Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) SabM schreef:maar uh... met je navel rijden?? leg eens uit.
ik ga nu snel een paard zadelen en er zelf weer s op. kijken of ik t zelf nog wel kan
MyWishMax schreef:Ik heb gisteren weer kleine discussie met paardlief gehad. Ben uiteindelijk maar stil blijven staan tot hij zelf weer ging lopen en toen uitgebreid beloond en gestopt. Alleen deed hij het nu nadat ik even vlug vlug de andere kant op moest voor ander paard. Misschien uit die gewoon zijn stress zo, gelukkig maar. Eerst uitte hij dat door te rodeo-en, nu stilstaan en dreigen. Maar goed, daarvoor liep die super fijn
Maar suus was heel ZEN vandaag
En ik ben maar 3x mijn linker beugel kwijt geweest dus op mijn linkerbil zitten lukt al beter... althans dat denk ik

! Ik ben echt behoorlijk 'linksgebogen' en paard ook. Linksom gaat buiging dus ook prima, maar rechtsom zitten we allebei zo vast als een deur. Nu heb ik in mijn laatste les tijdens het lichtrijden op de volte rechtsom mijn buitenheup naar de binnenschouder van het paard moeten draaien als ik stond. Erg moeilijk en duurde even voordat ik het doorhad, ik moet hem zeg maar 'indraaien'.
vanaf het moment dat je besluit om op je paard te gaan zitten ipv en karretje erachter te hangen ben je verantwoordelijk voor de rug van je paard,op het moment dat je daar niets mee doet kan je wachten op rugproblemen. ik help genoeg recreanten die never nooit in een dressuurring zullen rijden maar voor de gezondheid van hun paard de dressuur onderhouden,en zeg nou zelf...een los en goed getraind paard rijdt altijd lekkerder 
ij hebt het in je hersenen onbewust opgeslagen dat je het moeilijk vind,je paard voelt dat [zo gevoelig zijn ze wel ]en reageerd daarop waarop jouw lichaam weer reageerd met van !zie je wel! =cirkel compleet.
Ik heb toen het aantal “opdrachten” een beetje beperkt, ons madammetje is al behoorlijk vlot van zichzelf nl… Van tempowisselingen wordt ze normaal altijd al wat heter, dus die hou ik voor morgen.
Ik was aan het galopperen met suus en ging beetje onrustig, toen dacht ik...op je linkerbil zitten bine en wel zachte bil natuurlijk...
Dus blijkbaar werkte er iets.. .al weet ik niet wat
Gisteren ook even stukjes van proefje gereden voor zondag, maar vooral gelet op rust en zit en ademhaling. Suuske liep veeeeel fijner dan normaal.