Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Mireille1970 schreef:Ach ja... gelukkig verschillen meningen. Maar een skelet van een paard en anatomie verandert wel degelijk, onder anatomie vallen ook spieren...
Zoals de volbloed steeds harder is gaan lopen door dat te fokken, .
) Alane schreef:Dat is dus niet waar.... de volbloed is niet harder/sneller gaan lopen maar de tijd gaat sneller dan vroeger (volgens een meelezer hier naast mij)
Astragirl schreef:Ik denk dat het belangrijkste aspect van of je LDR rijdt of niet, is hoe je paard hem zelf laat bewerken, hoe zijn bouw en karakter is. Een druk paard probeer je rustiger te maken door wat dieper te vragen, is hij van nature hoog opgericht, laat hem dan meer naar beneden gaan, zodat hij over zijn rug gaat. (een paard dat altijd de grond opzoekt, stel je dan wat hoger in)
Maar dit is wel een moment in de opwarmfase voor mij, geen constant plaatje in de training. En de houdingen die de topruiters gebruiken zijn echt niet besteed aan de het gewone rijpaard. Maar het is voor mij echt paardafhanklijk. Ik ben er niet voor, maar ook niet tegen.
KiWiKo schreef:Voor mijn dertigste ging de tijd ook veel langzamer............ zucht! En ik heb nog zoveel te leren over LDR, Klassiek, Duits enzo![]()
![]()
Fellor schreef:Ook de opmerking van Aqua8horse op een gegeven moment, dat paarden in een andere houding worden getraind dan dat ze worden uitegbracht. Dat is toch logisch? Ook al ben je niet voor LDR, dan nog. Als jij je paard VWNW zou rijden rij je hem ook los met een lagere hoofd/halshouding zodat het paard los is op het moment dat je hem bij elkaar wil gaan pakken. Ik wil absoluut neit zeggen dat ik LDR er bij iedereen prettig uit vind zine, maar dat zijn meestal de mensen die de plank mis hebben geslagen of het te ver doorgevoerd hebben, daar vastroesten en hun paard nooit meer richting oprichting rijden.
Wouter24 schreef:wondertje schreef:ik wil niet veel zeggen maar ik vind dit paard er niet echt blij uitzien( een paar pagina's terug stond dat die paarden niet zielig zijn omdat ze goed te eten krijgen. ik ben het er niet mee eens dat als een paar goed te eten krijgt ze ook gelukkig zijn)
Zelfde paard tien seconden later
Aqua8horse schreef:Ik denk dat ik zelf heel goed weet wat ik wil zien om plaatje te kunnen waarderen!
Door Gribraldi meer balans te geven, Aimee.
Kafue schreef:Waarin er sprake is van oprichting zonder aanleuning getuige de waslijnachtige teugels. Een paard is correct gereden als je hem van achter naar voren naar de hand toerijd zodat je een licht elastische aanleuning krijgt. Hier is geen aanleunig, dus inderdaad hele goede foto.
Wederom niet correct voorgesteld toch hoge punten gescoort.
Lielle schreef:er bestaat ook nog zoiets als zelfhouding in de dressuur, zie bv de oefening uberstreiche(l?)n. Als ik naar die Grib foto kijk zie ik bovendien een linker (buiten?) teugel die well op spanning is en daarnaast vind ik dit een oog vol vertrouwen en aandacht.
PartTwo schreef:gerdy schreef:ik vind het echt onzin hoor, die mensen rijden toch niet voor niks zo hoog dus dan zullen ze ook echt wel weten wat ze aan het doen zijn. en ik vind de paarden er wel blij uit zien, de meeste paarden hebben hun oortjes naar voren of lekker ontspannen en ze hebben een schuimmondje. en dat trekken valt ook echt wel mee hoor deze mensen trekken echt de mond van hun paard niet kapot die weten echt wel wat ze aan het doen zijn. en er zijn zoveel manieren en op elk 'systeem' is wel wat aan te merken, en als dit systeem past bij deze paarden en zij daar heel los van worden, dan moeten ze vooral zo doorgaan.
elke keer die opmerkingen over anky der 'systeem' ze is niet voor niks 2x olympisch kampioen dat doe jij der niet na.
ben ik het helemaal mee eens.
ook helemaal mee eens!! marcolemar schreef:marije1984, dat heet nou achter de LL
Mireille1970 schreef:Weet je: als je nooit in een Jaguar hebt gereden, zal je altijd gelukkig blijven met je peugeot....... EN GELUKKIG MAAR..... want het is ook niet voor iedereen weggelegd, en niet voor ieder paard.
waardoor hun bespiering armetierig blijft en hun ogen uit de kassen ploppen van ellende.