Huidige trainingsmode: Show boven functionaliteit?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 17:10

Ik ga mijn lenzen ook weer eens poetsen Tong uitsteken

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 17:10

Zep schreef:
Ik denk dat ik hartstikke blind begin te worden, want die teugel hangt door Verward

Dat denk ik dan ook ja Cool
Hij hangt niet door, lijkt misschien zo door de achtergrond (of je hebt een bobbel in je scherm Tong uitsteken )

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 17:13

Hahaha iedereen ziet hem hangen behalve jij. Lachen
Zit je wel naar hetzelfde plaatje te kijken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 17:14

Ik ben nu deze foto aan het bekijken met fotosoep en nu snap ik geen bal meer van die tuegels...

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 17:17

Ze kruisen voor de hand en de stangteugel loopt dan in rechte lijn naar het uiteinde van de korte stang (die op de foto wat moeilijk exact te onderscheiden is). Hangt echt niet door
Edit: de trensteugel aan de andere kant zou wel door kunnen hangen.
Laatst bijgewerkt door QQQQ op 19-01-05 17:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 17:20

Maar strak is wel weer het andere uiterste Q4. Die van die schimmel zit strakker!

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 17:21

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 17:22

Zep schreef:
Maar strak is wel weer het andere uiterste Q4. Die van die schimmel zit strakker!

Die teugel is langer, en hangt idd ook niet door, maar de stang is niet aangenomen (tenzij hij de kinketting veel te strak heeft zitten).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 17:25

Geloof mij maar Q: je kon in dat laatste nog wel eens gelijk hebben Knipoog

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 17:26

Zep schreef:
Geloof mij maar Q: je kon in dat laatste nog wel eens gelijk hebben Knipoog

Nou, in de rest dan wellicht ook wel Tong uitsteken

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 17:39

Lusitana schreef:
Als je video opnames achteraf kritsch bekijkt, zie je altijd wel wat.

Klopt, daarom krijgt ook niemand 100 %

Ik als simpel B ruitertje krijg zeker wél aftrek voor te diep/achter de ll etc. Vooral in de galop wil het nog wel eens voorkomen dus krijg ik ook een 5 met als opmerking: te diep/achter ll
Regio gelderland/flevoland rijd ik.

Foto's in profiel, maar ja, we zijn pas B dus nog een hoop te leren Lachen

Semra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 19:07

Ik vraag me af waarom overal een stempel op moet. Ik rijd veel LDR maar ben ik daarom een 'LDR-ruiter'? Vind ik niet. Ik rijd voornamelijk dressuur maar vind mezelf geen 'dressuurruiter'. Ik wil mijn paard uiteindelijk ook met het neusje net voor de loodlijn. Dat we een andere manier hebben om dit te bereiken maakt toch niets uit. Meningen verschillen. Gelukkig! Anders wordt de wereld zo saai. Je kan menigen delen maar waarom moet een ander van jouw mening overtuigd worden. Je kan net zo goed de mening van een ander respecteren.

GoldStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 19:22

Aimee schreef:
Daar zul je inderdaad mee bekend zijn ja, die topics.
In ieder geval; dan is je ook bekend dat de antwoord op jou vraag daarin te vinden is.

Dat is een te eenvoudige manier om antwoord op een vraag te geven. De eindeloze discussie over dit topic is misschien leuk tijdverdrijf, maar inhoudelijk zou het meer kunnen voorstellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 20:28

Lielle schreef:
ervaring en verstand van zaken Haha!

Jammer dat je die in de basis maar weinig tegenkomt. Ik ken juryleden die hun paarden zelf totaal aan gort hebben gereden, die echt bovenstaande dingen niet herkennen. En toch mogen je jureren tot M nivo. Scheve mond ( nu niet gelijk iedere jury zich aangesproken voelen, want het gaat hier over een aantal niet bokkers )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 20:31

jarrah schreef:
Weet je wat ik nou totaal niet snap? en misschien komt dat doordat ik Blond ben hoor, maar waarom moet een paard LDR lopen om over de rug gereden te worden? En dat mensen bij klassiek meteen denken aan een zogenaamd opgericht paard wat zijn rug wegdrukt? een paard KAN niet zijn rug wegdrukken als hij opgericht loopt!!!
Als voorbeeld heb ik een foto van Rien van der Schaft, die zelf klassiek rijd. Voorbeeld tijdens het losrijden:
[image]
En een paard waar hij mee aan het trainen is:
[image]

Ik bedoel gewoon: is een paard met de klassieke manier niet ontspannen en los? Kijk naar die bovenste foto!!
Ziet iemand een geirriteerde staart zwiepen??? nope!!!
Ziet iemand een ver achtergebleven achterbeen??? nope!!!
Ziet iemand een lekker ontspannen paard wat over de rug loopt??? Jep!!!
Dus ik snap niet waarom dit klassiek getrainde paard volgens jullie niet goed loopt en veel van die LDR gereden paarden wel?!?!

Kan iemand mij dus antwoord geven op mijn vraag?

Grote verschil hier, is dat dit paard ook gaat zitten. HIj daalt in de achterhand. Dit is iets wat ik veelvoudig mis bij de LDR paarden. Zelfs op GP nivo piafferen ze met de kont omhoog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 20:42

QQQQ schreef:
Goeie collectie filmpjes!
Bij Anky valt me qua hoofdhouding op dat deze de hele tijd knikt van hooguit nèt op de loodlijn tot daarachter. Alle anderen, inclusief rembrandt hebben een veel stillere hoofdhouding (tov de rest van het paard) en zijn wel voor de loodlijn.
In de loop der jaren zijn we duidelijk meer belang gaan zoeken in het op de plaats piafferen. Bij allen zie je echter veel tactfouten en zelfs neiging tot achterwaarts stappen. Heb je ook zo'n serie filmpjes met basisgangen? Arbeidsdraf of zoiets? (of laat maar, da's eigelijk volledig off topic - was ik er bijna weer ingetrapt!! )

Je zou eens een filmpje van Bonnie van de voorkant moeten bekijken Haha!

En er zit er nog een bij, weet niet meer precies welke, die je ook echt niet van voren wil zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 20:45

Samsam"]
[image]

ik kijk hier toch vrij zuur op!!
[/quote]

Dat soort paarden kunnen volgens mij niet eens achter de loodlijn met die hals Tong uitsteken

[quote="Samsam schreef:
[image]
Dit vind ik een geweldig beeld!

Apart mooi beeld OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 20:46

Samsam schreef:
Barbia had opzijhanngende ontspannen oren, das heel anders als strak naar achteren

En die was negen van de tien keer juist niet ontspannen, maar een klein ontploffingsgevaartje Haha!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 20:47

Pipo schreef:
Grote verschil hier, is dat dit paard ook gaat zitten. HIj daalt in de achterhand. Dit is iets wat ik veelvoudig mis bij de LDR paarden. Zelfs op GP nivo piafferen ze met de kont omhoog.

Pipo, zie jij echt verschil in het dalen v/d achterhand in de piaffe tussen klassiek geschoolde en LDR gereden paarden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 20:50

Samsam schreef:
Pipo, zie jij echt verschil in het dalen v/d achterhand in de piaffe tussen klassiek geschoolde en LDR gereden paarden?

Ja.

Niet specifiek de LDRers, maar degene van Anky. Zowel Bonfire als Salinero die blijven hoog in het kruis, gaan niet zitten zoals die hele mooie foto die jij liet zien van Marlies. Ze tillen de benen wel hoog op, maar echt dalen in de achterhand heb ik ze nooit zien doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 20:51

Zep schreef:
Q: is het nu ook al weer slecht als de stang is aangenomen? Dat staat trouwens wel in het reglement, dat ie aangenomen moet zijn...

Grappig dat Marlies hier steeds aangehaald wordt. Ik herinner me Marlies nog uit haar juniorentijd met Arthur... Nu laat ze op Idocus precies het tegenovergestelde beeld zien.

Samsam:
[image]

Deze doet het ook voor de lol Haha! (wat blijft ie apart Lovers )

Ik heb me verwonderd over je uitspraken over jurering Q4. Misschien moet je eens wat vaker op concours gaan

Deze foto is heel mooi Zep. Maar de Zweedse Pers was niet zo te spreken over dit paard en over Mattias. Hoe komt dat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 21:46

De pers zelf viel nog wel mee, jij hebt misschien het ingezonden stuk in de krant gezien. De mening was dat het paard teveel onder druk gezet wordt. Zij weten echter niet wat er thuis gebeurd. (Dorn heeft het meeste aantal vakantie uren van alle paarden die hier staan) Er werd tijdens het kampioenschap steeds gevraagd om het paard minder op het achterbeen te rijden. Best moeilijk met eentje die daar van nature al is...

In elk geval is Dorn het meest besproken paard van 2004. Als ie had gewonnen had ie veel minder bekendheid gekregen Knipoog

Ik heb nog nooit een paard met zoveel gemak en plezier zien werken. Hij zit gewoon ideaal in elkaar. Na het kampioenschap kreeg ie eerst weer een paar weken vakantie. Vervolgens leerde hij in een halve week om foutloze, kaarsrechte, hoog gesprongen wissels te springen. "Zo, nu kan ie weer terug de wei in" Haha!

Veel mensen in Flyinge dachten trouwens dat ie op zijn leeftijd al compleet GP klaar was. Dat is natuurlijk de grootste onzin. Alle paarden uit Dorn's moeder hebben trouwens een bovengemiddelde aanleg voor piaffe en passage, ongeacht met welke hengst gefokt is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 21:50

Ik sprak iemand in Duitsland waar ik tegen vertelde dat ik een video had gezien met een Don Schufro nakomeling die heel goed leek. Daarop kwam het verhaal ter sprake.

Over een paar maand ga ik zelf naar Denemarken om Don Schufro en zijn nakomelingen te bekijken. Dus dan zal ik zien, of Dorn een toevalstreffer was, of dat Don SChufro echt aparte fokt Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 21:57

Dorn is echt extreem. Ik weet niet of dat bij Don Schuffro vandaan komt of bij Kamelia. Waarschijnlijk dus de combinatie van precies die 2 Haha!

Eigenlijk draaft ie helemaal niet zo apart, maar hij plaatst van nature zijn gewicht al achterop. Dat zie je hem ook los in de wei doen. Als je op GP mikt is dat een goede uitgangspositie, als je jonge paardenkampioenschappen wilt winnen denk ik niet.

Maar hij is absoluut een "happy athlethe". (om even on topic te blijven) Als ze nou allemaal zo waren konden we allemaal mooi op een doorhangend teugeltje leren piafferen, maar helaas...

Hij komt in februari overigens voor de hengstenkeuring.

GoldStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 22:04

Hierbij een bekend plaatje van Dr. Hilary Clayton (C)1999.

Afbeelding

Het plaatje laat de onderlinge bewegingsmogelijkheid tussen de afzonderlijke wervels
in de totale wervelkolom zien. Ook de aanhechting van de schedel op de atlas.
Ook de bewegingsmogelijkheid tussen de laatste halswervel
en de eerste borstwervel valt hierbij op (C7-T1).

Deze grafiek laat alleen de longitudinale buiging van het paard zien.
Dit is dus de lengtebuiging.

De andere bewegingsmogelijkheden tussen de wervels onderling zijn lateraal en rotatie.
Hiervan geen grafieken toegevoegd.

Source: Dr. Nancy Nicholson.
Laatst bijgewerkt door GoldStar op 19-01-05 22:41, in het totaal 4 keer bewerkt