Is diep & rond rijden in orde??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 11:33

QQQQ"]
[quote="Magique schreef:
Maar ik zal een poging wagen:
Als we even het Ausbildungsskala er bij pakken denk ik dat je aan LDR kan beginnen als je bij totale Losgelassenheit bent aangeland .....

Het hoeveelste punt is dat ook weer...?

Maar waarom moet je, als je totale Losgelassenheit hebt, nog met LDR aan de gang om het paard losser te maken Verward Verward
[/quote]

Omdat je de grenzen zo steeds wat verder legt misschien ?

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 11:36

Misschien is dit wel de gehele essentie van deze discussie de één ervaart Totale losgelassenheit eerder als weer iemand anders, het is tenslotte ook subjectief, je kan het niet meten daarom is het ook zo ingewikkeld ....

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-04 11:39

Magique"]
[quote="QQQQ schreef:
Maar waarom moet je, als je totale Losgelassenheit hebt, nog met LDR aan de gang om het paard losser te maken Verward Verward

Omdat je de grenzen zo steeds wat verder legt misschien ?
[/quote]

De grens van het losser maken ligt dus voorbij totale Losgelassenheit, volgens jou Verward

Naar mijn mening heb je die totale Losgelassenheit dan dus eenvoudig weg nog niet bereikt.

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-04 11:40

Magique schreef:
Misschien is dit wel de gehele essentie van deze discussie de één ervaart Totale losgelassenheit eerder als weer iemand anders, het is tenslotte ook subjectief, je kan het niet meten daarom is het ook zo ingewikkeld ....

Maar als jij, als de ruiter, vind "nou, ik heb nu de Totale Losgelassenheit bereikt", waarom zou diezelfde ruiter dan denken "nu moet ik 'm maar wat losser gaan maken met LDR" Verward

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 11:45

Sjonge jonge heb je de smiley knop gevonden ofzo Stoom uit je oren Haha!

Simpel: je moet nooit genoegen hebben met de losheid die je hebt gekregen tijdens een training elke keer moet je proberen (d.m.v. LDR) je grenzen keer op keer te proberen te verleggen. Dat geldt toch voor alles in het leven ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 11:46

Magique, denk jij dan dat een paard steeds losser en losser en losser kan worden??

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 11:48

Lovely schreef:
Magique, denk jij dan dat een paard steeds losser en losser en losser kan worden??

Weet ik niet, maar je moet het wel proberen

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 11:50

Magique schreef:
Simpel: je moet nooit genoegen hebben met de losheid die je hebt gekregen tijdens een training elke keer moet je proberen (d.m.v. LDR) je grenzen keer op keer te proberen te verleggen. Dat geldt toch voor alles in het leven ?

Elke willekeurige atleet in dit geval "paard" probeert toch zijn grenzen te verleggen anders stagneer je ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 11:50

Magique"]
[quote="Lovely schreef:

[/quote]
Zou je ook kunnen uitleggen waarom??

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-04 11:53

Magique"]
[quote="Lovely schreef:

[/quote]

Waarom "moet" dat dan?
"Moet" je proberen steeds dichter bij een afgrond te komen, omdat het uitzicht dan nog mooier is? Als je dat toch wilt, doe je dat dan voetje voor voetje, of spring je dat laatste metertje gewoon?

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-04 11:54

Magique schreef:
Elke willekeurige atleet in dit geval "paard" probeert toch zijn grenzen te verleggen anders stagneer je ...

De ruiter wil de grenzen verleggen. Dat paard niet.

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 11:56

QQQQ"]
[quote="Magique schreef:

[/quote]

Ja, maar in dat geval heeft het paard denk ik toch echt pech dat het een sportpaard is geworden....

Ik bedoel, dan moet je alleen in het bos gaan rijden. heb je ooit een paard in een zandbaan rondjes etc zien hobbelen, zonder een ruiter op z'n rug Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 11:57

Sprintje"]
[quote="QQQQ"][quote="Magique schreef:

[/quote]

Ja, maar in dat geval heeft het paard denk ik toch echt pech dat het een sportpaard is geworden....
[/quote]
Het paard verdient wel iets meer respect en overpeinzing dan dat denk ik, als het daar op de grens van dwang balanceert.

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-04 11:58

Sprintje schreef:

Ik bedoel, dan moet je alleen in het bos gaan rijden. heb je ooit een paard in een zandbaan rondjes etc zien hobbelen, zonder een ruiter op z'n rug Verward

Iedereen die in de B start denkt tegenwoordig dat ie een "sportpaard" heeft.....

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 11:59

QQQQ"]
[quote="Magique schreef:

[/quote]

Wil het paard dat JIJ op ZIJN rug gaat zitten dan ? Je moet het paard toch de gelegenheid bieden om zo goed mogelijk te functioneren met iemand op zijn rug ?
In mijn training komt geen dwang trouwens voor staat niet eens in mijn paardenwoordenboek

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 12:00

QQQQ"]
[quote="Sprintje schreef:

Iedereen die in de B start denkt tegenwoordig dat ie een "sportpaard" heeft.....
[/quote]

Ok daar zit een reeel probleem. Maar dat staat feitelijk los van de LDR discussie!

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-04 12:00

Magique schreef:
Je moet het paard toch de gelegenheid bieden om zo goed mogelijk te functioneren met iemand op zijn rug ?

Ja, en de discussie in dit topic gaat er over of LDR nou de manier is om dat te bereiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 12:02

Magique, ik denk dat het er in de praktijk op neer komt dat "men" middels het LRD rijden probeert om Losgelassenheit te bereiken. Ik denk eerlijk gezegd neit dat LRD opgepakt wordt vanuit (totale) Losgelassenheit. We hebben ook al eerder gehoord dat "men" graag LRD toepast om het paard losser te maken en dan ga ik er vanuit dat er dus nog niet echt sprake is van totale losgelassenheit op dat moment???

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 12:08

Maar ik hou ermee op om me constant te moeten verdedigen over dat LDR gebeuren.
Iedereen moet doen waar die zich lekker bijvoelt.
Vind het alleen wel frappant dat constant de "klassieke ruiters" de aanval openen op het LDR gebeuren en laat dat nou net die mensen zijn die meer praten over paardrijden dan daadwerkelijk presteren, hoe komt dat nou toch Verward Misschien het toepasselijke spreekwoord: de beste stuurlui staan aan wal ? Iets wat jammer genoeg Nederlanders siert, altijd bekritiseren maar zelf

Dit is niet persoonlijk bedoelt tegen iemand hier, maar meer waarop nu al jaren gediscussieerd wordt over dit onderwerp.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 12:15

Nou Magique, ik stel gewoon een vraag, omdat ik erachter probeer te komen hoe of wat met LRD, ik zit nu niet op een paard en zodoende moet ik het even af doen met theoretische informatie die ik probeer te analyseren, te combineren, enzovoort. Zodoende is het helemaal niet als een aanval bedoeld, ik vind het vervelend dat het zo overkomt, maar zo is het echt niet bedoeld.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 12:19

QQQQ"]
[quote="Samsam schreef:
Sven traint toch klassiek Verward Verward

Nou en?
Op de voorhand = op de voorhand!
[/quote]

Dus de goedscorende GP ruiters die klassiek rijden, trainen/rijden niet goed

De goedscorende GP ruiters die LDR rijden al helemaal niet!

Waar blijven dat de combinaties die door hun super klassieke training hun paarden wel goed voor elkaar hebben??? En noem hier eens voorbeelden van?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 12:29

Samsam schreef:
Waar blijven dat de combinaties die door hun super klassieke training hun paarden wel goed voor elkaar hebben??? En noem hier eens voorbeelden van?

Ferro- Coby van Baalen??

En waarom krijg ik geen reacties op mijn foto?? Scheve mond

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 12:46

van ander topic:

Citaat:
Inspekteur heeft super gepresteerd met dit systeem, zijn hele leven al. Met Marlies nog het meest. Wendy en Michigan zijn als combinatie erg vooruit gegaan bij Coby. Dat deze combi een andere manier van trainen wilt uitproberen kan ik snappen

En dat is weer één die van het klassieke systeem afstapt, hoe komt dat toch Verward
Haha! Haha!

Misschien meegelezen met dit topic Schijnheilig

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-04 13:22

Samsam schreef:
Dus de goedscorende GP ruiters die klassiek rijden, trainen/rijden niet goed

Niemand rijdt foutloos.

Er zijn genoeg voorbeelden genoemd hoor en hier is in dit topic al genoeg over geschreven. Heb geen zin dat weer te herhalen, want dat voegt NIETS toe aan de discussie.

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-04 13:50

Magique schreef:
Maar ik hou ermee op om me constant te moeten verdedigen over dat LDR gebeuren.
Iedereen moet doen waar die zich lekker bijvoelt.
Vind het alleen wel frappant dat constant de "klassieke ruiters" de aanval openen op het LDR gebeuren en laat dat nou net die mensen zijn die meer praten over paardrijden dan daadwerkelijk presteren, hoe komt dat nou toch Verward Misschien het toepasselijke spreekwoord: de beste stuurlui staan aan wal ? Iets wat jammer genoeg Nederlanders siert, altijd bekritiseren maar zelf

Dit is niet persoonlijk bedoelt tegen iemand hier, maar meer waarop nu al jaren gediscussieerd wordt over dit onderwerp.

Ik kan je frustratie begrijpen, maar hoe kom je erbij dat de klassieke ruiters constant in de aanval zijn? In dit topic hoor je mij bijvoorbeeld regelmatig mijn standpunt verdedigen, want die wordt met grote regelmaat aangevallen door LDR fans.
Opvallend vind ik dat jij, nu je in die discussie over losheid er niet helemaal uit lijkt te komen, met dit soort teksten komt.

Ik stel vragen, omdat ik het idee heb dat ik niet goed begrijp wat jij wilt zeggen.
Centrale vraag: Wat is nou het grote voordeel van LDR? We hebben al heel wat mogelijke aspecten en voordelen behandeld in deze discussie, maar de argumenten van de LDR kant roepen vaak enkel weer nieuwe vragen op. Wees dan ook bereid om die vragen te overdenken en zo mogelijk te beantwoorden. Blijf redeneren en blijf weg van het persoonlijke vlak OK dan!