En goed aan de teugel rijden heeft wel degelijk nut voor de rug van het paard.
Maar over deze discussie lopen al genoeg topics lijkt mij.
maikeltje schreef:Marieke_1 schreef:Ach ja, zolang het paard maar ontspannen is en plezier heeft in wat hij doet, zou ik niet weten waarom je een paard 'in de krul' moet rijden.
Maar als mijn paard ontspant, gaat hij uit zichzelf naar beneden. En goed aan de teugel rijden heeft wel degelijk nut voor de rug van het paard.
Maar over deze discussie lopen al genoeg topics lijkt mij.
Klopt, maar jij wilde toch tips? Dan worden die gegeven en daarna zeg je dit
josje_pien schreef:heej hallo
ik heb een verzorg pony die een jaar geleden is ingereden. het enige wat ze kan is stappen draven en galoperen(maar dit gaat ook moeilijk want ze loopt voor de kar en het is dus onder ontwikeld) ik heb met haar eerst aan de stap en draf gewerkt toen dit er een maal inzat heb ik met haar de galop geoefend. ik ben de enige en de 2e persoon die op haar rijd de andere reed eens in de 2 a 3 maanden. mn verzorgpony is een kruising tussen een arabier en een haflinger. het arabieren temp komt erg omhoog en ze heeft ook het uiterlijk. ik vroeg me dus af ik wil haar aan de teugel leren lopen maar weet niet pricies hoe. en voordat ik haar verpest met het verkeerd aanleren vroeg ik me af of jullie willen helpen/tips geven hoe ik dit moet aanpakken. ik rijd al 7 jaar.
kan iemand helpen. en is dit bericht mischien iets te penny?
nouja kom maar op met die tips
groeten josje_pien
Ninla_ schreef:Denk je nou echt dat je zo van een stukje tekst, opeens je paard nagefelijk kan rijden?
Neem les ofzo
Citaat:Inderdaad, als ik zo de berichten zie, ben ik het er telkens meer mee eens!
Als je paard nergens last van heeft, of zich ontspannen voelt bij jou ect. gaat hij/zij zich zelf wel ontspannen in de hals.
Zo denk ik er nu over.
Citaat:En wat als je gezamelijk les neemt? Denk je dat de lesgeefster tijd heeft om in groep zich met iedereen apart bezig te houden?
Aan de teugel rijden, daar heb je meer dan 5 minuten voor nodig om het te leren volgens mij. En er zal toch wel een basis bestaan zeker?