aerdenhout1 schreef:KiWiKo schreef:ik heb eigenlijk nooit een band met een paard, daarvoor zijn ze ook te kort bij me
een klik wel, die kan ik bij het eerste oogcontact hebben, maar een band niet![]()
Wel hebben we eigenlijk vanaf moment een soort van mutual understandingen weten we wel vanaf moment een wat we aan elkaar hebben, en natuurlijk bouw je dat uit, en bouw je wel iets op........ maar een band is dat niet
Met mijn enigste eigenste heb ik wel een band..... ook al staat hij hemelsbreed 150 km verderop, ik weet wanneer het wel of niet goed gaat........ dat voel ik
Ik denk dat dat een stukje zelf behoud is KiWiKo! Stel dat je met elk paard dat je in handen krijgt een goede band opbouwd, en die weer moet wegdoen,dan wordt je gillend gek lijkt mij!
Daarom kan ik geen paarden van andere mensen africhten zonder de eigenaar erbij. Het doet mij dan gevoelsmatig veels te veel als zo'n paard weer weggaat.
Maar ik denk dat ook jij wel zo'n gevoelsmens bent die het bij sommige paarden heel moeilijk vind als de trailer voorrijd. Of zit ik er helemaal naast?
OOOO absoluut........... en van sommige heb ik eigenlijk wel zo iets van "die had ik zelf moeten houden" En zo zijn er ook heel veel paarden waar ik nog heel regelmatig met een fijn gevoel aan terugdenk.
Het is ook een stuk zelfbehoud, het was ook altijd een komen en gaan van paarden....... en met sommige heb je gewoon een klik, met anderen zal dat nooit komen.
dat is dan wel moeilijk, want de paarden waar je niks mee hebt, die staan ook voor een reden bij je

Soms was ik ook wel blij hoor als de trailer voor kwam rijden, maar vaak stond ik toch wel uitgebreid afscheid te nemen

en een enkele keer had ik echt zo iets van "laat die maar hier