Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
sjakie schreef:aan je houding werken is meer dan alleen doorzitten
bij mij heeft een tijdelijk gebruik van de slof geholpen. Ik hoefde me idd niet compleet te focussen op de voorkant, maar daar wel subtiel met de hand vragen of hij zich wil ontspannen, want dat doet de slof niet. De slof heeft op dat moment alleen mijn paard begrenst dat hij zijn neus niet een kilometer ver naar voren kon steken. Want op het moment dat dit gebeurde was hij uberhaupt niet meer voorwaarts te krijgen.
Verder werd er vooral aandacht besteed dat hij vlot op het been wilde reageren. En dan vlot in actieve zin en niet zoasl hij deed door enorm aan je hangt te gaan plakken.
Kafue"]
Een slof moet in werking treden zodra het paard zijn hals strekt, ziin neus naar voren steekt of omhoog. Als het paard in de correcte aanleuning loopt is de slof pntspannen. Maar waar ligt de matstaf correcte aanleuning en wie bepaalt die?
Zou die aanleuning en ontspanning en concentratie niet komen indien ik juist met het paard train?
[/quote]
je kunt correct trainen met en zonder slof. Een correcte ruiter heeft per paard een correcte maatstaf. En nee dat zijn er niet veel.
[quote="Kafue"]
Stel het paard wil heel even opzij kijken in de training, nou laat hem dan! Wij letten toch ook niet altijd op. Wie van ons kan er zeggen dat hij alijd 100% aandacht heeft, ook bijvoorbeeld op school. Wie heeft er niet de minuten af zitten tellen totdat de bel ging. Toen kwam de juffrouw ook niet om ons hoofd vast te binden. Ja soms deed ze de gordijnen dicht en hoe baalden we daar niet van.
[/quote]
als een correcte slof een loshangende is kan een paard nog gewoon om zich heen koekeloeren.
[quote="Kafue"]
En idd de meeste slofteugelsruiters zijn ego ruiters jammer maar waar.
[/quote]
wanneer ben je een slofruiteren dit klinkt voor mijn gevoel (lees mijn gevoel) als je zonder rijdt mag je met het vingertje wijzen.
[quote="Kafue"]
Ik heb mazzel ik mag van mijn trainer niet met slof rijden.
[/quote]
maakt dat het per definitie beter?
[quote="Kafue schreef:Aan de andere kant is het wel moeilijk hoor de rest rijd allemaal met slof en als mijn paard dan weer eens een keer problemen heeft en iedereen zegt ach wat knup er toch een slof aan en ze bieden je er ook een aan dan wordt de verleiding wel groot.Maar nee bedankt.
Kafue schreef::(:) Daar heb je toch geen slof voor nodig. Voor op je houding letten rijden wij gewoon in de les vanuit draf doorzitten zonder beugels verder. Neusje eruit, parade op de buitenteugel binnenteugel indraaien en been. Niks niet slof. Gewoon been, zit en parade op de buitentegeuel. En als het paard niet meer voorwaarts is, is hij niet aan je been en moet je daaraan werken. Juist van achter naar voren rijden is al een probleem minder,
Fitzroy schreef:26 blz. verder en nog steeds weet Lusitana niet wat goed gebruik van een slofteugel is?
Lees jij eigenlijk wel de reacties of lees je alleen wat je wilt lezen?