Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xLes schreef:marleen_usar schreef:Waar zijn de ouders in dit verhaal, je kan dit toch niet door de ts laten oplossen.Die wil hem natuurlijk het liefst nog lang bij zich houden.
De vader wilt er geen geld aan geven. Heel jammer dat een ouder met deze instelling een dier aan zijn kind geeft
Danique schreef:Ik denk dat de vader van Kimmie het gigantisch onderschat heeft en als je geen band hebt met zo'n dier of niet zo van dieren houdt (als TS), er niet zo veel geld aan uit wil geven.
Babootje schreef:Danique schreef:Ik denk dat de vader van Kimmie het gigantisch onderschat heeft en als je geen band hebt met zo'n dier of niet zo van dieren houdt (als TS), er niet zo veel geld aan uit wil geven.
Ik denk dat de vader van Kimmie een fijn en veilig leerpaard heeft willen kopen voor zijn dochter. En vaak gaat dat ook zo en heb je nog een aantal jaren plezier van zo'n dier, tot je er uiteindelijk ook "vanaf groeit".
TS heeft gewoon pech dat het paard er slechter aan toe is al ze dachten.
Dat is heel sneu. Maar, TS heeft goed voor haar paard gezorgd en is zo verstandig om niet met hem te gaan lopen leuren. Maar als eigenaar een moeilijk besluit te nemen.
IK vind het heel knap dat zij (en haar ouders) die verantwoordelijkheid willen nemen.
Het paard heeft er geen weet van (gelukkig niet). Het beste wat je als eigenaar kunt doen voor zon dier is er een waardig einde aan maken.
callum schreef:Aan al die mensen die roepen zoek een ander plekje. Kunnen jullie mij uitleggen waarom? Het paard is ziek oud en op.wat is voor het paard de meerwaarde van een ander huisje. Het is geen mens maar een dier.die gaat al die verhuizingen niet waarderen.
Ga ik denk dat inslapen het eerlijkst is naar oreo hóe moeilijk ook.
damian23 schreef:callum schreef:Aan al die mensen die roepen zoek een ander plekje. Kunnen jullie mij uitleggen waarom? Het paard is ziek oud en op.wat is voor het paard de meerwaarde van een ander huisje. Het is geen mens maar een dier.die gaat al die verhuizingen niet waarderen.
Ga ik denk dat inslapen het eerlijkst is naar oreo hóe moeilijk ook.
Misschien heb ik er overheen gelezen maar het paard heeft een lekkende hartklep en moeite om op gewicht te blijven.
Ik heb gisteren nog een tijdje staan praten met de dealer van Dodson&horrell maar met goed voer en een goed advies hierover kan een mager oudje nog prima op gewicht worden gehouden. Oudjes hebben nu eenmaal andere voerbehoeftes.
Alleen op Oreo kan niet meer gereden worden vanwege zijn hart. Hij is volgens mij niet zo doodziek dat hij ingeslapen moet worden. Maar een lekker met pensioen dat verdient dit paard. Heeft jaren lang hard gewerkt. Waar ik dus een beetje moeite mee heb is dat Oreo altijd hard heeft gewerkt en nu hij dat niet meer kan maar ingeslapen moet worden. Maar dat is een keuze die ieder voor zich moet maken. Maar mijn keuze zou het niet zijn.
Danique schreef:[
Ik snap ook je onderbouwing van het lekker pensioen maar dat is echt iets waarin wij mensen een paard vermenselijken. Dat paard denkt niet 'goh, ik heb tig jaar rondjes gelopen in de manege, ik ben blij dat ik dit er voor terug krijg'. Een paard leeft in het nu.
Babootje schreef:Danique schreef:[
Ik snap ook je onderbouwing van het lekker pensioen maar dat is echt iets waarin wij mensen een paard vermenselijken. Dat paard denkt niet 'goh, ik heb tig jaar rondjes gelopen in de manege, ik ben blij dat ik dit er voor terug krijg'. Een paard leeft in het nu.
Precies, dat vind ik ook. Het enige dat voor het paard van belang is, is dat er goed voor hem wordt gezorgd. Of dat nu een paardwaardig pensioen is, of een paardwaardig einde is het paard om het even.
Dat paardwaardig pensioen doe je dus vooral voor jezelf. En om te bepalen hoe "paardwaardig" dat pensioen precies is, is ook nog niet eenvoudig. Want we kunnen niet aan het paard vragen hoe fijn hij dat nou werkelijk vindt.
Babootje schreef:Danique schreef:[
Precies, dat vind ik ook. Het enige dat voor het paard van belang is, is dat er goed voor hem wordt gezorgd. Of dat nu een paardwaardig pensioen is, of een paardwaardig einde is het paard om het even.
Dat paardwaardig pensioen doe je dus vooral voor jezelf. En om te bepalen hoe "paardwaardig" dat pensioen precies is, is ook nog niet eenvoudig. Want we kunnen niet aan het paard vragen hoe fijn hij dat nou werkelijk vindt.
damian23 schreef:Wil jij geld uitgeven aan een dier waar je niet op kunt rijden? Best wel veel mensen zullen hier nee op antwoorden. Sommige laten hun paard met pensioen gaan (eventueel naar een paardenrusthuis, sommige doen hun paard gratis weg als grasmaaier en sommige laten hun paard inslapen.