Mijn klevende meisje moet worden beleerd/ingereden. Help!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 16:49

Ik denk dat ze inderdaad over haar hele lijf wat kriebel voelde, misschien wat opdrogend zweet en dat is ze nog niet gewend. Dus hoopte ze waarschijnlijk dat het zweet net als zand af te schudden was, ze had er alleen geen erg in dat je de ruiter dan ook kwijt raakt. ;)

terpentijn

Re: Mijn klevende meisje moet worden beleerd/ingereden. Help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-14 17:03

Volgens de aanwezige toeschouwers stond ze er ook bij met een beteuterd hoofd van: wat doet DIE nou?

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 18:19

Haha beetje onvoorziene fiboval dus. Kan Gringo ook zo mooi af en toe. Wen er maar aan haha. Ik moet wel lache.. je zei bij cc nog dat er geen gang in zat. Waren de zenuwen van jullie beide, nu is het een hittepetit. Arme Khava, samen zoeken naar een fijne tusseweg. Ben wel blij dat t gewoon een gekke aktie was en geen stuiteraktie. Bij roosvice zouden ze zeggen... komt goed schatje. Haha

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 18:27

Dat herken ik ook wel. Je vaste rijpaard, daar ken je alle bewegingen van. Hoe bont ze ook maken, je blijft eigenlijk altijd wel zitten. En dan stap je op een ander paard en die schudt je er zo vanaf! :')

Gelukkig geen ernstige val en kon je weer opstappen om het goed af te ronden.

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 18:56

terpentijn schreef:
Volgens de aanwezige toeschouwers stond ze er ook bij met een beteuterd hoofd van: wat doet DIE nou?

Haha! Zo herkenbaar, mijne trok me laatst omver tijdens het longeren, hij vond het zo erg dat hij met een klein beetje druk alweer naar binnen loopt :')

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 19:08

Hahahaha. Heel herkenbaar, dat beteuterd kijken van het paard als je er naast ligt.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 19:25

Ohohohohoh... Stoethaspel :D nou ja gelukkig heb je er niets aan over gehouden. Hier was het de afgelopen dagen erg druk dus niet echt tijd gehad om dr te missen gelukkig.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 14:11

Ze zijn bij de AraboFriezen stalhouderij, waar o.a. ook de longeerpaddock en de grote rijbak is, best ingenomen met Khava, de stalamazone heeft er ook naar gekeken, en vindt Khava maar een braaf ding.
Die kwam alleen niet meer bij toen ik er afkukelde natuurlijk, nou ja, ikzelf ook niet.
Ik rijd momenteel in de grote longeerpaddock met zandbodem (die is omheind) en nog niet in de wedstrijdformaat textiel-rijbak, daar staat geen heining omheen namelijk, en er zijn openingen naar het stalgedeelte en naar het achterliggende wei-en bosperceel.
Eerst maar eens die tempocontrole OHZ in orde krijgen.

Vandaag hadden beide Bontjes een dagje vrij in de weide, Jaopie had immers 2 dagen achtereen hard getrained en Khava wil ik om de dag (net als Jaopie)''doen". Morgen stap ik sowieso weer even op Khavanna, zonder bit of kinbanden-gedoe, zo min moelijke poespas en druk dus, eens zien of ze al wat geruster en kalmer rond kan gaan.

De liefde tussen Jaopie en Khava is weer helemaal op het oude niveau, maar dan wel op een gezondere manier dan eerst, dus ze zijn niet meer van die kleefpleisters.
D.w.z.: Jaopie maakt nu meer misbaar als je Khava er uit haalt dan omgekeerd!
Vanmorgen had ik een paraplu mee naar de wei, daar schrok Khava vroeger nog wel eens enorm van: die nam dan meteen het rit aan.
Dit keer had ze iets van :Rot op met je plu, heb je geen appeltje in je zak, en ondanks dat ik de plu een paar keer open en dicht deed terwijl ik daar in de wei stond, liep ze er gewoon omheen om bij mijn zakken te kunnen. Ook al weer zo'n verandering.

Jaopie stond een beetje sullig toe te kijken.
Tot ik op het briljante (ahum) idee kwam de opengeklapte plu twintig meter verder middenin die wei te leggen.
Wat zouden ze gaan doen?

Wat denken jullie dat ze ieder voor zich deden?

Loe_Loe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 14:13

plu slopen en verder gras vreten? ;)

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 14:24

Kijken of er onder de plu appels lagen :D

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 14:28

Silly_Woman schreef:
Kijken of er onder de plu appels lagen :D

ja.. en dan snel terug naar jou want FFFF waar zijn die appels nou haha

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 14:43

Haha, ze gingen er allebei op af, Khava begon hoe dichterbij ze kwam toch te aarzelen, maar Jaopie stierde gewoon door en heeft de plu inderdaad vermoord. Hij tilde 'm op, zwaaide er mee rond, smeet 'm weg en heeft 'm toen vertrapt en verscheurd.
Daarbij greep ik snel in, en graaide de restanten gauw weg, want ik hoef geen kapotte baleinen in z'n pezen.

Daarna, inderdaad, was ik weer de klos... want wie weet had ik nog meer appels?

Jaopie sloopt overigens altijd ALLES wat inen om de wei verschijnt (behalve Khava).
Laatst bijgewerkt door terpentijn op 14-10-14 14:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Loe_Loe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 14:48

Hahaha had daar graag foto's van gezien... gekke Jaopie :+

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 14:57

Ja, die is zeker wel een beetje uh.. apart.

Van de beste momenten heb je ergerlijk genoeg nou nooit eens beeldmateriaal. Zoals van mijn val van Khavanna en van Jaopie met de plu.

Jaopie valt ook katten aan die door zijn wei lopen, maar tijdens de les van afgelopen zondag ook een JackRussell die door de rijbak liep...
Ook heeft-ie een keer de motorkap van een auto met z'n voorbenen bewerkt toen de boer in de auto het land (Jaopie z'n wei) in kwam rijden om de pomp na te zien. Die is er met een noodgang achterwaarts weer uitgereden.

Tijdens de jaarlijkse Oefenmarathon Mennen moeten mensen ook hun auto niet langzij zijn wei zetten, maar beslist buiten Jaopie-bereik, anders is de buitenspiegel eraf.

Gelukkig blijft-ie wel van de vliegendekens en winterdekens af....

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 15:03

Ja logisch, die zijn van henzelf, daar ziet hij het nut van in! :P

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 15:53

Khavanna doet dit soort sloop dingen niet, die heeft weer de neiging om je poetstas uit te gaan pakken als je die binnen haar bereik in/naast de wei hebt staan, en gaat rustig een eindje wandelen met een flacon vliegenspray in haar mond, verspreidt je borstels, neemt happen uit sponzen, past op eigen houtje Jaopie z'n hoofdstel aan.... maar zij heeft dat geweld gewoon niet in zich, zoals Jaopie, de geweldenaar, hahaha.

@ CC: het is trouwens een wonder dat ik haar vliegendeken toch nog door noeste handarbeid heb weten te repareren, daar zat een knappe driehoeksscheur in. Ding was ook een beetje te groot voor haar, en zonder bilkoorden, dus ja....binnenkort zijn ze toch weer aan andere dekken toe.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 15:58

Terror Jaopie ...

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 16:10

CC heeft toen ik Khava kwam ophalen nog gezegd dat ze Terror Jaopie nou toch wel eens wilde komen opzoeken/ontmoeten na al die verhalen over hem...

Dus, meiden, komen jullie nog een keer om Khava's "'other half"' een keertje in levende lijve te ontmoeten?

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 16:37

Haha ik ben wel benieuwd eigenlijk.. maar dan als ik vervoer heb en (naar mijn idee) Terror Jaopie's broer mee kan nemen.. gaan we gezellig een ommetje doen. Want zoals jij Jaopie omschrijft zie ik mijn Gringo helemaal.. (ik zal zn bijnaam maar niet weer op bokt zetten.. dan krijg ik vast een waarschuwing of meer haha, maar is de voornaam van dat lieve weerwolfje :D )

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 16:43

Hey pipo, dat lijkt me nou een super-idee, regel vervoer en neem je paard mee, dan gaan we eens lekker op buitenrit, Khava is daar jammer genoeg nu nog niet aan toe... maar Jaopie is ook machtig mooi om mee naar buiten te gaan, hij zegt nooit "nee" tegen een uitdaging (en ik ook niet), en hier in de buurt kun je ook fijn buitenrijden, schouwpaden, bosje, groot bos... Doen!

Hij is okee met andere paarden, zolang die niet bij hem en Khava in de wei komen!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 17:39

CCCCCCCCC?????????? :D Nu kan t nog.. caddy en Gringo mee??

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-14 15:25

CC in slaap gevallen? Anders gaan we toch samen, pipo?

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 16:16

Ik wacht nog op je nieuwe ohz topic!

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 16:27

Jaaa hoe ging het rijden gisteren? :)

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-14 16:37

Geduld, geduld, dames, en nee, er heeft geen nieuwe val plaatsgevonden.... Ik open nog een nieuw OHZ topic, nieuwsgierige aagjes!