Love__Anouk schreef:Ik rijd eens per week op een leuk paardje, en 't gaat best goed. 'T enige is, hij loopt altijd met z'n hoofd in de lucht. Hij loopt wel gewoon ontspannen, niet gespannen ofzo. Hij doet alles braaf, en hij vind alles ook leuk, volgens mij. We rijden niet in een bak, maar gewoon in een weiland, en 's winters rijden we buitenritjes. Hij 's best kijkerig, maar let wel altijd goed op. Een vriendin van me zei dat ik gewoon mijn hand moest openen, en dat hij 'm vanzelf wel zou volgen, maar dat doet hij niet. 'T is niet mijn eigenpaard, dus allerlei rare fratsen met 'm uit halen kan ik niet, en een hulpteugel eraan hangen is ook niet meteen het eerste waar ik aan zou denken.
Kan iemand helpen?
heeft hij wel altijd nageeflijk gelopen? en anders hoe ik dat zou doen: buitenteugel eraan en met binnenhand steling vragen (niet overdreven) als hij omlaag komt buitenhand openen en een keer overdreven ver naar voren doen (bijde teugels) zodat hij weet, laag is goed en hem je hand op laten zoeken en de ruimte geven om je hand op te zoeken en te zakken . succes ermee