verderop in dit topic had ik een foto geplaatst voor de halshouding. Heb hiervoor veel tips gekregen en heb er echt gebruik van gemaakt! is er verbetering?
hier de foto van vandaag

Heb er hier nog 1 maar misschien iets te diep

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Aleeneh schreef:Iets te diep ja...ik probeer paarden toch altijd boven de loodlijn te houden met hun hoofd. Te diep is ook weer niet goed.
Baily12 schreef:Welke houding is het best volgens jullie? boven of onder?
superwoman schreef:Aleeneh schreef:Iets te diep ja...ik probeer paarden toch altijd boven de loodlijn te houden met hun hoofd. Te diep is ook weer niet goed.
Waarom "is te diep ook weer niet goed" volgens jou?
Baily12: ik vind de foto's netjes. Vooral wel letten op die achterhand, want hij loopt nog teveel op de voorhand.
2e is voor de wedstrijden te diep, maar in de training is het en prima AFWISSELING. Denk eraan dat de neus niet meer dan dit naar de borst gaat.
En probeer niet naar het hoofd van je paard te kijken, hierdoor ga je ook automatisch (onbedoeld) meer op de voorhand rijden.
superwoman schreef:Baily12 schreef:Welke houding is het best volgens jullie? boven of onder?
Geen 1 houding, je moet juist afwisselen en natuurlijk ook met het uitschuiven naar lange teugel is daarin heel belangrijk.
Paardje moet je hand volgen en door de houdingen af te wisselen, zorg je ervoor dat jij allert blijft én de verschillende spieren traint.
Wanneer je in 1 houding rijdt, krijg je toech vaak onbewust "een houding" ipv een paard wat na geeft. Als hij eraan toe is, kun je ook meer oprichting vragen. (nu nog niet)
superwoman schreef:Aleeneh schreef:Iets te diep ja...ik probeer paarden toch altijd boven de loodlijn te houden met hun hoofd. Te diep is ook weer niet goed.
Waarom "is te diep ook weer niet goed" volgens jou?
Baily12: ik vind de foto's netjes. Vooral wel letten op die achterhand, want hij loopt nog teveel op de voorhand.
2e is voor de wedstrijden te diep, maar in de training is het en prima AFWISSELING. Denk eraan dat de neus niet meer dan dit naar de borst gaat.
En probeer niet naar het hoofd van je paard te kijken, hierdoor ga je ook automatisch (onbedoeld) meer op de voorhand rijden.
Aleeneh schreef:Als een paard te diep loopt gaat hij vaak zijn gewicht op de voorhand laten rusten in plaats van de achterhand en gebruikt hij zijn spieren verkeerd. Het op de voorhand lopen en het te diep lopen kan dus ook heel goed verbonden zijn met elkaar.
Het betekent ook vaak dat jij de mond van het paard teveel opzoekt.
De bedoeling van nageeflijk rijden is dat hij zijn achterhand eronder brengt en in het proces van het van houding veranderen ook zich ontspant en jouw hand gaat opzoeken. Als jij wil beginnen met het paard rond te rijden door hem er zo doorheen te rijden begin je dus eigenlijk aan de verkeerde kant.
Ik kan niet oordelen of dit inderdaad is wat er gebeurt met slechts een paar foto's om van te oordelen, maar dat is meestal het probleem met te diep er door lopen.
LouanneLoua schreef:Begin zelf nunhet probleem ook te krijgennmkijnpaard begint steeds moeilijker naar benedenntenlopen..w in begin ging ergngemakkelijk vkoral in draf en nu niet meernerg moeilijkmsomsmzelfs niet.. Ik hebngoedmles etc.
superwoman schreef:LouanneLoua schreef:Begin zelf nunhet probleem ook te krijgennmkijnpaard begint steeds moeilijker naar benedenntenlopen..w in begin ging ergngemakkelijk vkoral in draf en nu niet meernerg moeilijkmsomsmzelfs niet.. Ik hebngoedmles etc.
waardoor denk je dat het komt?
eigenlijk zou je met goede lessen steeds beter moeten gaan rijden ipv minder![]()
Hoe vraag je hem "naar beneden"?