Professionele hulp zoeken, als in een goede lesgever, is altijd wijs

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
superwoman schreef:Yamcha schreef:Als je zadel naar voren schuift, past het niet, dus daar sowieso even naar laten kijken, dat kan heel goed een oorzaak zijn. Dan houdt ze in draf haar rug vast, en wordt ze niet nageeflijk.
Verder heb ik moeite met geven van kneepjes. Houd je binnenteugel stil, buitenteugel eraan, been, en ze moet al komen, eigenlijk.
idd![]()
Kneepjes zijn ophoudingen en als jij geen verschil in tempo wil, dan moet je geen kneepjes gebruiken.
Schakelen in je tempo is goed om het achterbeen actief te maken en dát actieve achterbeen is belangrijk voor het aan de teugel rijden.. dan alleen nog een fijne verbinding met je hand (wat makkelijker is gezegd dan gedaan).
(dus niet been blijven geven, maar scherp aan het been maken is wat Yamcha bedoeld)
Zarena schreef:en ik rijd hem wel nagefelijk maar krijg hem ook nog niet zo ver dat mijn been het over kan nemen vd hand..
mariekeoo schreef:wie kan mij uitleggen hoe het eruit ziet als een paard helemaal uit elkaar loopt, en als ie zijn benen onder zijn kont heeft en ontspanning in de rug heeft
MichellexH schreef:Ik heb gisteren les gehad met mijn 11 jarige Fries.
Ik rijd hem vooral van achter naar voor.
Mijn intstuctrice zei dat je een goede aanleuning en een goed tempo nodig hebt om zijn achterhand eronder te zetten.
Natuurlijk niet trekken in de mond. Maar (licht) contact.
Gisteren zocht ie, toen we dit deden, gelijk mijn hand op.
Geen 'gespeel' zoals ze wel eens zeggen. Ik ben daar nu echt gruwelijk op tegen.
Mijn instructrice is ook vooral van de ontspanning in de hals, de kaken enz. Maar ook wil ze dat de ruiter ontspannen is. Zodat het een goed plaatje is.
Dit is toch zoals het hoort?
Ik heb ook wel eens écht fout les gehad.
Dat was van iemand anders. Zij vertelde mij dat je moest 'spelen'
Nou niet dus. Ik had echt spijt van die les.
Volgende week heb ik weer les van de bovenste
Fientjeee schreef:Mijn tip voor mensen die hun paard niet makkelijk aan de teugel krijgen; gewoon goed contact houden & vooruit drijven, bij het minste knikje naar beneden meteen meegeven met je teugels.