superwoman schreef:Dat het paard lui en niet aan het been is, is een ruiterfout. Dat het met springen beter gaat, ligt aan de oefeningen die je doet. Op de foto kan het paard nog actiever lopen van achter én het paard loopt daar "uit elkaar". Wel een vriendelijke foto trouwens.
Dat het paard het dressuren minder leuk vind, zou kunnen, maar vaak is het een combi met een ruiter die het niet zo leuk vind of er nog niet zo goed in is.
Om haar actief te maken, moet je consequent hulpen geven en veel schakelen in een gang (dus geen hele overgangen maken)
Dus niet steeds been geven, maar alleen als het nodig is en zij moet direct (!) reageren (naar niet vooruit spuiten)
Ik ben net terug na een training, en ik heb al jullie tips meegenomen, wat duidelijk wel werkte.
Ik ben niet bezig geweest met de nageeflijkheid, maar vooral met de ontspanning en de overgangen.
Ze reageerde hier eigenlijk héél goed op, in het begin was ze lui, maar door enkele voltes/slangevoltes en veel te schakelen begon ze toch beter te reageren op alles en werd ze actiever!
Eerst zorgen dat ze goed aan het been is en dat ze van achter actiever wordt, dan komt de rest vanzelf wel!
Dankjewel dus voor de tips, leuk zal ze het volgens mij nooit echt vinden, maar ze doet haar best!
(Ik weet dat het op de foto nog niet het van het is, ik was haar ook net aan het belonen, daarom valt ze uit elkaar, maar het is maar om aan te geven dat ze het bij het springen wel kan en bij het dressuren 'moeilijker'