Projectje.........

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: Projectje.........

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 19:10

aerdenhout1 schreef:
KiWiKo schreef:
ik heb eigenlijk nooit een band met een paard, daarvoor zijn ze ook te kort bij me Lachen

een klik wel, die kan ik bij het eerste oogcontact hebben, maar een band niet Lachen

Wel hebben we eigenlijk vanaf moment een soort van mutual understanding Lachen en weten we wel vanaf moment een wat we aan elkaar hebben, en natuurlijk bouw je dat uit, en bouw je wel iets op........ maar een band is dat niet Lachen

Met mijn enigste eigenste heb ik wel een band..... ook al staat hij hemelsbreed 150 km verderop, ik weet wanneer het wel of niet goed gaat........ dat voel ik Lachen

Ik denk dat dat een stukje zelf behoud is KiWiKo! Stel dat je met elk paard dat je in handen krijgt een goede band opbouwd, en die weer moet wegdoen,dan wordt je gillend gek lijkt mij!
Daarom kan ik geen paarden van andere mensen africhten zonder de eigenaar erbij. Het doet mij dan gevoelsmatig veels te veel als zo'n paard weer weggaat.
Maar ik denk dat ook jij wel zo'n gevoelsmens bent die het bij sommige paarden heel moeilijk vind als de trailer voorrijd. Of zit ik er helemaal naast?

OOOO absoluut........... en van sommige heb ik eigenlijk wel zo iets van "die had ik zelf moeten houden" En zo zijn er ook heel veel paarden waar ik nog heel regelmatig met een fijn gevoel aan terugdenk.

Het is ook een stuk zelfbehoud, het was ook altijd een komen en gaan van paarden....... en met sommige heb je gewoon een klik, met anderen zal dat nooit komen.

dat is dan wel moeilijk, want de paarden waar je niks mee hebt, die staan ook voor een reden bij je Lachen dus die verdienen ook de aandacht en liefde die je ook in de paarden stopt waar je wel wat mee hebt Lachen

Soms was ik ook wel blij hoor als de trailer voor kwam rijden, maar vaak stond ik toch wel uitgebreid afscheid te nemen Lachen

en een enkele keer had ik echt zo iets van "laat die maar hier Haha!"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 19:14

O zo gaat het bij mij ook vaak, hoor. Projectje woont hier nog steeds en echt, ik zal dat beessie straks missen als ze naar haar nieuwe onderkomen gaat!

en toch zijn hier ook wel paarden geweest die ik liever zag gaan dan komen.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 19:19

Haha! Haha! Haha! Herkenbaar he??? IK heb het trouwens ook met mijn pensionpaarden.
Je bent er vaak toch meer mee bezig als de eigenaar.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 00:10

suleilitha schreef:
Nog even een update uit het hoge Noorden, het geliefde projectje en haar nieuwe baas hebben inmiddels hun eerste winstpunt in de B in de wacht gesleept met mennen!!!!

B met mennen: kan ik daaruit concluderen dat het je niet gelukt is het opstapprobleem van dit paard op te lossen?

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 00:13

Huh, Hinke waar haal je dat vandaan? Je kan toch ook mennen met een paard waar je ook mee onder de man kan rijden.
Er is hier toch al aantal keren geschreven dat het goed ging met rijden. Ik snap niet hoe je die conclusie trekt.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 00:23

Het was ook meer een vraag dan een conclusie Knipoog En in de laatste berichten die ik gelezen heb werd inderdaad verteld dat het rijden goed ging. Maar het probleem met het paard was het opstappen, niet het rijden zelf. En het laatste wat ik over het opstappen gelezen heb is dat hij nog steeds vastgehouden moest worden bij het opstijgen Knipoog Dit is geen aanval oid, niet elk paard kan gecorrigeerd worden. Ik ben gewoon benieuwd of het probleem helemaal opgelost is.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 19:50

Was ik ook wel benieuwd naar Hinke... Vraag mij ook af of dat probleem al "opgelost" is. En vind het wel een heel bijzonder einde hebben al met al....

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 19:55

hinke.................. denk je dat je uberhaupt kan rijden als jeniet kan opstappen?????????????

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 19:57

KiWiKo schreef:
hinke.................. denk je dat je uberhaupt kan rijden als jeniet kan opstappen?????????????

Hoezo? Sul kon er toch opkomen... Was alleen moeilijk om op te stijgen. Dus voor iemand die snel genoeg is met opstappen kan er dus ook mee rijden, toch?

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 19:57

Wat is er dan zo bijzonder? Het dier heeft al een winstpunt gehaald, is super geplaatst, er is relaxt mee gereden, vind dit een beetje muggenzifterij!

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 20:01

detour schreef:
Wat is er dan zo bijzonder? Het dier heeft al een winstpunt gehaald, is super geplaatst, er is relaxt mee gereden, vind dit een beetje muggenzifterij!

Gewoon zoals het hele verhaal in alkaar zit. Was dus al een koper voordat het paard ook nog maar bij TS was enz. enz.... Tja, ik zie het denk ik gewoon net ff anders...en vind het dus bijzonder! Mag dus ook al geen eigen mening hebben en die hier plaatsen, zonder dat het meteen als muggenzifterij wordt afgedaan!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 20:09

is dat zo? was die koper er al? Is het niet ontstaan terwijl Sul het dier bij zich had? En het dier plaatste bij iemand die zij kende?

Ja, waarom die achterdocht? Het dier is er toch op vooruit gegaan? Verder ben je vrij om je mening te tonen, hoor! Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 20:14

Zammie schreef:
KiWiKo schreef:

Hoezo? Sul kon er toch opkomen... Was alleen moeilijk om op te stijgen. Dus voor iemand die snel genoeg is met opstappen kan er dus ook mee rijden, toch?

precies Haha! Haha!

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 21:03

detour schreef:
is dat zo? was die koper er al? Is het niet ontstaan terwijl Sul het dier bij zich had? En het dier plaatste bij iemand die zij kende?

Ja, waarom die achterdocht? Het dier is er toch op vooruit gegaan? Verder ben je vrij om je mening te tonen, hoor! Knipoog

Ja, en de startkaart was al aangevraagd voordat het paard nog maar verkocht was... Ik mag toch aannemen dat de vorige eigenaar het paard naar TS heeft gedaan met de hoop dat het paard weer bereden kon worden door dat meisje/dochter van eigenaar. Dus dan ga ik ervan uit dat dat ook het standpunt van TS was, maar dat was dus niet zo. Blijkbaar had ze dus al iemand op het oog voor dit paard en was dat bij TS bekend.
Jij zegt achterdocht... dat woord heb ik niet gebruikt, alleen dat ik het bijzonder vind...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 21:08

hihihi childsplay................

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 14:53

Ach, typische Bokt-achterdocht.
Hinke, de nieuwe eigenaar is familie. En die heeft er vanaf dag één bovenop staan kijken. Verder kan deze persoon niet rijden, vandaar dat hij aangespannen rijdt met het dier Knipoog
Het opstapprobleem is naar tevredenheid opgelost. Verder rij ik het paard nog steeds enkele keren per week onder het zadel, ze is nog steeds bij ons op stal.
Tot slot, een startkaart aanvragen hoeft geen maanden te duren Knipoog vaak heb je binnen drie weken het spul binnen, inclusief startcoupons Knipoog

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 18:20

KiWiKo schreef:

Tsja als je 2 man hebt om je paard vast te houden en elke keer in de box opstapt kun je er heus wel op rijden hoor (!!!!!!!!!!!!!) Maar fijn is anders. Als ik een paard dat heel lastig is met opstappen, en ik hem voor veel geld voor een maand bij iemand neer zet om dat probleem te verhelpen, verwacht ik dat ik daarna zonder iemands hulp los in de bak op een ontspannen paard kan stappen... Als je er daarna nog steeds alleen in de box op kan stappen had je hem net zo goed niet hoeven weg te brengen.

suleilitha schreef:
Hinke, de nieuwe eigenaar is familie. En die heeft er vanaf dag één bovenop staan kijken. Verder kan deze persoon niet rijden, vandaar dat hij aangespannen rijdt met het dier Knipoog
Het opstapprobleem is naar tevredenheid opgelost. Verder rij ik het paard nog steeds enkele keren per week onder het zadel, ze is nog steeds bij ons op stal.
Tot slot, een startkaart aanvragen hoeft geen maanden te duren Knipoog vaak heb je binnen drie weken het spul binnen, inclusief startcoupons Knipoog

naar alle tevredenheid? Dat kun je op heel veel manieren invullen.... Het zegt mij iig niks.

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 22:07

komt een beest goed terecht mag dat ook al niet meer gemeld worden Rolleyes

naar tevredenheid wil volgens mij zeggen dat het geen probleem meer is, anders was er geen tevredenheid Knipoog

fijn dat het beestje goed terecht is gekomen Ja

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 22:21

suleilitha schreef:

Behalve in de laatste maanden voor de jaarwisseling, ik heb de startkaart nu binnen die ik in oktober al aangevraagd heb Clown Half paardrijdend Nederland wil in januari starten. Zo ook bij mijn vriendin die aangespannen rijdt, ook bij haar duurde dat zo lang. Vandaar dat ik nogal verbaasd was dat dit binnen 3 weken gepiept was Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 22:43

Het verschil is dat het om een startkaart ging voor het restantje van 2008 Knipoog maar goed, de ene vereniging is met aanvragen ook sneller dan de ander. Verder heb niet ik de startkaart aangevraagd maar de nieuwe eigenaar. Ik vind dit verder geen punt van discussie, overigens. Het gaat goed met het paard, het gaat goed met mennen, het gaat goed met rijden onder het zadel en met opstappen. Redenen genoeg tot tevredenheid, dacht ik zo. Nog even extra voor jouw info Hinke, omdat ik geloof dat jij het niet allemaal snapt, ik kan gewoon midden in de bak opstappen en dan is ze ook totaal ontspannen en blijft rustig staan, wat ze overigens ook doet als ik er bijvoorbeeld langs de weg even vanaf moet om wat voor reden dan ook, ook dan laat ze me braaf opstappen. Nog even ter verduidelijking, ook dan heb ik geen twee sterke kerels nodig om haar in bedwang te houden Knipoog

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 14:20

Wat supergoed Sul! Haha!

Hinke; wat is je probleem?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 14:29

patsur schreef:
Wat supergoed Sul! Haha!

Hinke; wat is je probleem?

Lees haar berichtengeschiedenis maar Huilen van het lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 14:35

Citaat:
Tsja als je 2 man hebt om je paard vast te houden en elke keer in de box opstapt kun je er heus wel op rijden hoor (!!!!!!!!!!!!!) Maar fijn is anders. Als ik een paard dat heel lastig is met opstappen, en ik hem voor veel geld voor een maand bij iemand neer zet om dat probleem te verhelpen, verwacht ik dat ik daarna zonder iemands hulp los in de bak op een ontspannen paard kan stappen... Als je er daarna nog steeds alleen in de box op kan stappen had je hem net zo goed niet hoeven weg te brengen.

Goeiedag zeg, jij durft, Hinke. Opstappen in een box is spelen met je leven. Ik kwoot dit toch maar even, voor het geval er mensen door op het verkeerde been worden gezet. Alsjeblieft, nooit doen dus, het kan je je nek kosten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 15:01

Heb 'even' je topic door zitten lezen Sul....
Erg fijn dat dit verhaal zo goed is afgelopen.

@ Hinke, misschien moet je eerst eens met een kritische blik naar je zelf kijken voor je zulk commentaar levert. Vindt het werkelijk buiten alle proporties.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 15:39

Ben al een tijdje niet meer geweest. Vind dat je het knap hebt opgelost Sul, maar dat heb ik een tijd terug ook al eens gemeld.

Verder vraag ik mij af of Hinke niets beters te doen heeft.
Als jij net zoveel aandacht in je paard en in je rijden steekt als je hier in het topic doet zou je vast héél goed kunnen rijden. Maar het blijkt wel dat er niet veel aandacht over blijft als je hier bent geweest... Knipoog