SabM schreef:maar uh... met je navel rijden?? leg eens uit.
Mag ik het ook uitleggen?
Rijden met je navel klinkt raar ik weet het, maar werk echt. Gebruik je navel als richting aanwijzer, wil je naar links dan draai je je navel naar links.
Als ik het zo schrijf staat het heel raar, maar ga maar eens voor een spiegel staan, met je handen bij je navel zo dat je toppen dan je vingers voor je uit steken en je pols net naast je navel rust. Ga staan alsof je op een paard zit, je wil een wending naar links maken, dus je rechterbeen leg je iets naar achter. Dan wijs je met je navel (dus met je handen) naar links. Je kruin blijft op de zelfde plek en je schouders draaien dus iets mee. Je voelt dan dat je linker bovenbeen mee komt naar links en dat je rechterboven been ook naar links komt. Als je dit op je paard doet dan duw je als het ware met je buiten bovenbeen je paard naar binnen, en omdat je binnenbovenbeen iets naar binnen komt geef je hem daar de ruimte om met zijn binnenschouder naar binnen te komen. Maar er veranderd ook wat in je billen op dat moment. Als je je buitenbeen (correct) terug legt dan komt als het ware die bil iets hoger en dus binnen iets lager (leg je handen maar eens op je billen en "stuur" een wending) hiermee kan je het binnenachterbeen beter onder de massa houden. Je binnenbeen hoort lang en los te zijn, en als je je paard zijn buitenschouder naar binnen kan plaatsen en je blijft recht boven je paard zitten dan kan hij bijna niet anders dan zijn binnenachterbeen beter plaatsen (er vanuit gaande dat je een redelijk recht paard hebt natuurlijk).
Volg je me nog een beetje?