Als we ons zorgen zouden moeten maken, dan is het voornamelijk over onze eigen rijkunst. Dus de kwaliteit van de training, instructie en ons rijden.... Maar ja, daar hebben we het meestal liever niet over.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Fronton schreef:Klein puntje: een paard dat zijn hals draagt, zal die niet laten vallen.
Kafue schreef:Yep schoorsteen moet blijven roken he. Maar zijn er dan maar twee paarden getest of gefotografeerd? Want dan is het niet echt een wetenschappelijk onderzoek te noemen. Dan zijn het gewoon fotos van twee paarden die toevallig in de rollkuur of om bij het mooie woord hyperflexie te blijven zijn gefototgrafeerd. En hoe zit het dan met die andere paarden zoals bijvoorbeeld painted black, of die van edward gal ofzo?
Bovendien volgens mij is hyperflexie extremer dan LDR.
Vraag me altijd dan weer de waarde en de betrouwbaarheid van zon onderzoek af. Zijn er ook fotos van paarden gemaakt die niet zo getraind worden als vergelijking?
Het blijft gewoon moeilijk.
Tyrza schreef:Nou sorry hoor, maar 1 zwaluw maakt nog geen zomer. Dat je dit een keer hebt gezien hoeft niet te zeggen dat dit standaard staat voor LDR.
Ik heb dus nog nooit een slof gebruikt om LDR te beoefenen. En ik denk vele met mij.
Tyrza schreef:Babootje schreef:
Ik denk niet dat jij het helemaal hebt begrepen wat de methode inhoudt?
Babootje schreef:Ik denk dat we inmiddels wel hebben kunnen constateren dat het laag en diep rijden niet synoniem staat voor de rollkur/hyperflexie methode.

Jippie schreef:Sorry Babootje, ik raak het spoor so echt wel kwijt.
Wat is dan het verschil tussen het VWNW rijden en LDR? En hoe diep je je paard instelt is toch afhankelijk van het moment, paard en niveau van africhting?
JoAnn schreef:(maar die goede begeleiding behoort dan vaak wel tot de top, dus komt het op hetzelfde neer).
Jippie schreef:Goed paardrijden leer je alleen met goede begeleiding.
Jippie schreef:JoAnn, toen ik begon met mijn huidige paard was ik een echt boscrosser zonder ambitie. Door omstandigheden moest ik op zoek naar andere begeleiding. Zodoende ben ik terecht gekomen bij iemand die tot de top van Nederland behoort. Het enige wat daarvoor van mijn kant nodig was was een enorm doorzettingsvermogen en een financieel offer, maar dat laatste is slechts een kwestie van keuzes maken.
Ik wil hiermee aangeven dat het goed leren rijden, en ook het correct LDR leren toepassen in je training helemaal niet zo onbereikbaar is. Goed paardrijden leer je alleen met goede begeleiding.
Ilindra schreef:Op vrijdag 2 december wordt er een symposium gehouden over de do's & dont's rondom het diep en rond rijden.
Sprekers zijn:
-Tineke Bartels
-Solange Schrijver
-Lammert Haanstra
Het geheel vind plaats in Leeuwarden, van Hall Larenstein aan de Agora 1.
Meer info op www.pgot.nl
Babootje schreef:Ilindra schreef:Op vrijdag 2 december wordt er een symposium gehouden over de do's & dont's rondom het diep en rond rijden.
Sprekers zijn:
-Tineke Bartels
-Solange Schrijver
-Lammert Haanstra
Het geheel vind plaats in Leeuwarden, van Hall Larenstein aan de Agora 1.
Meer info op www.pgot.nl
Waar dit topic mee begon.. Heb deze mensen wel hoog staan dus. Heb niet alle 25 pags van het topic gevolgd want was meer getriggerd door laatste nieuws over hyperflexiemethode. Maar hoe was dit symposium verlopen???
JoAnn schreef:Waar het wel over gaat is dat je die begeleiding moet hebben, en een meisje van 14 die van thuis uit alleen maar naar de manege mag heeft die over het algemeen niet.
Jippie schreef:JoAnn schreef:Waar het wel over gaat is dat je die begeleiding moet hebben, en een meisje van 14 die van thuis uit alleen maar naar de manege mag heeft die over het algemeen niet.
Je mag er toch vanuit gaan dat die jongen meisjes altijd opereren onder toezicht/begeleiding van volwassenen. Zulke kinderen zijn te jong om 100% verantwoording te nemen voor hun acties. Dat er meisjes van 13 zijn die hun verzorgpony in de krul trekken a la Anky daar kun je een manier van trainen niet op afrekenen, zeker niet als er op iedere clinic meerdere keren geroepen wordt dat je daar niet zelf thuis mee moet gaan knutselen.
Verder heeft iedere ruiter de plicht zich te verdiepen in de lichamelijk en en geestelijke gesteldheid van zijn paard. Het probleem zit 'm er juist in dat niet iedereen dat even serieus neemt.