Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Treace schreef:Het paard is een jaar of 10 niet onder het zadel geweest zei ze..
Daarom vraag ik hier om tips hoe ze het paard normaal in de rechter stelling kan krijgen en gewoon normaal rechtsom kan rijden en dr een beetje aan de teugel te krijgen want nu kijkt ze echt de sterren in de hemel
Gossiip schreef:wie kan mij advies geven ?
ik heb een pony die ik eigenlijk veel opnieuw moet leren, hij is 15 en heeft 3 à 4 jaar stil gestaan.
hij heeft al een beetje conditie en word steeds minder stijf. maar nukomt het, als ik hem naar beneden wil rijden gooit hij zijn hoofd gewoon helemaal omhoog.
maar als ik met de teugels een beetje lang aandraaf gaat hij ''aan de teugel'' en als ik de teugels oppak gooit hij zn hoofd weer omhoog. En tussendoor gaat hij opeens ook naar beneden. en soms knabbelt die op het bit maar stopt daar mee als ik ook maar iets druk op de teugels doe. Misschien is hij bang voor mijn hand terwijl ik een erg zachte en stille hand heb. Hoe kan ik er voor zorgen dat hij zijn hoofd gewoon maar eerst laat zakken?
Gossiip schreef:wie kan mij advies geven ?
ik heb een pony die ik eigenlijk veel opnieuw moet leren, hij is 15 en heeft 3 à 4 jaar stil gestaan.
hij heeft al een beetje conditie en word steeds minder stijf. maar nukomt het, als ik hem naar beneden wil rijden gooit hij zijn hoofd gewoon helemaal omhoog.
maar als ik met de teugels een beetje lang aandraaf gaat hij ''aan de teugel'' en als ik de teugels oppak gooit hij zn hoofd weer omhoog. En tussendoor gaat hij opeens ook naar beneden. en soms knabbelt die op het bit maar stopt daar mee als ik ook maar iets druk op de teugels doe. Misschien is hij bang voor mijn hand terwijl ik een erg zachte en stille hand heb. Hoe kan ik er voor zorgen dat hij zijn hoofd gewoon maar eerst laat zakken?
FireAndIce schreef:silver2000a schreef:wie kan mij hier mee helpen ?
mijn pony is totaal niet nageefelijk
ze loopt zelfs te schudden met haar hoofdwat moet ik hier tegen doen????
ps dat doet ze al jaren!
Neem les!
Het kan aan zoveel dingen liggen.
Lees een stukje van dit topic eens door,daar staat al veel info in!
silver2000a schreef:Oke mijn pony is ook best stijf in zijn nek maar als ie dan weer afgaat gaat hij dan niet juist met zijn hoofd omhoog?