Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Anoeska schreef:De 'tegen-slof' mensen weten allemaal zo goed te oordelen over paarden die ze niet eens kennen. Gek hoor, dat zij beter weten hoe met de paarden om te gaan dan de eigenaren...
Fitzroy schreef:Zie je wel dat er niet goed gelezen wordt
Ik gebruik mijn slofteugel om een gefrustreerd paard dat al weken onder het zadel moet stappen nog enigszins onder controle te kunnen houden zonder de blessure te verergeren.
Dat werd door Lusitana ook al als fout slofgebruik aangemerkt geloof ik.
Ik kan er niet mee zitten. Voor ons (het paard en mij) werkt het prima en ik noem het in dit geval goed slofgebruik.
Tulandro schreef:sorry, om deze reactie moet ik lachenZeg ik dit ergens? Ik ben gewoon van mening dat de slof vooral gebruikt wordt als dwangmiddel om je paard 'aan de teugel' te laten lopen. Als mensen het gebruiken op advies van dierenarts, of omdat er een spier niet goed gebruikt word, dan snap ik het. Maar nog denk ik dat het door correct rijden beter opgelost kan worden.
Anoeska schreef:Lach maar, vind ik goed (altijd leuk om mensen een blij gevoel te geven!). Ik bedoel dus dat ik vind dat de mensen die tegen slofgebruik zijn (op mij) nogal veroordelend overkomen over mensen die wel een slof gebruiken. Zonder dat ze precies weten hoe het paard of de situatie in elkaar zit. Elk gebruik van de slof wordt per definitie veroordeeld.
EDIT: Nu ik je laatste toevoeging lees, merk ik dat dit niet echt op jou van toepassing is Tulandro...
runningkawa schreef:Ik denk dat meeste hier wel denken, dat als je paard een blessure heeft, absoluut niet uit zijn dak mag gaan, en dat lukt je dmv een slof, dat niemand zal zeggen, niet doen.
Of zie ik dat verkeerd?
Maar ik ben wel iemand die zegt, bij een gezond paard, je kunt er wel een slof aan hangen, maar hoe doe je dat dan bijv op concours waar het niet mag?
Je hebt immers beide niet geleerd zonder slof het kijkerige, rennerige of wat ook op te lossen.
Daar zet ik dan mijn vraagtekens.
En die vraagtekens heb ik meerdere keren bevestigd zien worden, bij mensen die hun paard dan idd niet meer normaal rond kregen.
Wat is dan die toegevoegde waarde van het rijden met slof?
En dit is niet flauw bedoeld, maar daar zet ik dus echt vraagtekens bij.
runningkawa schreef:Maar ik ben wel iemand die zegt, bij een gezond paard, je kunt er wel een slof aan hangen, maar hoe doe je dat dan bijv op concours waar het niet mag?
Je hebt immers beide niet geleerd zonder slof het kijkerige, rennerige of wat ook op te lossen.
Daar zet ik dan mijn vraagtekens.
En die vraagtekens heb ik meerdere keren bevestigd zien worden, bij mensen die hun paard dan idd niet meer normaal rond kregen.
Wat is dan die toegevoegde waarde van het rijden met slof?
En dit is niet flauw bedoeld, maar daar zet ik dus echt vraagtekens bij.
Citaat:Maar wat doen jullie dan als je paard bij been 4kant in de ankers gaat en niet meer beweegt, of je compleet uit het zadel trekt etc etc