Projectje.........

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

horselove154

Re: Projectje.........

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 20:22

Gelukkig dat er een goed baasje komt!!
Hopelijk klikt het met hem ook (zo te horen zal dat wel zo zijn..)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 20:25

horselove154 schreef:
Gelukkig dat er een goed baasje komt!!
Hopelijk klikt het met hem ook (zo te horen zal dat wel zo zijn..)

Als er geen klik was geweest, had het nieuwe baasje het paard niet gekregen, hoor.
Het gaat supergoed, de nieuwe baas komt elke dag langs, en dat terwijl die er een half uur voor in de auto moet. (enkele reis)

horselove154

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 20:40

suleilitha: Ben blij dat er wel een klik is.. Maar ik dacht dat je daar na een tijdje pas echt zeker over bent als je je het paard beter kent..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 20:45

Het is een beetje anders in dit geval, horselove154. Zoals jij het stelt zou ik zelf nog niet eens een klik kunnen hebben met dit paard, zolang staat ze hier tenslotte nog niet. Maar ik voelde vanaf dag 1 al een klik, ik merk dat snel genoeg.
Verder is de nieuwe eigenaar geen vreemde van me en dat maakte de beslissing van alle kanten stukken makkelijker. Ik zit er niet over in dat deze combinatie niet zou lukken. Knipoog

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 21:20

Een klik is er of is er niet, een band moet groeien..

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 21:21

Heb een groot gedeelte van dit topic gelezen en ik ben blij dat het nu zo goed gaat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 21:24

Precies, een klik is er vanaf het eerste moment. Ik heb een keer een paard gekocht... toen ik kwam kijken, zag ik het hoofd, ze kwam bij me en tja, ik wist het meteen. Toen het hele dier tevoorschijn kwam, viel ze trouwens niet tegen hoor, totaal niet Haha!
Maar goed, het hele verhaal hoe het tot nu toe met het paardje in dit topic gaat is geweldig, maar ik heb wel eens paarden aan het handje gehad waar meer dan een half jaar werk in zat.

Esile

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 03:41

Heel interessant topic om door te lezen..! Fijn dat alles zo goed is afgelopen voor het paardje Lachen
Zie het ook vaak genoeg, 'dat doe ik wel even'. Ben het er mee eens dat er niet teveel getut moet worden, maar een zekere graad van deskundigheid is wel prettig Lachen Vraag me af of ik zelf óóit 'goed' genoeg zal zijn om een jong paard te beleren, maar om eerlijk te zijn ambieer ik dat ook niet heel erg op het moment.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 09:58

Wat fijn dat het paardje de goeie kant opgaat en dat ze een nieuw maar bekend baasje krijgt! Moet toch wel iets een geruststelling zijn, denk ik...

En tja, imo klik heb je of niet, een band is iets wat door de jaren groeit, als het goed is. Ik rij alleen maar andermans paarden en af en toe heb je dat wel, klik of liefde op het eerste gezicht. Kunnen hele leuke dingen van gebeuren. Haha!
(ook zonder die eerste klik maar met wat meer geduld en een heleboel TLC trouwens)
Laatste keer was een palominootje, ikke smoorverliefd, paardje vond mij ook wel aardig geloof ik (iig de manier waarop ik d'r nek krabbelde Tong uitsteken ). Ondanks dat ze wat moeilijker was, erg gespannen en schrikkerig, heerlijke lessen op d'r gereden én ooit een heel mooi compliment van de trainer gekregen (ze zou zo'n ontspannen oog hebben als ik er op zat, ben die dag 10 centimeter gegroeit geloof ik Knipoog ). Helaas is ze verkocht naar 't buitenland. Laatst nog een foto tegengekomen op internet en ze zag er gelukkig erg goed uit!

horselove154

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 18:36

Oké, dat wist ik niet!! Weer wat geleerd!! Gelukkig gaat het steeds beter met het paard..

Eigenlijk nu we het over ''een klik'' hebben.. Toen ik mijn verzorgpony's zag vond ik ze ook al leuk maar ik kende ze nog niet.. Wordt dat bedoelt met een klik??

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 18:47

Een "klik" is iets onvatbaars (voor mij dan). Je voelt het meteen, zodra je een paard of een bepaald persoon of zo ziet en die ander voelt dat ook.

Bij mijn miep voelde het meteen goed, zij reageerde ook heel vrolijk op mij en ik op haar. Het was meteen iets van "dit is goed". Het eerste wat zij deed was haar neus tegen me aandrukken en ze "beschermde" me meteen tegen een ander paard dat kennis wilde maken alsof ze wilde zeggen van "dit mens is van MIJ".

Sul, fijn dat je een goeie baas hebt gevonden voor je "project"!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 19:00

Mm, ja klopt wel Lachen
Een band, daar gaat tijd overheen. Je kunt met iets of iemand een klik hebben, maar geen band.
Een band is dat je elkaar kent, en vertrouwt, weet wat je aan de ander hebt, en van elkaar houdt....

Toen ik mijn hond voor het eerst zag, was er een enorme klik, maar geen band. dat kon ook niet, want we kenden elkaar niet.
Nu heb ik een enorme band met hem. Die is gegroeid in de loop der jaren Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 19:05

ik heb eigenlijk nooit een band met een paard, daarvoor zijn ze ook te kort bij me Lachen

een klik wel, die kan ik bij het eerste oogcontact hebben, maar een band niet Lachen

Wel hebben we eigenlijk vanaf moment een soort van mutual understanding Lachen en weten we wel vanaf moment een wat we aan elkaar hebben, en natuurlijk bouw je dat uit, en bouw je wel iets op........ maar een band is dat niet Lachen

Met mijn enigste eigenste heb ik wel een band..... ook al staat hij hemelsbreed 150 km verderop, ik weet wanneer het wel of niet goed gaat........ dat voel ik Lachen

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 19:26

De "klik".... ja heel herkenbaar. Is er of is er niet.
Goh, dat jouw paarden niet zolang bij je zijn Kiwiko... Rijdt je alleen voor anderen? Of verkoop je zelf paarden?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 19:32

ik kreeg ze binnen om te corrigeren, beleren of te verkopen Lachen dus tja dan blijven ze niet zolang Lachen

mijn enigste eigenste gaat bij mij dood Lachen

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 19:48

horselove154 schreef:
suleilitha: Ben blij dat er wel een klik is.. Maar ik dacht dat je daar na een tijdje pas echt zeker over bent als je je het paard beter kent..

Laten we nu niet al te ingewikkeld doen, als iemand dit paard wil hebben, er dagelijks een half uur voor rijdt en het lijkt goed te gaan is dat toch voldoende? Meer kun je op dit moment niet doen - het is ook nog een keer 'handel', toch?
Over klikken en banden is veel te zeggen, en ook ik heb één paard dat echt nooit weggaat. Maar er zijn zoveel paarden die na één of soms véééle jaren toch van eigenaar veranderen. So be it, hoeft echt geen slechte zaak te zijn en het betekent ook echt niet dat het paard het bij de oude eigenaar altijd beroerd heeft gehad.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 19:55

Wauw, wat fijn dat ze een leuke nieuwe baas krijgt, ik ben er blij om, dus toch een succes en met een goed einde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 19:55

Ik heb ook eentje die bij mij doodgaat maar verder zijn het ook geen blijverds wat hier doorgaans op stal staat, hoor.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 20:19

Ik heb er nu 3 die dus niet meer weggaan... Heb zoveel lol en plezier met deze peerdjes. En is voor mij toch een manier van leven en handel hoeft van mij niet meer. Ben dus een heel gelukkig mens met deze 3....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 18:55

Nog even een update uit het hoge Noorden, het geliefde projectje en haar nieuwe baas hebben inmiddels hun eerste winstpunt in de B in de wacht gesleept met mennen!!!!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 18:56

SUPER!!!!!! Lachen Lachen Lachen projectje met een goed einde!! Lachen

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 18:58

Bedankt voor de update, en fijn dat het beestje een goed plekje heeft gevonden.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 18:59

Da's dan wel snel gegaan bij de KNHS met de aanvraag van de startkaart Clown
Maar leuk dattie goed terecht is gekomen.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 19:04

KiWiKo schreef:
ik heb eigenlijk nooit een band met een paard, daarvoor zijn ze ook te kort bij me Lachen

een klik wel, die kan ik bij het eerste oogcontact hebben, maar een band niet Lachen

Wel hebben we eigenlijk vanaf moment een soort van mutual understanding Lachen en weten we wel vanaf moment een wat we aan elkaar hebben, en natuurlijk bouw je dat uit, en bouw je wel iets op........ maar een band is dat niet Lachen

Met mijn enigste eigenste heb ik wel een band..... ook al staat hij hemelsbreed 150 km verderop, ik weet wanneer het wel of niet goed gaat........ dat voel ik Lachen

Ik denk dat dat een stukje zelf behoud is KiWiKo! Stel dat je met elk paard dat je in handen krijgt een goede band opbouwd, en die weer moet wegdoen,dan wordt je gillend gek lijkt mij!
Daarom kan ik geen paarden van andere mensen africhten zonder de eigenaar erbij. Het doet mij dan gevoelsmatig veels te veel als zo'n paard weer weggaat.
Maar ik denk dat ook jij wel zo'n gevoelsmens bent die het bij sommige paarden heel moeilijk vind als de trailer voorrijd. Of zit ik er helemaal naast?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 19:07

maikeltje schreef:
Da's dan wel snel gegaan bij de KNHS met de aanvraag van de startkaart Clown
Maar leuk dattie goed terecht is gekomen.

Ssssst.... die was al een tijdje terug aangevraagd maar ik vond het erg voorbarig om dat in het topic te vermelden. Het was al de bedoeling om het dier zo snel mogelijk te starten maar sommige dingen moet je niet te snel op Bokt zetten Haha!