Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
badmutsmuts schreef:hoi,
ik ben dit zo aan het lezen en ik lees eigenlijk alleen maar veel over met je handen rijden.
handen zijn natuurlijk ook werkzaam en hier mag je ook als het moet wat strenger in zijn maar benen hierbij gebruiken
is vele malen belangrijker. met je benen duw je hem door je handen heen waardoor je een fijne aanleuning krijgt
wonder007 schreef:Ah zo, je moet je paard dus gewoon laten doen, dan komt ie vanzelf wel nageeflijk?!
badmutsmuts schreef:superwoman, ben ik ook zeker met je eens maar wou even een opmerking over maken als paarden in een krul gaan lopen en je niks in je hand hebt.door hem meer voorwaarts te houden en contact te houden voor zal hij het bit meer op gaan zoeken waardoor hij zijn hals ook meer gaat lengen en je meer aanleuning krijgt waardoor hij niet meer in een krul gaat lopen, vanuit deze aanleuning (handen volgen) kun je gaan schakelen en hem meer actief maken. maar het begint eerst bij die aanleuning als je die niet hebt kun je ook niet verder.
natuurlijk is elk paard anders en het gaat het eigenlijk alleen puur om gevoel.
wat je paard nodig heeft kun je zelf het beste aanvoelen...
123Sofie schreef:Misschien heeft iemand hier iets aan... In dit filmpje geven ze tips over goed contact houden:
http://www.youtube.com/watch?v=w-MEsdOTisc