Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Grasieux schreef:Hee renske1987, wat goed!! Fijn gevoel he! Ik hoop dat ik dat morgen ook heb, wil morgen gaan rijden, maar dan is er niemand om hem vast te houden dus moet ik er zelf op klimmen........
Noemienoraly schreef:LauraFlexx schreef:ik kom me ook even melden![]()
ik verzorg een shetlander met me zusje en een vriendin van me. gisteren ben ik voor het eerst alleen naar hem toe gegaan. vriendin is op vakantie en zusje ging logeren. pony keek de hele tijd heel boos, en zodra ik even ging lopen en hij achter me aan liep, bokte en sprong hij. ik heb hem wel duidelijk gemaakt dat dat natuurlijk niet mag, maar toch heb ik zo'n gevoel dat ik niet duidelijk laat zien wie er de baas is. ik ben namelijk bang dat hij tegen me aan steigert ofzo..
ik rijd ook op een manege, maar daar ben ik niet bang voor de pony's. miss toch omdat ik weet wie wat doet enzo. mijn verzorgpony is namelijk erg onvoorspelbaar. ik ga hem vandaag longeren, met zadel en hoofdstel omdat ie dat al een tijd niet heeft gedaan. iemand miss tips om het een beetje goed te laten verlopen? miss iemand ook tips zodat ie niet gaat eten? (het is een shetlander ;p )
Toen ik alleen naar hem toe ging was hij juist heel braaf en liep hij goed met me mee, hij bleef netjes bij het hek wachten tot dat die dicht was en hij rende niet meteen het weiland in. Natuurlijk duikte hij wel meteen in het gras en dat is natuurlijk erg irritant. Misschien voelt hij het dat je wat gespannen bent en dan gaat ie je juist uit proberen ? Ik zag wel op de foto's van tesca dat je de normale longeerzweep had meegenomenhij was toen zeker wel braaf ?
Ik mis hem welmaarja kom morgen weer terug en dan zaterdag weer lekker naar die gekke ait !
Grasieux schreef:Nou, die zijn er dus niet.. Mijn paard staat aan.huis bij mijn instructrice.. En zij is toevallig de hele dag weg vandaag.. En eerst longeren doe ik wel ja, weet alleen.niet of dat scheelt.. Het ligt namelijk echt aan.mij, ik ga twijfelen en dan.wordt hij ongeduldig..
Mijn paard is net 6 en.heeft eigenlijk ook nooit echt geleerd stil te blijven staan tijdens het opstijgen..
Grasieux schreef:Jaa, Renske1987, je hebt helemaal gelijk! Tijdens het longeren was hij lekker vrolijk, dus maar iets langer gelongeerd.. Daarna kreeg ik de kriebels en heb ik mijn instructrice gebeld met de vraag of ik het nou zou doen of niet, die zij ongeveer hetzelfde, maar ik was al zover dat ik niet op wilde geven. Ze gaf me een tip, en stom dat ik daar niet eerder aan gedacht heb! Mijn paard heeft altijd honger, doet alles voor eten. Dus heb ik een wortel in allemaal kleine stukjes gesneden, mijn krukje naast hem gezet (voor het hek waar ik hem altijd opzadel), zijn mond volgepropt met stukjes wortel en voor dat hij het doorhad zat ik op zijn rug!
Verder niet zo heel hard getraind, maar genoten van mijn eigen overwinning!!
Renee16, hoe is het laden gegaan vandaag?
Grasieux schreef:Jaa, Renske1987, je hebt helemaal gelijk! Tijdens het longeren was hij lekker vrolijk, dus maar iets langer gelongeerd.. Daarna kreeg ik de kriebels en heb ik mijn instructrice gebeld met de vraag of ik het nou zou doen of niet, die zij ongeveer hetzelfde, maar ik was al zover dat ik niet op wilde geven. Ze gaf me een tip, en stom dat ik daar niet eerder aan gedacht heb! Mijn paard heeft altijd honger, doet alles voor eten. Dus heb ik een wortel in allemaal kleine stukjes gesneden, mijn krukje naast hem gezet (voor het hek waar ik hem altijd opzadel), zijn mond volgepropt met stukjes wortel en voor dat hij het doorhad zat ik op zijn rug!
Verder niet zo heel hard getraind, maar genoten van mijn eigen overwinning!!
Renee16, hoe is het laden gegaan vandaag?