, ik heb buiten percies hetzelfde probleem.
Wel wat meer maar ook inderdaad bang op controle in galop op buitenrit.. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
, ik heb buiten percies hetzelfde probleem.
Wel wat meer maar ook inderdaad bang op controle in galop op buitenrit.. 
ik ben ook een tijdje buiten bewustzijn geweest dus heb er eigenlijk niets van mee gekregen maar toch in je achterhoofd ben je er wel mee bezig, ik rijd voor een trainings/africhtingsstal dus heb eigenlijk altijd jonge paarden onder mijn kont.. ik rijd nu sinds 2 weken weer op mijn betrouwbare 4 jarige hengst
toen ik er weer voor het eerst op stapte was ik best wel zenuwachtig en wat gespannen, en hij zit ook nog in zijn puberteit dus hij was heel erg vervelend wat ik eerst ook best wel weer spannend vond..
maar zo heb ik het eigenlijk weer een beetje overwonnen..

kan leuk worden vanavond
Hoop dat ik er binnenkort wel weer opdurf want ik wil gewoon dat het lukt! En dat ik vertrouwen krijg in dit paard.. Het vervelende alleen is dat ik geen bak tot mijn beschikking heb en het dus lastig is om les te nemen..

) naast Violet. Nu krijg ik hulp en heb ik advies gekregen van de staleigenaar. Straks weer even heen, kijken hoe dat gaat. 
Het is een pittig paard, echt een dametje dat zeer graag haar eigen zin wil en dat is miss met mijn angst niet zo'n goeie combi
Maargoed, voorlopig zet ik nog maar even door! Het grootste nadeel is alleen zoals ik hierboven ook al zei dat ik geen beschikking heb over een bak en dus alleen in het land kan rijden. Er is vlakbij wel een manege maar doordat ik werk kan ik eigenlijk alleen savonds rijden en dan zijn er lessen dus heb ik niet zoveel aan die bak