paard met bit of zonder beter lopen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:55

suleilitha schreef:
Citaat:
wahhaha dus kleding geeft aan of je iets wilt leren of niet hahahahaha wat een kolder!
het is gewoon een rijbroek van t merk horka

Kleding zegt wel degelijk een hoop, Cin.

Ik ben zelf "schaatsjuf" en "skeelerjuf" dus lesgeefmens in andere takken van sport en wie bij mij een training binnen komt vallen in bijvoorbeeld een wapperende joggingbroek, kan linea recta vertrekken en dit meen ik nog serieus ook. Het zegt wel degelijk iets over instelling en hoe serieus men genomen wil worden, helaas.

Klopt Dwaalicht, Benito loopt een verhoogd risico op artrose, hoef katrolontsteking en zelfs kissing spines maar dat schijnt niet te deren ;)

ok laatst ractie en dan is t 10 uur mijn stoptijd!
Zoals ik al zei het is een rijbroek van t merk horka en ik vind m leuk, dat jij er niks aan vind is jouw smaak ;) en ik trek aan wat ik leuk vind, en niet wat jij leuk vind ;)

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:58

1) gelukkig zijn er ook mensen die wel begrijpen wat ik bedoel met "ik ben gemotiveerd om te gaan rijden"onder het motto van we doen een JOGGINGSbroek aan :+
2) nog steeds benieuwd naar korte samenvatting van de les
Laatst bijgewerkt door Ladygiroc op 09-02-09 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:58

Cinnepin schreef:
Onassa schreef:
Okee, dat je gaat proberen of bitloos beter is kan ik me voorstellen (heb ook veel geprobeert bij de mijne), maar je paardje loopt er niet lekker op, das duidelijk.
Maar dan vraag ik me af, als je houding al niet al te best is, waarom dan OOK nog naar boomloos over stappen?
Had hij ook al last van een boom zadel dan??
Dan zou ik toch heel erg aan het twijfelen gaan bij mezelf en niet bij mijn paardje.

Boomzadels zijn heel slecht aan te passen bij haar omdat ze geen schoft heeft!
Ook als je een boomzadel perfect aan laat meten ligt t niet goed tijdens de bewegingen van t paard ( de houding van de rug veranderd continu en een boom beweegt niet mee )

Op stal bij mij staan er ook een paar, maar met een beetje zoeken vind je ze echt wel hoor.
En voor Drop van mij was dat idem, ook geen schoft, breed gebouwd en nog zo groen als gras.
Je hebt ook zadels waar de boom aangepast kan worden als de paardjes in bespiering veranderen.
Je voert twee heel andere optomingen toe....je rijstijl gaat zelf op de foto's al zichtbaar achteruit....vraag je jezelf dan nooit eens af of dat niet daardoor kan komen bijvoorbeeld?

Whitepanther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:59

Jeetje wat is het probleem om aan te geven waar je mee bezig bent tijdens lessen??? dat is in een HAW topic al verplicht en dat alleen zodat mensen je goed kunnen beooredelen om te weten op welke niveau je op het moment zit samen met je paardje... ik zie dat probleem niet zo....

En ik moet zeggen weinig steun door een boomloos zadel en dan meteen zitten als een plumppudding (sorry voor de term weet even niets beters), maar als ik zonder zadel op mn poown ga zitten zit ik ook niet meteen alsof ik nog niet eens een idee heb hoe mn houding zou moeten zijn en voor het eerst op een paard zit. En je kan moeilijk zeggen dat je zonder zadel meer steun hebt dan met boomloos

Owhja en mijn pony heeft ook amper een schoft en weinig uitstekende schouder waardoor er gewoon minder keuze is in boomzadel, maar ik heb er toch echt een zadel met boom op liggen (2 zelfs dressuur en spring zadel, en zelfs nog een westernzadel)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 22:02

mensen en dit is definitief na ff wat heen en weer gepbt te hebben met wat bokkes, ik verlaat dit topic. Het gaan gewoon echt nergens meer over!
Bokkers die hier komen die altijd in topics zitten waar *sensatie* is en dan heeft de tgs het altijd fout, het valt echt meerdere bokkers op, gelukkig zijn die er en hebben mij een pb gestuurd en ff mijn ogen open gedaan dat ik daar niet aan mee moet werken;)
Veel pelzier over het verder discuseren over mijn lesgeefmensen, mijn paard, mijn taring, en mn kledingdracht!
( ik draag nu zwarte lingerie, wat zegtd at over mn instelling van t rijden) ohja en laarsjes met hakken en een zwarte broek!

Doegg en nee op geen 1 reactie kom ik meer terug, het is gewoon een lachterje aan t worden, en ik zal ook niemand van jullie pbén goed? ;)

Anoniem

Re: paard met bit of zonder beter lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 22:04

Die pb's van je gingen ook nergens over, die gingen voornamelijk over mij, goed van je om alle goede tips links te laten liggen en ik hoop maar, dat je paard geen klant hoeft te worden van een kliniek wegens plotseling opkomende lichamelijke problemen.......
Welterusten en ik hoop dat je vriend je lingerie leuk vindt, die van mij prefereert rood ;)

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 22:07

Ik denk eigenlijk dat dat op zich geen slecht idee is Cin, want er hebben nu al veel mensen tips gegeven en met je mee gedacht, maar je wilt gewoon niets aan nemen van goed bedoelde adviezen.
En als er dan echt iets gevraagt word wat van belang kan zijn(bijvoorbeeld over hoe jou lessen eruit zien) kom je met een vage smoes en druk je de snor.
Toch hoop ik dat je stiekem wel nadenkt over het geen er gezegt is,niet zozeer voor jezelf misschien, maar wel in het belang van je paardje wat me een leuk en eerlijk dier lijkt.
Succes ermee!

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 22:08

Cinnepin schreef:
mensen en dit is definitief na ff wat heen en weer gepbt te hebben met wat bokkes, ik verlaat dit topic. Het gaan gewoon echt nergens meer over!
Bokkers die hier komen die altijd in topics zitten waar *sensatie* is en dan heeft de tgs het altijd fout, het valt echt meerdere bokkers op, gelukkig zijn die er en hebben mij een pb gestuurd en ff mijn ogen open gedaan dat ik daar niet aan mee moet werken;)
Veel pelzier over het verder discuseren over mijn lesgeefmensen, mijn paard, mijn taring, en mn kledingdracht!
( ik draag nu zwarte lingerie, wat zegtd at over mn instelling van t rijden) ohja en laarsjes met hakken en een zwarte broek!

Doegg en nee op geen 1 reactie kom ik meer terug, het is gewoon een lachterje aan t worden, en ik zal ook niemand van jullie pbén goed? ;)

Laat me raden een paar hopelozen penny's hebben je een pb gestuurd?
Nou meid als jij dr zo over denkt prima, Verziek je paard en jou houding dan maar.
Je bent perfect bezig doet niets verkeerd en iedereen hier banketstaaf uit zn nek.
Helemaal blij zo?
Vooral niet Sul geloven of een ander iemand hier die geweldige tips geeft, Want stel je voor dat je dr iets van leert.
Mensen zoals jou vind ik helemaal niet fijn in mijn paarden omgeving, Je trots is te groot om aan de kant te zetten en in het beste van je paard te handelen.
Als je paard verziekt is klopt dan niet weer op bokt aan.
Je wilt toch geen tips en menigen heel jammer dan jou verlies niet het onze.
Toen ik een topic aan maakte wilde in wel geholpen worden en dat is gelukt!
Jammer dat je de wereld te zwart wit ziet om wat met tips te doen en je ontzettend grote ego aan de kant te zetten.
Heel veel plezier met je zwarte lingerie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 22:09

Nee Sam, zij zit allemaal mensen zelf van ongevraagde PB's te voorzien :D
Ik laat het maar, en ga lol maken met mijn rode lingerie :D
Sam, meid, al is er maar één Bokkertje die wel iets heeft aan mijn gratis adviezen, dan ben ik al blij :D

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 22:09

Wel jammer, had net een aardig groot stuk getypt maar is blijkbaar niet in dit topic gekomen.
Was een vriendelijk stukje over dat ik het super vond dat je het beste voor je paardje wil en over het bitloos enzo. Maar je kan zoveel meer, als je het op een andere manier bekijkt. Als je paardje actief wordt zodat het achterbeen eronder komt wordt het ook minder zwaar voor jouw en rijden jullie de sterren van de hemel. Je paardje gaat dan meer genieten van het rijden en jij ook! Hij gebruikt nu verkeerde spieren waarmee hij dag tot dag steeds sterker wordt..als deze situatie uit de hand loopt zou het zo jammer zijn. Er zit veel ambitie in jullie maar het komt er niet uit. En ik ken je instructrice niet maar er zijn een paar dingen die een instructrice wel echt moet aanpakken al bij de eerste keer! Vandaar weet ik dat er veel in jullie zit maar het komt er niet uit.
Was dus een aardig stukje, nog aardiger dan ik hier zeg.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 22:10

Agossie.. voel toch een afstand..

Je eigen fouten niet willen zien, er niet van durven leren en vervolgens de fout bij een ander leggen..

Meid, jij rijd je beestje zo naar de gallemiezen en blijf vooral zo doorgaan. Ontspanning voorop. Succes in de paardenwereld..je hebt nog een hele lange weg te gaan..Zeker als je zo koppig, eigenwijs blijft..

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 22:12

suleilitha schreef:
Nee Sam, zij zit allemaal mensen zelf van ongevraagde PB's te voorzien :D
Ik laat het maar, en ga lol maken met mijn rode lingerie :D
Sam, meid, al is er maar één Bokkertje die wel iets heeft aan mijn gratis adviezen, dan ben ik al blij :D

*\o/* oee ik ben 1 zo'n bokkertje :D .
K ga wel lol maken in mijn totaal niet matchende lingerie,
Laat ook weer zien hoe gemotiveerd ik daar ben hahaha.'

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 22:13

Ladygiroc schreef:

Je eigen fouten niet willen zien, er niet van durven leren en vervolgens de fout bij een ander leggen..

Meid, jij rijd je beestje zo naar de gallemiezen en blijf vooral zo doorgaan. Ontspanning voorop. Succes in de paardenwereld..je hebt nog een hele lange weg te gaan..Zeker als je zo koppig, eigenwijs blijft..

En daar krijg je niet alleen problemen tegen in de paardenwereld zelf ook buiten de paardenmuren kan je veel problemen krijgen met zo'n insteling.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 22:13

SamSter schreef:
*\o/* oee ik ben 1 zo'n bokkertje :D .
K ga wel lol maken in mijn totaal niet matchende lingerie,
Laat ook weer zien hoe gemotiveerd ik daar ben hahaha.'

Hier nog een, werd er ook door verrast :+
Mijn lingerie....momenteel een heerlijke warme hoge correctie onderbroek :D

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 22:16

SamSter schreef:
Ladygiroc schreef:

En daar krijg je niet alleen problemen tegen in de paardenwereld zelf ook buiten de paardenmuren kan je veel problemen krijgen met zo'n insteling.

Wat er buiten de paardenmuren gebeurt in haar verhaal boeit me niet. het boeit me wel dat ze in deze haar pony meeneemt.. niet dat die zich er druk om maakt..maar over een paar jaar misschien wel kapot gaan van de pijn.

Maar we hebben hoop en ik bekijk alles uit het positieve..

Misschien komt ts over een jaartje met geweldige foto's en heeft ze toch iets met onze tips gedaan..

Wie zal het zeggen..

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 22:23

Laten we het maar hopen he !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 23:18

Kellieeh schreef:
ik zeg niet dat ik goed kan rijden . wil alleen duidelijk hebben dat bonito beter kan..en niet alleen dan de slechtste foto laten uitzoeken en die laten zien. ( was er al niet van gediend dat er met mijn fotos geouwehoerd word )

die andere bit-foto die ik had geplaatst was ook heel netjes met cindy erop.. ik zou dr echt trots op ziojn, dat was echt al best een nette trainings foto.. jammer dat bonito zo veranderd is dan met sterrekijken enzo.. snap ook echt niet hoe dat kan, na t zadelmak maken rijd je m toch door en dan gaan ze alleen maar lekkerder werken toch..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-02-09 23:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 23:22

Cinnepin schreef:
Rinthoron schreef:
Wat vindt Antoine ervan dat je bitloos rijd?

vond die geen probleem, er zijn meer mensen die bij hem lessen die bitloos rijden, hij vertelde zelfs nof tegen die mensen die er ook waren dat t helemaal zo verkeerd nog niet is ;)

merel kent antoine ook heel goed :D
er word heus wel geloofd dat je les hebt van hem.. toch? hij komt regelmatig bij laura op stal dus mensen het is echt zo :P

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 23:56

Nog een keer. Ik heb altijd geleerd (en geloof daar ook heilig in) dat goed paardrijden begint met een goede houding. Het is niet zonder reden dat mensen die beginnen met paardrijden eerst zitlessen krijgen aan de longe. Pas als je eigen houding in orde is KAN je verder gaan met paardRIJDEN omdat je dan in staat bent oefeningen uit te voeren zonder je paard te hinderen.

Dus: Voordat je aan alle kanten gaat lopen plukken en pushen, eerst je eigen houding op orde krijgen. Dan komt de rest ook mee, echt waar! Doe eens gek en probeer een keertje net zo te zitten als op die foto die iedereen zo mooi vind, en voel het verschil! Dat is voor jezelf even niet fijn, je bent zo gewend aan een verkeerde houding dat je er ongelooflijke spierpijn van krijgt en het gevoel krijgt dat je hopeloos je eigen rug wegdrukt maar dat went en is ook nog beter voor je eigen rug. Als je dan zo rechtop zit kijk eens naar hoe vrij je je benen en handen kan bewegen (als je een beetje aan die houding gewend bent tenminste, anders lukt dat niet).

Doe je paard een lol en probeer het eens een weekje. Plak voor mijn part een stickertje op de manen van "rechtop zitten, rug recht, schouders naar achteren en zitten op mijn kont" (doe ik ook, echt) bij het vrij rijden en kijk hoeveel verandering er in een week kan komen. Doe eens gek en probeer gewoon eens! En spreek met je lesgeefmens af eerst aan je eigen houding te werken en daarna pas de rest. Neem een paar zitlessen. Doe het verdorie voor je paard, niet voor jezelf! Anders staat je paard over een paar jaar met de gruwelijkste blessures bijna standaard op kliniek. En dat is dan volledig aan jezelf te wijten. Zou je daarmee kunnen leven? Ik niet! Sterker nog, ik zou het mezelf niet kunnen vergeven als ik het idee had dat ik er iets aan had kunnen veranderen. En bij jou is dat hameren op je houding.

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 08:59

Ik geloof je op je woord dat sommige paarden echt het bit niet fijn vind, ik heb er zelfs een m heeft nooit een nare ervaring met het bit gehad, omdat ze bij mij is geboren, maar zodar ze er een in haar mond heeft wil ze hem eruit hebben, dus ik rij haar ook gewoon bitloos en ze loopt als een treintje.

Jou foto`s zijn niet beide hetzelfde, een met zadel met boom en een met boomloos, bij de eerste foto zit je , dus misschien een nare druk op de rug, jou houding is ook niet goed, bij het tweede sta je en je staat in de beugels en valt voor over.

De eerste loopt het paard idd erg hoog, en de tweede lijkt het of ze hangt en op haar voorhand valt, dus ja op beide foto`s vind ik het paard niet goe dontspannen lopen , ook al voelt dat voor jou zo, dus je kan van de foto niets zeggen,

Maak eens een filmpje zou ik zeggen met de zelfde oefeningen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 10:27

Als ik TS was zou ik toch nog even met bit gaan rijden, en zo les nemen tot ze haar paard beter voor mekaar heeft, en dan daarna pas bitloos verder gaan. Ik denk zelf dat bonito daar meer baat bij heeft. Ik denk ook dat haar instructrice haar dan sneller (met TS samen) en beter voor mekaar gaat krijgen want het is echt wel een goede instructrice maar ik denk dat ze meer ervaring heeft met lesgeven met bit, ze rijdt zelf ook met bit :)

dit is trouwens mijn visie en niet "JE MOET met bit gaan rijden."

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 10:32

ik begrijp niet dat een jong beestje van vijf jaar niet ontspannen en door de rug kan lopen.....
Als het nu om een oud manege paard gaat die al 15 jaar met zijn hoofd omhoog loopt begrijp ik het....maar dit???
Zet er eens iemand anders op....met bit...een paard heeft namelijk geen last van een bit....wel van degene die aan het bit hangt....

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 10:57

Slotje voor overleg.