Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pol013 schreef:Mag ik dan even zeggen dat ik wansuele suerta vreselijk vond stappen. dat paard hinkte gewoon naar de overkant.
Mireille1970 schreef:A binnen komen is een stuk grijze zonne, telt niet mee voor de oefening, als je niet stil staat, is er geen overgang getoond, niet terug en niet vooruit, teugels zijn langer geworden??? Dingen als recht blijven etc is alleen van toepassing bij de uitgevoerde oefening. Niet getoond is 0 punten.Tja zo kan je het ook zien... nou stel het eens voor. Wie weet.... willen ze er wel aan om ieder klein onderdeel en grijs vlak apart te beoordelen.
Een protocol van 4 A4tjes met:
1. A binnenkomen verzamelde galop
2. Overgang maken naar halthouden
3. Halthouden
4. 4 seconden stilstaan
5. teugels op maat maken
6. voorwaartse overgang
7. verzamelde draf
8. rechtgericht zijn
9. gehoorzaamheid
10. Linksaf
etc
etc
(als je dan een 0 hebt voor stilstaan en 7-8-9 voor de rest, komt het op hetzelfde neer)
Mireille1970 schreef:pol013 schreef:Mag ik dan even zeggen dat ik wansuele suerta vreselijk vond stappen. dat paard hinkte gewoon naar de overkant.
Ook in draf had die dit concours wel uitgebeld mogen worden...
Michel1970 schreef:Ik zeg niks, anders slepen Anky en Sjef me nog voor de rechter !
Mireille1970 schreef:Het gevaar is echter een niet-flexibele stille hand, welke door het paard zal worden ervaren als een stugge harde hand.
ART_UMA schreef:Wordt het ook gebruikt met een enkele trens of alleen op een enkele stang als optoming?
Lusitana schreef:ART_UMA schreef:Wordt het ook gebruikt met een enkele trens of alleen op een enkele stang als optoming?
Hier rijdt met standaard met een stang. (Denk aan western optoming) of stang en trens. Maar weinig paarden worden op een trens gereden. Alleen springpaarden, sgw paarden en renpaarden, eigenlijk.