Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jolien87 schreef:Ik moet zeggen dat ik nog geen "update"-beelden van Anky heb gezien. Daarentegen komt het dravende paard met taktfout me akelig bekend voor. Tootje
Aestrith schreef:Aan de teugel rijden is mij ook meer als truucje aangeleerd, 'omdat het moet voor de wedstrijden' en 'omdat het er mooi uitziet' niet als resultaat van correct en ontspannen rijden, ben dus ook door schade en schande wijzer geworden, bleek dat ik toch ook behoorlijk aan het zagen ben geweest.
Maar als ik nu het stukje in de openingspost lees, over de 'vragende teugelhulp' en weer loslaten, klinkt mij dit toch wel bekend in de oren, of niet? lijkt ook op het gewoon aan de teugel trekken, en dus zagen
Hippepony schreef:Hallo,
Eerst even zeggen: leuk topic
Nu mn vraagje:
Er is een nieuwe pony op de manege, Red Bull.
Hij zit heerlijk, maar hij zwaait heel veel met zijn hoofd.
Ik heb hem geprobeerd aan de teugel te krijgen, maar dat lukt 5 seconden en dan trekt hij weer aan de teugels.
Als ik de teugels wat langer laat, dan doet hij het uit zichzelf, maar dan heb je te tegels weer zo lang![]()
Hoe kan ik hem gewoon aan de teugel krijgen en zonder de teugel lang te laten? Of is dat een super ingewikkelde vraag
Groetjes en alvast bedankt
Hippepony schreef:Hallo,
Eerst even zeggen: leuk topic
Nu mn vraagje:
Er is een nieuwe pony op de manege, Red Bull.
Hij zit heerlijk, maar hij zwaait heel veel met zijn hoofd.
Ik heb hem geprobeerd aan de teugel te krijgen, maar dat lukt 5 seconden en dan trekt hij weer aan de teugels.
Als ik de teugels wat langer laat, dan doet hij het uit zichzelf, maar dan heb je te tegels weer zo lang![]()
Hoe kan ik hem gewoon aan de teugel krijgen en zonder de teugel lang te laten? Of is dat een super ingewikkelde vraag
Groetjes en alvast bedankt
floor191196 schreef:Citaat:Volgens mij valt daar niet veel meer aan te doen dan gewoon een stille rustige hand hebben waarmee je de mond zoveel mogelijk volgt. Hij neemt het bit wel aan en dat is goed, maar ik denk dat het nog iets meer tijd kost voordat hij ook je hand helemaal volgt. Als je de teugels langer maakt, volgt hij je hand dan wel mooi?
Hij gaat dan gewoon door. Het is niet dat ik het contact constant kwijt ben, alleen af en toe doet hij zijn hoofd iets meer naar beneden en kauwt hij een aantal keer op het bit. Maar ik zal eens proberen nog wat extra op mijn hand te letten.
Hippepony schreef:@superwoman: Mijn Instructeur zegt wel dat ik wat stijf ben in mijn handen, maar dat het niet hinderlijk is voor de paarden.. Maar ik zal er de volgende keer op letten
Darster9899 schreef:Je moet niet alleen maar op je hand letten. Het is erg belangrijk hem voorwaarts te houden. De pony van mijn vriendin doet dit ook en die van mij heel soms. Als je voelt dat je pony het weer gaat doen geef je gewoon zachtjes been, zonder te veel met de hand te willen doen. Waarschijnlijk loopt je pony dan achter de teugel (is iig bij mijn vriendin 't geval), voorwaarts blijven rijden is de oplossing en anders vraag je raad aan je instructeur/trice
Emily__ schreef:@ darefeather
Ik rijd een paard dat het zelfde doet. In mijn geval is de oplossing om als hij de signalen geeft dat hij zijn hoofd omhoog wil doen, zo snel mogelijk druk te nemen zodat je het eigenlijk opnieuw aanvraagt waardoor hij weer zakt met zijn hoofd. Als je dit lang genoeg volhoud zal hij snappen dat er 'geen ontkomen aan is'.
Emily__ schreef:@ darefeather
Ik rijd een paard dat het zelfde doet. In mijn geval is de oplossing om als hij de signalen geeft dat hij zijn hoofd omhoog wil doen, zo snel mogelijk druk te nemen zodat je het eigenlijk opnieuw aanvraagt waardoor hij weer zakt met zijn hoofd. Als je dit lang genoeg volhoud zal hij snappen dat er 'geen ontkomen aan is'.
darefeather schreef:Ik kom ook maar eens even binnenvallen hierSinds enkele maanden heb ik een bijrijdpaard, een 13-jarige Andalusiër. Hij kan "aan de teugel lopen" en daarmee bedoel ik dan dat hij mooi ontspant, en over de rug is. Helaas lukt dit als ik hem rijd maar enkele seconden en dan drukt hij zijn rug weer weg. Zijn achterhand blijft dan ook weer enkele kilometers achter.
Heeft iemand wat tips die hierbij kunnen helpen?
darefeather schreef:@Emily__: dat lijkt mij ook niet de beste oplossing, maar toch bedankt.
@StableDoor: nee, hij staat in BelgiëWat hebben jullie er dan aan gedaan, en hoe was dat vastgesteld? (als je dat nog weet)
_Naomi_ schreef:Ik heb geprobeert om langzaam de teugels langer te maken en korter te maken. maar geen resultaat.
Bovendien maakt het voor hem niet uit of je hem na een kwartier hals laat strekken, of een uur later. Als hij het eenmaal gedaan heeft loopt hij met zijn neus in mars.
Wie kan mij helpen?