Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
char_kmbly schreef:Dierenarts is geweest.
Hij deed wat testjes. Ze wou dr rug niet bollen en reageerde gevoelig bij dr bekken. Ook was het dikken been veel dikker dan de andere en wou ze hem niet in een houding houden en dreigde ze te gaan happen terwijl ze bij de andere niks deed. Ook wou ze een achterbeen niet onder de massa zetten en viel ze bijna om.
DA wilt onderzoek doen en daaruit foto’s gaan maken.
Alleen mijn vader vind het teveel geld gaan kosten en of ik het geduld heb om zo’n traject in te gaan omdat ik de sport in wil. Dus we gaan X bellen en nog bespreken met stalhouder.
Maar er is een grote kans dat dit mijn laatste paar weken met haar zijn.
cobiie schreef:Ik denk dat het behoorlijk naïef is te denken dat X het paard voor hetzelfde bedrag terug zal nemen.
Er zijn schijnbaar goede röntgen foto’s van de koop aanwezig, er is een instagram account en hier op bokt is te lezen dat ts niet (altijd) advies van behandelaars heeft opgevolgd. Paard liep M of Z springen met winst net voordat ts hem kocht.
Als je een paar keer een nieuw gekochte auto tegen paaltjes/bomen aanzet,dan krijg je binnen 3 maanden na aankoop ook niet het volledige geld terug als de auto met deuken niet meer bevalt.
Pindabear schreef:char_kmbly schreef:Dierenarts is geweest.
Hij deed wat testjes. Ze wou dr rug niet bollen en reageerde gevoelig bij dr bekken. Ook was het dikken been veel dikker dan de andere en wou ze hem niet in een houding houden en dreigde ze te gaan happen terwijl ze bij de andere niks deed. Ook wou ze een achterbeen niet onder de massa zetten en viel ze bijna om.
Alleen mijn vader vind het teveel geld gaan kosten en of ik het geduld heb om zo’n traject in te gaan omdat ik de sport in wil. Dus we gaan X bellen en nog bespreken met stalhouder.
Ohh meis, dit is toch wel erg sneu en kan me zo goed voorstellen dat dit je hart breekt. Ik heb echt vreselijk met je te doen. Het is ook gewoon erg moeilijk dat je ook afhankelijk bent van je ouders. Ik blijf nog steeds hard duimen en hopen dat het goed komt met jou en Char!! Sterkte
Kmbly schreef:Dierenarts is geweest.
Kmbly schreef:Dierenarts is geweest.
cobiie schreef:Wanneer paarden steeds verkocht worden bij tegenslag, kom je ook in de sport uiteindelijk niet verder.
Ik ken meer ouders die zelf niet uit de paardensport komen en dit doen/deden, vaak is op den duur is het geld potje gewoon op bij steeds met “verlies” weer verkopen en met vervolgens een “nieuwe” verder gaan op dezelfde voet waardoor ook dat stuk loopt.
MarlindeRooz schreef:Nou zou beter voor dit paard zijn om afgemaakt te worden dan weer de handel in gepleurd te worden. Enorm sneu en ik had toch gelijk met mijn “nare” opmerking.
Hopelijk komt er niet weer een paard weer...
Marije_1997 schreef:MarlindeRooz schreef:Nou zou beter voor dit paard zijn om afgemaakt te worden dan weer de handel in gepleurd te worden. Enorm sneu en ik had toch gelijk met mijn “nare” opmerking.
Hopelijk komt er niet weer een paard weer...
Ik wou dit ook zeggen. Maar heb toch niet op versturen gedrukt. Ik denk ook dat het eerlijker is tegen over dit paard om het gewoon een spuitje te geven. Terug naar de fokker/handelaar, dan word dit paard weer verkocht zonder dat het behandeld is.
Ketly schreef:Wat een vreselijke reacties weer. TS doet het ook nooit goed. Als meisje van 15 wist ik ook niet wat er allemaal mis kon zijn met een paard en wat de beste beslissing zou zijn.
Ketly schreef:Wat een vreselijke reacties weer. TS doet het ook nooit goed. Als meisje van 15 wist ik ook niet wat er allemaal mis kon zijn met een paard en wat de beste beslissing zou zijn.