Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
shadow0 schreef:Lusitana, wat kun jij moeilijk doen zeg.
En je eigen onderschrift: "Er geen enige juiste manier om iets te doen."
De slof is gewoon EEN manier. 1 van de vele.
Natuurlijk kan het ook op andere manieren. Betekent helemaal niet dat die manieren beter, veiliger, nuttiger of vriendelijker zijn.
En een 'uitvinding'? Ik durf er heel wat onder te verwedden dat dat ding een paarhonderd keer opnieuw is uitgevonden. Zo ingewikkeld is het niet.
runningkawa schreef:2x hetzelfde antwoord, naar voren schoppen.
Met ruimte in de hand, om ze niet omhoog te schoppen.
Dan heb je kans dat je idd een keer rondje bak vliegen krijgt, maar je hebt wat je wilt een paard dat weer naar voren is.
Lusitana schreef:Lusitana hangt een pelham in een paard waarvan ze weet dat ze het niet kan stoppen als het de berg afdendert en de berg wel moet nemen.
Lusitana schreef:Starbreeze, een serieus. Wanneer durf je hem dan af te laten? Ben je niet bang dat je niet meer zonder durft? En doet je paard dan niet gewoon anders gek met slof en ben je dan niet bang dat hij zich bezeerd?
Ik heb geleerd dat de berghelling best in galop genomen kon worden, al vond ik het doodeng, ik vertrouwde op mijn paard en liet los, want ik begrep dan inhouden voor meer problemen kon zorgen. Ga jij ook op je paard vertrouwen? En op je eigen rijkunst? Je valt niet zomaar van een paard en een slofteugel kan vallen toch eigenlijk ook niet voorkomen...
Biepje schreef:persoonlijk kies ik er ook voor om de impuls te gebruiken.
Fitzroy schreef:Daar begrijp ik dus ook helemaal niets van, Rom.
Ik vind naar een Pelham grijpen eigenlijk nog ernstiger dan een slof. Een slof kan er tenminste nog nutteloos bij hangen, die Pelham voelt het paard de hele tijd in zijn mond als jij je teugels aangenomen hebt.
Starbreeze schreef:Hier wil ik nog even over kwijt dat je dan wel impuls kan hebben (lees in dit geval een superfris paard wat graag aan de haal zou willen gaan) maar de oefeningen zoals passage en piaffe moeten toch wel vanuit een super ontspannen paard gereden worden. Niet dat ik er aan toe ben hoor, maar als mijn paard in een sjeesbui is dan is die alles behalve ontspannen, overgangen en tempo controle zijn op dat moment nummero uno. Daarnaast kan een paard op M1 niveau zulke oefeningen nog niet uitvoeren, laat staan een jonger paard.
Fitzroy schreef:Daar begrijp ik dus ook helemaal niets van, Rom.
Ik vind naar een Pelham grijpen eigenlijk nog ernstiger dan een slof. Een slof kan er tenminste nog nutteloos bij hangen, die Pelham voelt het paard de hele tijd in zijn mond als jij je teugels aangenomen hebt.
Als ik een slof erbij heb, hangt hij ook in een boogje, maar echt niet zo dat hij erin kan stappen. Dat zou wel een beetje onhandig zijn.
runningkawa schreef:Ik denk dat meeste hier wel denken, dat als je paard een blessure heeft, absoluut niet uit zijn dak mag gaan, en dat lukt je dmv een slof, dat niemand zal zeggen, niet doen.
Of zie ik dat verkeerd?
Maar ik ben wel iemand die zegt, bij een gezond paard, je kunt er wel een slof aan hangen, maar hoe doe je dat dan bijv op concours waar het niet mag?
Je hebt immers beide niet geleerd zonder slof het kijkerige, rennerige of wat ook op te lossen.
Daar zet ik dan mijn vraagtekens.
En die vraagtekens heb ik meerdere keren bevestigd zien worden, bij mensen die hun paard dan idd niet meer normaal rond kregen.
Wat is dan die toegevoegde waarde van het rijden met slof?
En dit is niet flauw bedoeld, maar daar zet ik dus echt vraagtekens bij.
sjakie schreef:d
Maar wat mij een beetje irriteert dat er heel makkelijk geroepen wordt kun je met het been oplossen. Maar wat doen jullie dan als je paard bij been 4kant in de ankers gaat en niet meer beweegt, of je compleet uit het zadel trekt etc etc.