Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Zep schreef:Dorn is echt extreem. Ik weet niet of dat bij Don Schuffro vandaan komt of bij Kamelia. Waarschijnlijk dus de combinatie van precies die 2![]()
Eigenlijk draaft ie helemaal niet zo apart, maar hij plaatst van nature zijn gewicht al achterop. Dat zie je hem ook los in de wei doen. Als je op GP mikt is dat een goede uitgangspositie, als je jonge paardenkampioenschappen wilt winnen denk ik niet.
Maar hij is absoluut een "happy athlethe". (om even on topic te blijven) Als ze nou allemaal zo waren konden we allemaal mooi op een doorhangend teugeltje leren piafferen, maar helaas...
Hij komt in februari overigens voor de hengstenkeuring.

Samsam schreef:Daar ben ik het niet mee eens!
[image]
Zep"]
Die van die schimmel zit strakker!
[/quote]
Wordt de fout van de één beter als je kunt wijzen op een (mogelijke) fout van een ander trouwensIn mijn optiek niet (en jouw 'aanname' dat die ketting daar wel te strak zal zitten is natuurlijk totaal nutteloos...). Ik had overigens al gezegd dat ik die schimmel van Samsam niet het ideale voorbeeld vond. Die foto's die ik geplaatst heb, die vind ik ideaal (in zoverre zoiets bestaat...).
[quote="Zep schreef:Een aardige conclusie die wij destijds trokken was dat de hoek van "het knikje" waar Weiler het over heeft bij een hoog ingesteld paard even groot is als bij een diep ingesteld paard aangezien alle wervels tov elkaar buigen
.Citaat:Een aardige conclusie die wij destijds trokken was dat de hoek van "het knikje" waar Weiler het over heeft bij een hoog ingesteld paard even groot is als bij een diep ingesteld paard aangezien alle wervels tov elkaar buigen
GoldStar schreef:Uit de dissertatie van Horst Weiler maak ik op dat paarden gereden in dressuur aan de door hem beschreven aandoening lijden. In de andere disciplines komt het niet voor. Dat zegt iets over de kwaliteit van het rijden in de dressuur in het algemeen, los van de manier waarop het paard "getraind"en "gereden" wordt.
shadow0 schreef:Dat kun je NIET zo stellen. Wetenschappelijke doodzonde nummer 1. Er is nu een verband aangetoond (ik geloof zelfs dat daar nog twijfels over waren maar laten we het maar zo aannemen) maar het zegt zonder verder onderzoek niets over de oorzaak.
shadow0 schreef:Er is nu een verband aangetoond (ik geloof zelfs dat daar nog twijfels over waren maar laten we het maar zo aannemen) maar het zegt zonder verder onderzoek niets over de oorzaak.

Lielle schreef::D
ik vind dat Zep bovenaan een leuke vraag gesteld heeft

) instellen van je paard, en dan zou dit off topic zijn? Zep schreef:Even een contatering uit de praktijk:
het is voor sommige paarden vrij moeilijk om een goede lengtebuiging te verkrijgen. Dat strookt ook helemaal met de bekendheid (die ook uit bovenstaand plaatje blijjt) dat een paard in de ribbenkast amper buigt.
Ik vind het makkelijker om aan de gehele lengtebuiging te werken in een diep frame, dan met een hoog ingesteld paard. En ik praat dus echt over totale lengtebuiging, dus niet het uitsluitend buigen van de hals tov de romp. Ik heb naast mijn eigen gevoel ook een geoefend oog op de grond.
Is daar een verklaring voor?
Jippie schreef::)* En wie kan de bedoelingen van Goldstar nu beter verwoorden en uitleggen dan Tact
Op de PM die je gestuurd is, heb je niet gereageerd. Wat probeer je aan te geven of te suggereren. Heb je een probleem of zo ? Je kan me gewoon PM sturen, je mag het ook in dit topic gooien als is het OT. Maakt me niets uit. Je bent op een verkeerde manier bezig. Dus roep of zeg wat je zeggen wil, dan is dat gewoon duidelijk.