Lovely schreef:Magique, denk jij dan dat een paard steeds losser en losser en losser kan worden??
Ik denk dat ze bedoelt steeds leniger??
Losser dan los worden lijkt mij ook niet mogelijk. Dan zou het paard nog uit elkaar vallen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
QQQQ"]
[quote="Samsam schreef:Dus de goedscorende GP ruiters die klassiek rijden, trainen/rijden niet goed
Sprintje"]
[quote="Aqua8horse"][quote="Sprintje"]
[quote="Aqua8horse schreef:En argumenten kan je van mij genoeg krijgen hoor en die zijn niet gebaseerd op prestatie maar op logica.
Magique"]
[quote="QQQQ schreef:Het argument dat een paard voordat ie LDR gereden kan worden hij eerst 100% klassiek voor elkaar moet zijn, klinkt voor mij nogal onzinnig. Een 100% klassiek voor elkaar paard is een paard dat voorbij het GP niveau is opgeleidt.
Magique"]
[quote="QQQQ"][quote="Magique schreef:Elke willekeurige atleet in dit geval "paard" probeert toch zijn grenzen te verleggen anders stagneer je ...
Magique schreef:Maar ik hou ermee op om me constant te moeten verdedigen over dat LDR gebeuren.
Iedereen moet doen waar die zich lekker bijvoelt.
Vind het alleen wel frappant dat constant de "klassieke ruiters" de aanval openen op het LDR gebeuren en laat dat nou net die mensen zijn die meer praten over paardrijden dan daadwerkelijk presteren, hoe komt dat nou tochMisschien het toepasselijke spreekwoord: de beste stuurlui staan aan wal ? Iets wat jammer genoeg Nederlanders siert, altijd bekritiseren maar zelf
Dit is niet persoonlijk bedoelt tegen iemand hier, maar meer waarop nu al jaren gediscussieerd wordt over dit onderwerp.
Samsam"]
[quote="QQQQ"][quote="Samsam schreef:Dus de goedscorende GP ruiters die klassiek rijden, trainen/rijden niet goed
Aqua8horse schreef:Wat willen jullie nu nog meer: zoek een Da die een tegen onderzoek uitvoert bij klassiek getrainde paarden. Lijkt me erg leuken misschien dan toch verhelderend
Aqua8horse schreef:Die mensen hebben misschien wel helemaal geen behoefte aan bevestiging want die krijgen ze al genoeg door het gevoel wat hun paard hun geeft!
Magique"]
[quote="Aqua8horse schreef:Wat willen jullie nu nog meer: zoek een Da die een tegen onderzoek uitvoert bij klassiek getrainde paarden. Lijkt me erg leuken misschien dan toch verhelderend
Aqua8horse schreef:Misschien zit het feit hem in, maar het is mijn mening, dat de mensen die hun paarden klassiek rijden geen problemen hebben en een paard met schwung en tact onder zich voelen perfect in balans. Die mensen hebben misschien wel helemaal geen behoefte aan bevestiging want die krijgen ze al genoeg door het gevoel wat hun paard hun geeft!
Samsam"]
[quote="Aqua8horse schreef:Misschien zit het feit hem in, maar het is mijn mening, dat de mensen die hun paarden klassiek rijden geen problemen hebben en een paard met schwung en tact onder zich voelen perfect in balans. Die mensen hebben misschien wel helemaal geen behoefte aan bevestiging want die krijgen ze al genoeg door het gevoel wat hun paard hun geeft!
Aqua8horse schreef:ik vind het een vreemde redenatie om te zeggen dat de enige manier waarop een paard lenig kan worden wanneer hij draagt. een paard kan bv ook aan de longe of aan de lange teugel getrained worden.Corneile ik denk dat het dragen altijd het belangrijkste blijft, want alleen dan kan je lenigheid bevorderen. Omdat een paard dan pas in balans is. Bovendien is het lopen op de voorhand altijd slecht en geeft ook vaak de blessures. Ik ben het dus niet eens met die opmerking
Aqua8horse"]
Ik vraag me af wat jij als een teken van zwakte ziet![]()
![]()
En ik vraag me ook af of je dat boek(onderzoek met foto's) hebt gezien. Dan zou je namelijk weten dat het waterdicht is. Ik vind je conclusies nogal voorbarig, moet ik zeggen.
[/quote]
Dat boek heb ik niet gelezen, als Dhr Weiler zelf al zegt dat hij niet kan bewijzen hoe die paarden gereden zijn is het toch zonde van mijn tijd om dat boek te lezen ?
Dus ik snap niet hoe jij er bijkomt dat dat onderzoek waterdicht is , beetje raarVind je ook niet ?
[quote="Aqua8horse schreef:Je maakt er een soort wedstrijd van en dat is juist wat ik niet wil.
En klinieken bellen is in mijn beleving wel even wat anders dan een wetenschappelijk onderzoek.
abby schreef:Wat mij opvalt aan de eerste foto van Samsam is dat het in ieder geval lijkt alsof het paard niet draagt... Ik zie een lange, holle rug en geen gedragen rug. Natuurlijk zal dit niet het geval zijn omdat het hier een Grand Prix ruiter betreft tenslotte, maar toch ziet het er wel zo uit.
QQQQ"]
[quote="Magique"][quote="QQQQ schreef:Maar waarom moet je, als je totale Losgelassenheit hebt, nog met LDR aan de gang om het paard losser te maken![]()