Klassieke dressuur welke methoden?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: Klassieke dressuur welke methoden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 08:24

waarom wordt dat moeilijk, je kan het toch wellicht proberen? Misschien kan je instructeur het beter/anders uitleggen

ik schaar 1% van de gebruikers van bokt voor het gemak even onder Niemand

Menno

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 08:28

Ik lees nu ook al een tijdje mee en het valt mij op dat dergelijke topics al snel op eenzelfde niveau komen als voorgaande topics en binnen 30 pagina's eindigen met een slotje...

"Wat een boer niet kent lust ie niet", en mensen zullen altijd wat terughoudend zijn bij een nieuwe methode. Zeker als de persoon die deze methode heeft 'ontwikkeld' deze in theorie niet goed (in de ogen van de 'tegenpartij') kan overbrengen...

Ondanks een hoop reacties met een negatieve insteek, blijkt wel dat de meeste wel degelijk geinteresseerd zijn in deze methode, anders waren er nooit zoveel topics en replys geweest

Misschien een overbodige vraag en waarschijnlijk is deze vraag al vaker gesteld, maar is het voor Aqua niet mogelijk om videofragmenten van deze methode te tonen? Zo kan iedereen misschien een beter beeld krijgen wat Aqua bedoeld en een goed onderbouwde mening vormen...

Ik hoop dat ik niemand nu tegen de schenen schop. Indien wel... Ik ben Menno maar, en ik begrijp de helft nog niet wat jullie doen. Negeer mij maar
Laatst bijgewerkt door Menno op 24-08-05 08:30, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 08:29

Een videofragment lijkt mij een hele beste!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 08:30

Of een dag "openstelt" voor bokkers om te komen kijken. Zo kost het je niet te veel tijd en kunnen we met eigen ogen zien, wat er gebeurt en hoe de paarden verbeteren.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 08:32

Neem ik wel een paard mee

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 08:42

misschien kunnen we dan aan Tyrza vragen om voor te rijden - een soort clinicachtig iets - dan kunnen we ook een verbeterde piaffe zien.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 08:46

het is al een keer geprobeerd om Tyrza en aqua bijeen te brengen, werd door aqua afgeblazen op het laatste moment

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 11:44

KiWiKo: Ken jij de werkelijke reden daarvan dan?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 11:48

nee, maar ik heb zo het vermoedde dat je dat ook niet gaat vertellen omdat het waarschijnlijk niet relevant is

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 11:54

Oei, zelfs mijn vriend gaat zich mengen in een topic zoals dit.

Dit is een mijlpaal jongens

Ik heb in ieder geval geen zin (meer) om deel te nemen aan een dergelijke clinic, omdat iemand een bepaalde achterdocht had waardoor onze afspraak voortijdig werd afgeblazen.

friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 12:22

Samsam schreef:
Kritsch kijken kan een spiegel ook!

Hangt er maar helemaal vanaf wie voor de spiegel gaat staan, Samsam.

Kikwiko schreef:
feit is aqua dat NIEMAND er hier een snars van snapt wat je allemaal verteld, wellicht als het vanuit een andere invalshoek uitgelegd wordt dat er dan wel wat lichies gaan branden, en daar wordt niemand slechter van denk ik zo

Feit is dat JIJ het niet snapt. Ik begrijp het namelijk wel, dat wordt steeds door Aqua bevestigd.

Ik persoonlijk ben er zeer op tegen dat Aqua uitgenodigd wordt om andere invalshoeken en woorden dan haar eigen te geven. Wat ze doet, is goed - voor wie stil genoeg is om het te kunnen horen en open genoeg om het te kunnen zien.

Als je de waarneming niet hebt om Aqua te kunnen volgen, dan zal jullie contact zowel voor Aqua als voor jezelf alleen maar uitlopen op een teleurstelling.

Als jij thuis in de badkamer de tanden van Dobbel staat te poetsen, krijgt de spiegel er dan ook de schuld van dat je KiWiKo niet in het spiegelbeeld kan ontdekken?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 12:26

IKk snap het heel goed, ik ben er geweest vorig jaar al Friemel

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 12:28

friemel schreef:
Als je de waarneming niet hebt om Aqua te kunnen volgen, dan zal jullie contact zowel voor Aqua als voor jezelf alleen maar uitlopen op een teleurstelling.

denk dat je alleen kunt waarnemen als je het ook daadwerkelijk kun zien, en aangezien er geen foto of videomateriaal is, lijkt me het wel interessant om te gaan kijken.

friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 12:29

KiWiKo schreef:
IKk snap het heel goed, ik ben er geweest vorig jaar al Friemel

Dan is het reuze jammer dat jij mij niet duidelijk kan maken waarom je een kruistocht tegen Aqua's balans moet voeren. En nou niet gaan reageren met nog meer van hetzelfde KiWiKo praatje want je hebt zelf ontdekt dat dat niet werkt

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 12:31

Friemel dat vind ik je er gemakkelijk vanaf maken. Als mijn lesklanten niet begrijpen wat ik over wil brengen zal ik als instructeur een andere manier moeten vinden om het over te brengen - simpeler of beeldspraak of anders, maakt niet uit.
En aangezien Aqua in haar lessen het goed uit kan leggen begrijp ik niet goed waarom hier op internet niet. Je hebt zelfs nog langer de tijd om er over na te denken!

KiWiKo

ik ben niet anti aqua, ze doet best goede dingen........... alleen moet er meer duidelijkheid komen. PUT YOUR MONEY WHERE YOUR MOUTH IS. Doe ik ook

Betteke

Er wordt helemaal geen kruistocht gevoerd tegen Aqua's methode!
Wij wachten gewoon op beeldmateriaal en duidelijke uitleg.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 12:32

Die 28 pagina's gaan gehaald worden.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 12:34

ik ben al helemaal niet anti-Aqua want ik weet voorlopig niet eens echt waar we over spreken! En dat zou ik nou net graag willen weten. Ja, ik kan komen kijken, maar ik moet wel van ietsje verder komen dan de meesten veronderstel ik! Dus ik wil graag weten WAARVOOR ik de reis dan ga ondernemen.

friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 12:34

Samsam schreef:
friemel schreef:

denk dat je alleen kunt waarnemen als je het ook daadwerkelijk kun zien, en aangezien er geen foto of videomateriaal is, lijkt me het wel interessant om te gaan kijken.

"Wel interessant" vind ik wat mat in relatie tot wat Aqua misschien wel, misschien ook niet aan jou en je paard kan toevoegen.

Nogmaals: de verantwoordelijkheid voor het ontwikkelen van je vermogens om te kunnen zien, ligt NIET bij Aqua maar bij jezelf.

Niemand kan jou leren zien wat je niet wilt zien. Zo simpel is het.

Begin maar eens op je eigen beeldmateriaal te ontdekken waar de balans ontbreekt. Dan gaan de kwartjes vanzelf wel vallen. Hoef je niet eens hogere wiskunde voor gestudeerd te hebben

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 12:35

als een lesklant niet begrijpt wat ik bedoel dan stap ik zelf op en deo het voor

OF ik laat videomateriaal zien of ander beeldmateriaal

friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 12:37

Urielle schreef:
Friemel dat vind ik je er gemakkelijk vanaf maken. Als mijn lesklanten niet begrijpen wat ik over wil brengen zal ik als instructeur een andere manier moeten vinden om het over te brengen - simpeler of beeldspraak of anders, maakt niet uit.
En aangezien Aqua in haar lessen het goed uit kan leggen begrijp ik niet goed waarom hier op internet niet. Je hebt zelfs nog langer de tijd om er over na te denken!

Ho ho even. IK ben van mening dat Aqua heel goed kan uitleggen op internet waar het over gaat. Ik begrijp het toch ook met mijn simpele boerenlogica uit het weitje achter huis?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 12:37

friemel schreef:
[

"Wel interessant" vind ik wat mat in relatie tot wat Aqua misschien wel, misschien ook niet aan jou en je paard kan toevoegen.
[/quote]

Kom nou, ben geen naief meisje dat naar aanleiding van wat woorden en beweringen op i-net denkt binnen 8 minuten haar paard te laten omtoveren.

Ze beweert nogal wat en ik ben idd kritsch en afwachtend. Wat niet wil zeggen dat ik er niet voor open sta. Ik geloof niet zomaar, ik wil het graag zelf zien cq ondervinden.

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 12:39

KiWiKo schreef:
als een lesklant niet begrijpt wat ik bedoel dan stap ik zelf op en deo het voor

Juist het is aan instructie om het uit te leggen, eerst mondeling, zo niet ga je erop om het te tonen en vervolgens probeer je stap voor stap het nogmaals aan de ruiter over te brengen.
Het is juist de kunst van een instructie om je methode over te brengen aan een klant

friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 12:40

KiWiKo schreef:

Ga jij les geven aan mensen die zich zo negatief en aanvallend als jij gedragen? Ik zou er zelf nog geen seconde aan verkwisten.