Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
nimue2010 schreef:M.b.t. heupen openen: ik heb ooit de 'manentruc' geleerd.
Je legt je benen naar voren op het zadel - dus je knieën richting oren paard. Vervolgens pak je een plukje van de manen en daar trek je aan. Als je voelt dat je ergens spieren spant, moet je je zit aanpassen. (eigenlijk heb je iemand op de grond nodig die zegt waar je moet aanpassen - je kont of je bovenlijf -) Zit je te veel zoals in stoelzit dan moet je naar voren wiebelen (alsof je een natte zwembroek aantrekt). Ga je juist richting holle rug, dan moet je een kaars uitblazen. Let op het kan soms maar om enkele millimeters gaan! Je controleert steeds door aan de manen te trekken en je spierspanning na te voelen. Als je geen spierspanning meer voelt, laat je heel voorzichtig je benen zakken - en zul je voelen hoe open je heupen dan zijn!
knollentuin schreef:precies, het is een manier om een paard vanuit een reflex aan te laten spannen, en ik gebruik het wel eens om iemand die op zn paard zit om te laten voelen hoever die rug eigenlijk nog omhoog kan, maar ik ga er wel vanuit dat het onaangenaam voor een paard is -net als iemand even met een pen onder mn voet doorratst zeg maar..
nimue2010 schreef:Ik denk dat jij dan moet wriemelen met je billen, Maris - ik schreef naar voren, maar je komt dan juist iets meer naar achteren (lees je kantelt je bekken) te zitten. De manentest doe je in stilstand!!!
nimue2010 schreef:goeie uitbreiding zeg !M.b.t. heupen openen: ik heb ooit de 'manentruc' geleerd.
!
Yamcha schreef:Je bovenlijf moet gewoon rechtblijven. Je zitbeenknobbels komen meer naar voor, maar in principe zit je wel op dezelfde plek in het zadel, alleen anders
@ Peetstap: die is op zich prima, alleen moet je geen holle rug trekken, vrouwen hebben daar een handje van bij die oefening.
Maris schreef:Yamcha schreef:Je bovenlijf moet gewoon rechtblijven. Je zitbeenknobbels komen meer naar voor, maar in principe zit je wel op dezelfde plek in het zadel, alleen anders
@ Peetstap: die is op zich prima, alleen moet je geen holle rug trekken, vrouwen hebben daar een handje van bij die oefening.
Dus jij weet ook geen simpele truuc voor het openen van de heupen ???