Gelukkig hebben we de "val-sessie" ook besloten met stap waarbij ze halslengte nam en wat liep te briesen. Ze liet zich daarbij toen keurig licht rondsturen zoals van hand veranderen, eens een grote volte en een grote acht maken.
Het afstappen was ook nog zo wat, want zodra ik haar had laten stoppen en mijn rechtervoet uit de beugel haalde kwam ze meteen weer in beweging, tot wel 6 keer toe.
Ook toen heb ik haar weer in een hoek gezet, en net zo lang eerst een en toen 2 voeten uit de beugels gehaald tot ze ook echt bleef staan. Daarna langzaam been er over gezwaaid en mij even langzaam op de grond laten zakken.
't Is nogal een hittepetit, dus ik heb al door dat ik alles, ALLES rustig en kalm en met beleid moet aanpakken, en nergens druk op moet zetten. Mooie geduldoefening voor een niet-zo-heel-geduldig persoon als ik, dus. Daarentegen moet ik ook nergens gaten in laten vallen, en zeer consequent zijn.
Volgens mij is Calamity Khava best een sneller leerder, maar ook eentje die je niet in het ongewisse moet laten of in verwarring moet brengen, daar bouwt ze heel snel spanning van op. Ja, welk paard niet, zou je zeggen?
Ben echt benieuwd hoe ze de volgende keer OHZ in de bak gaat reageren!
Laatst bijgewerkt door terpentijn op 13-10-14 16:23, in het totaal 1 keer bewerkt