paard met bit of zonder beter lopen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:42

suleilitha schreef:
Je moet echt een keer leren lezen, ik zeg niet dat AdB niet goed lesgeeft, ik trek je instructrice wel enorm in twijfel. alleen al gezien het feit hoe je op de recentste foto's op je paard hangt.
De oude foto, toen je nog leste bij je vorige instructie, zag er kwa zit keurig uit. Nogmaals jammer dat je zo bent afgegleden kwa nivo en nog jammerder dat je dat zelf niet ziet.
Zelfs als je tien jaar niet had gereden, had je niet zo dramatisch .................. op een paard hoeven zitten dan jij toont op de foto's met die paarse pyamabroek. Een beetje instructrice had je acuut even goed aangepakt en gecorrigeerd en vermeden dat er een tweede keer kwam dat je zo zat.

wat heeft mn broek ermee te maken? al zat ik in een vuilniszak! erg volwassen weer vind je nie?
en zo dramatisch is t helemaal niet t kan beter maar je doet alsof t een shande is! en dat is t echt niet hoor

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:43

Okee, dat je gaat proberen of bitloos beter is kan ik me voorstellen (heb ook veel geprobeert bij de mijne), maar je paardje loopt er niet lekker op, das duidelijk.
Maar dan vraag ik me af, als je houding al niet al te best is, waarom dan OOK nog naar boomloos over stappen?
Had hij ook al last van een boom zadel dan??
Dan zou ik toch heel erg aan het twijfelen gaan bij mezelf en niet bij mijn paardje.

Specials

Waarom heb ik bij jou het idee van een meid die denkt dat dr paard een goudvisje is, Dat je dr een gat in trap, Het is geen pakje boter!
Je doet net of je paard van suiker is , Spierpijn??? Hoe die op die foto's loopt?
Laat me niet lachten, Hij neemt je zo erg in de maling, Hij kruipt onder het werk uit.
En ik vind een boomloos zadel geen excuus voor je houding, Als je een goede houding heb gaat dat niet weg omdat je een ander zadel heb, En je had een goede houding!

Verder ben ik ook van mening dat een goede instructeur hammert op je houding!

Anoniem

Ladygiroc schreef:
Zou je eens kort samen kunnen en willen vatten hoe jouw les eruit ziet ongeveer? Waar ze op let?

nee want ik heb geen zin mn instrctrise te verantwoorden, ik weet dat t goed is en trek t niet in wtijfel dus hoef ik er niet op in te gaan

de woorden van iemand in dit topic, als je ergens zekr van bent hoef je t niet te verdedigen, en hier ben ik heel zekr van! nog zekerder dan van mn eigen schoenmaat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:44

Ach kind, ik haal die broek er even bij om duidelijk te maken wat voor foto ik bedoel, jij moet niet alles als een aanval zien, heb je soms geen humor?

Ladygiroc

in een 'pyama' broek gaan paardrijden zegt imo iets over de motivatie van het leren..
Maar dit is volledig MIJN mening en hoef ik geen commentaar op

Anoniem

SamSter schreef:
Waarom heb ik bij jou het idee van een meid die denkt dat dr paard een goudvisje is, Dat je dr een gat in trap, Het is geen pakje boter!
Je doet net of je paard van suiker is , Spierpijn??? Hoe die op die foto's loopt?
Laat me niet lachten, Hij neemt je zo erg in de maling, Hij kruipt onder het werk uit.
En ik vind een boomloos zadel geen excuus voor je houding, Als je een goede houding heb gaat dat niet weg omdat je een ander zadel heb, En je had een goede houding!

Verder ben ik ook van mening dat een goede instructeur hammert op je houding!

ik gaf ookal aan dat ik snel denk mn paard pijn te doen en ik te zacht ben, staat al veeeeel eerder in dit topic en dat ik strenger moet zijn!
en neej die fot's zijn ook niet tijdens een les gemaakt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:45

Ladygiroc schreef:
in een 'pyama' broek gaan paardrijden zegt imo iets over de motivatie van het leren..
Maar dit is volledig MIJN mening en hoef ik geen commentaar op

wahhaha dus kleding geeft aan of je iets wilt leren of niet hahahahaha wat een kolder!
het is gewoon een rijbroek van t merk horka

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:45

Dat was niet in dit topic, maar in het andere topic waar dit topic uit is voort gekomen ;)

Edit; ook ik vind trouwens dat je houding te erg is, ik heb zelf ook wel eens boomloos gereden maar daardoor
ging ik echt niet van een nette dressuurhouding naar een plumpudding. Persoonlijk kan ik dat trouwens best
proberen, heb ik de dezelfde dag nog terechte rugpijn.
Laatst bijgewerkt door Myour op 09-02-09 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:46

Cinnepin schreef:
Ladygiroc schreef:
Zou je eens kort samen kunnen en willen vatten hoe jouw les eruit ziet ongeveer? Waar ze op let?

nee want ik heb geen zin mn instrctrise te verantwoorden, ik weet dat t goed is en trek t niet in wtijfel dus hoef ik er niet op in te gaan

de woorden van iemand in dit topic, als je ergens zekr van bent hoef je t niet te verdedigen, en hier ben ik heel zekr van! nog zekerder dan van mn eigen schoenmaat

Waarom meteen in de aanval duiken, Word gewoon normaal als belangstelling gevraagt hoe jou les dr uit ziet is toch een hele normale vraag?

Anoniem

Re: paard met bit of zonder beter lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:47

omdat ik gewoon inga op de woorden van de *wijze* mensen uit t topic, als ik er op in ga ben ik er niet zkeer genoeg van als ik er niet o inga wel, en hier ben ik zo zeker van ;)
En heb daar ook helemaal geen zin in! word een lang verhaal namelijk ;)

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:48

Cinnepin schreef:
ik gaf ookal aan dat ik snel denk mn paard pijn te doen en ik te zacht ben, staat al veeeeel eerder in dit topic en dat ik strenger moet zijn!

Fijn dat je dat al toegeeft, Maar idd dit is niet in DIT topic vermeld en aangezien ik alleen dit topic leest kan ik dat niet ruiken.
Dus als je geen les heb dan hobbel je een beetje rond en zet je je paard niet aan het werk??

Ladygiroc

Cinnepin schreef:
Ladygiroc schreef:

Ho Ho Ho.. Ik vroeg het niet om je instructriese aan te vallen. Al les je bij ma Flodder en jij het er helemaal mee eens bent moet je dat vooral blijven doen.

Het was meer mijn bedoeling om te kijken waar aan gewerkt wordt. Misschien hebben wij je wel heel hoog in het vaandel staan terwijl je misschien net bezig bent met juist aandraven ofzo. Noem maar een dwarsstraat. Als jij bijv. niet weet hoe je een correcte lengtebuiging verkrijgt omdat je daar in de les niet mee bezig bent, KUNNEN we je dat natuurlijk niet kwalijk nemen...

Onassa

Eigenlijk ben ik daar ook wel heel benieuwd naar.
Hoe leert ze jou dan om de achterhand beter te gaan gebruiken?

Anoniem

Myour schreef:
Dat was niet in dit topic, maar in het andere topic waar dit topic uit is voort gekomen ;)

Edit; ook ik vind trouwens dat je houding te erg is, ik heb zelf ook wel eens boomloos gereden maar daardoor
ging ik echt niet van een nette dressuurhouding naar een plumpudding. Persoonlijk kan ik dat trouwens best
proberen, heb ik de dezelfde dag nog terechte rugpijn.

oh kijk zelfs dat weet ik al nie eens meer, weet wel dat ik t gezegt heb hahahaha

dwaallicht

Als je nou gewoon zou zeggen dat je wat gaat doen met de tips die ervaren mensen je geven, dan werd je hier niet zo aangesproken. Voor Bonito is dit een slechte houding (uit elkaar vallen) maar jij wilt er niks over horen. Zet je trots toch es opzij!

Als ik zo op mijn foto's werd aangesproken zou ik het zeker serieus nemen. Uberhaupt, zelfs iemand als ik die nooit echt dressuurmatig heeft getrained kan zien dat dit nergens over gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:49

SamSter schreef:
Anoniem schreef:

Fijn dat je dat al toegeeft, Maar idd dit is niet in DIT topic vermeld en aangezien ik alleen dit topic leest kan ik dat niet ruiken.
Dus als je geen les heb dan hobbel je een beetje rond en zet je je paard niet aan het werk??

tuurlijk niet maar als t ff wegzakt en ik heb het zelf niet door is er niemand die t ff opmerkt ;)

Anoniem

Citaat:
wahhaha dus kleding geeft aan of je iets wilt leren of niet hahahahaha wat een kolder!

Kleding zegt wel degelijk een hoop, Cin.

Ik ben zelf "schaatsjuf" en "skeelerjuf" dus lesgeefmens in andere takken van sport en wie bij mij een training binnen komt vallen in bijvoorbeeld een wapperende joggingbroek, kan linea recta vertrekken en dit meen ik nog serieus ook. Het zegt wel degelijk iets over instelling en hoe serieus men genomen wil worden, helaas.

Klopt Dwaalicht, Benito loopt een verhoogd risico op artrose, hoef katrolontsteking en zelfs kissing spines maar dat schijnt niet te deren ;)

Specials

Cinnepin schreef:
omdat ik gewoon inga op de woorden van de *wijze* mensen uit t topic, als ik er op in ga ben ik er niet zkeer genoeg van als ik er niet o inga wel, en hier ben ik zo zeker van ;)

Waarom nou weer *wijze* , Dr zijn genoeg nuttige tips gedaan en zelf een aanbod van Sul.
Deze mensen willen jou en vooral je paard helpen hoef je niet zo minachtend te doen.
Vertel het lange verhaal maar we hebben de tijd.
En voor jou word het niet duidelijker als je het typt maar voor ons wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:52

Onassa schreef:
Okee, dat je gaat proberen of bitloos beter is kan ik me voorstellen (heb ook veel geprobeert bij de mijne), maar je paardje loopt er niet lekker op, das duidelijk.
Maar dan vraag ik me af, als je houding al niet al te best is, waarom dan OOK nog naar boomloos over stappen?
Had hij ook al last van een boom zadel dan??
Dan zou ik toch heel erg aan het twijfelen gaan bij mezelf en niet bij mijn paardje.

Boomzadels zijn heel slecht aan te passen bij haar omdat ze geen schoft heeft!
Ook als je een boomzadel perfect aan laat meten ligt t niet goed tijdens de bewegingen van t paard ( de houding van de rug veranderd continu en een boom beweegt niet mee )

Anoniem

Ik heb nog wel een idee anders , hoor Cin. Je zou Kiwiko eens moeten uitnodigen en haar vragen of ze je een paar privélessen kan geven. Ik denk niet dat je daarna nog zoveel jamaren en andere weerwoorden hebt ;) maar wel heel heel veel kennis op doet!

Specials

suleilitha schreef:
Citaat:

Kleding zegt wel degelijk een hoop, Cin.

Ik ben zelf "schaatsjuf" en "skeelerjuf" dus lesgeefmens in andere takken van sport en wie bij mij een training binnen komt vallen in bijvoorbeeld een wapperende joggingbroek, kan linea recta vertrekken en dit meen ik nog serieus ook. Het zegt wel degelijk iets over instelling en hoe serieus men genomen wil worden, helaas.

Klopt Dwaalicht, Benito loopt een verhoogd risico op artrose, hoef katrolontsteking en zelfs kissing spines maar dat schijnt niet te deren ;)

Klopt, K merk zelf altijd als ik mezelf en me paard in een leuk setje steek ik nog beter me best wil doen en nog gemotiveerder word, vooral omdat het plaatje dr leuk uitziet en dan wil ik dat het rijden dr ook leuk uit zien.
Niet dat ik elke dag in een setje rij hoor hihi maar dat motiveerd me wel vaak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:53

SamSter schreef:
Anoniem schreef:

Waarom nou weer *wijze* , Dr zijn genoeg nuttige tips gedaan en zelf een aanbod van Sul.
Deze mensen willen jou en vooral je paard helpen hoef je niet zo minachtend te doen.
Vertel het lange verhaal maar we hebben de tijd.
En voor jou word het niet duidelijker als je het typt maar voor ons wel.

JIJ hebt misschien de tijd, ik niet want het is bedtijd voor mij, ik ga douchen en lekker vanauit mn bedje een filmp[je kijken namelijk ;)
Helaas pindakaas :)
nou weltrusten allemaal. ik weet niet of ik morgen terug kom hier hoor want ik moet mezelf ff flink bannen want ben te verslaafd aan bokt, een poosje boktloos zou niet slecht zijn voor me ;)

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:54

Cinnepin schreef:
JIJ hebt misschien de tijd, ik niet want het is bedtijd voor mij, ik ga douchen en lekker vanauit mn bedje een filmp[je kijken namelijk ;)
Helaas pindakaas :)
nou weltrusten allemaal. ik weet niet of ik morgen terug kom hier hoor want ik moet mezelf ff flink bannen want ben te verslaafd aan bokt, een poosje boktloos zou niet slecht zijn voor me ;)

Dan hoop ik voor je dat je je goed bant en dan je tijd die je nu elke keer op bokt verdoe eens goed in je paard steekt.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:54

Cinnepin schreef:

Wat ga je nu doen aan de release van je hoofdstel dan? :)