Anky Warmup met fotos: LDR, of Rollkur?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Aimee

Re: Anky Warmup met fotos: LDR, of Rollkur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 23:46

Aqua8horse schreef:
@Aimee Ik vind de oprichting onnatuurlijk. Zou je kunnen uitleggen waarom jij hem zo mooi vindt?

Of de oprichting onnatuurlijk is, kun je niet beoordelen n.a.v. deze foto. Dat is namelijk afhankelijk van de rest van het paard, dat wat niet op deze foto staat. Het zou in theorie inderdaad mogelijk zijn dat Grib met weggedrukte rug en aangespannen bovenlijn omhoog getrokken zou lopen. Maar denk je dan echt dat Grib in dat geval zo op zou stijgen van voren, waardoor zo'n lichte aanleuning en schoudervrijheid ontstaat?

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 23:47

Het is prima dat jij voordelen hebt bij het LDR rijden, het is ook reuze handig dat jij die onderschrijft lijkt mij.

Het zijn je collega LDR ruiters die aangeven dat ze LDR gebruiken op een moment dat ze met klassiek vastlopen. Als je vastloopt moet je iets oplossen, toch?

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 23:48

Aqua8horse schreef:
Vreemd, ik zeg namelijk helemaal niet dat het zo is. Ik zeg duidelijk dat ik angst zie in dat oog op de foto. Dat is dus een verschil.

En daarmee stel je de waarneming van deskundige ruiters als Tyrza en Wouter in twijfel..... ieder paardenmens (en zelfs mens met paarden) weet dat het oog van Grib geen angst uitstraalt.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 23:49

Aqua8horse schreef:
@VValar Wat geeft jouw een reden om mijn waarneming in twijfel te trekken door de waarneming van jezelf te gebruiken als bevestiging?

Nou, wat zou je denken (......) ?

Miffie

Oortjes mooi naar voren?? Als je met je paard aan het werk bent dan moet ie toch zijn aandacht op jou gevestigd houden?? Dusseh die oortjes horen dan naar achteren te staan, toch?

Aimee

Aqua8horse schreef:
Het is prima dat jij voordelen hebt bij het LDR rijden, het is ook reuze handig dat jij die onderschrijft lijkt mij.

Het zijn je collega LDR ruiters die aangeven dat ze LDR gebruiken op een moment dat ze met klassiek vastlopen. Als je vastloopt moet je iets oplossen, toch?

Nee, dan zoek je een andere weg om wèl Rome te bereiken en met en beetje geluk tref je een weg die je zelfs naar Zuid-afrika kan brengen.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 23:51

Miffie schreef:
Oortjes mooi naar voren?? Als je met je paard aan het werk bent dan moet ie toch zijn aandacht op jou gevestigd houden?? Dusseh die oortjes horen dan naar achteren te staan, toch?

*proest* heb je er ooit bij stilgestaan in wat voor accomodatie dit paard loopt op het moment dat de foto werd genomen?
De foto toont mooie oplettende oren, het is geen filmpje, dus het orenspel kan niet getoond worden.

Miffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 23:54

ah moment opname????

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 23:54

De mate oprichting is afhankelijk van de balans waar het paard zich in verkeerd. Ondanks dat het paard niet volledig te zien is op de foto, kan ik die foto wel beoordelen en naar waarde inschatten, denk ik.

" Het zou in theorie inderdaad mogelijk zijn dat Grib met weggedrukte rug en aangespannen bovenlijn omhoog getrokken zou lopen. Maar denk je dan echt dat Grib in dat geval zo op zou stijgen van voren, waardoor zo'n lichte aanleuning en schoudervrijheid ontstaat?" (quote Aimee)

Ja, ik ben ervan overtuigd dat dat inderdaad ook helaas in de praktijk (helaas) gebeurd

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 23:56

En hoe heb je je van die praktijk laten overtuigen A8h, door de praktijk te bekijken of door wat theorie los te laten op foto's?

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 23:56

Waarom elke argument met loze reacties weerleggen Aqua8horse?

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 23:57

Sorry Aimee, maar ik denk dat ik de deskundigheid van niemand in twijfel trek als ik mijn eigen mening geef die gebaseerd is op mijn waarneming. Bovendien neem ik dat nog steeds waar op die manier en dat zal ik ook blijven toen tot een ander beeld mijn beeld waarneming zal veranderen.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 23:58

Het correcte antwoord op mijn vraag was trouwens: Nee, zo'n lichte aanleuning en die mate van schoudervrijheid kan enkel ontstaan als het paard een hoge mate van verzameling toont, gedragen én over de rug door de baan gaat.

A8h, je gaat helaas níet door voor de koelkast.... Clown Clown Clown

Miffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 00:00

he jammer,fout Verdrietig dan ben je die misgelopen aqua!! Clown Clown

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 00:01

Pardon, verklaar je nader als je zou willen VValar?

@Aimee. Door de praktijk te bekijken, de praktijk te ervaren en vervolgens alle waarnemingen te checken aan de theorie. Ik weet niet wat je precies onder "wat theorie " verstaat...het komt op mij niet zo positief over dus ik denk dat ik het over een hele andere vorm van theorie hebt dan jij nu voor ogen hebt.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 00:04

Aimee, ik heb dan je vraag niet goed beantwoordt maar zeg jij met het juiste antwoord dan ook dat het paard de mate van oprichting zelf invult naarmate hij gaat verzamelen?

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 00:05

Aqua8horse schreef:
Sorry Aimee, maar ik denk dat ik de deskundigheid van niemand in twijfel trek als ik mijn eigen mening geef die gebaseerd is op mijn waarneming. Bovendien neem ik dat nog steeds waar op die manier en dat zal ik ook blijven toen tot een ander beeld mijn beeld waarneming zal veranderen.

Kijk A8h, ieder heeft z'n eigen belevingswereld en daardoor heeft ieder ook z'n eigen waarneming. Het gaat er dan ook niet om wát je schrijft n.a.v. je waarneming, het gaat erom hoe die waarneming plaats vindt. Wouter, Tyrza (en ik en vele anderen) hebben Grib vele malen IRL zien lopen. N.a.v. dáárvan worden hier een aantal dingen geschreven, zeker als het over feiten gaan die niet op de foto te zien zijn. Wat jij schrijft is gebaseerd op foto's, op je eigen theorie die je daaraan verbind en je eigen fantasie. Die verschillende "waarnemingen" van jou en van "ons" (als ik dat zo mag stellen Bloos ) zijn dus niet te vergelijken, dat zij appels en peren.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 00:06

Aqua8horse schreef:
@Aimee. Door de praktijk te bekijken, de praktijk te ervaren en vervolgens alle waarnemingen te checken aan de theorie. Ik weet niet wat je precies onder "wat theorie " verstaat...het komt op mij niet zo positief over dus ik denk dat ik het over een hele andere vorm van theorie hebt dan jij nu voor ogen hebt.

Kijk, en hier gaat het fout. Als het goed is, is je theorie gebaseerd op de praktijk... níet anders om!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 00:07

Ow en dan zijn we eigenlijk weer terug bij af, namelijk bij dat wat ik 20 blz. geleden al schreef: waarom gaan mensen zich niet gewoon bezig houden met rijden.......

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 00:08

Aqua8horse schreef:
Pardon, verklaar je nader als je zou willen VValar?

Na aanleiding van jouw zogenoemde waarnemingen, schijn je een heel hoop te kunnen verklaren wat ook wel érg goed in je eigen straatje schijnt te passen. Aan de hand van halve foto's te kunnen stellen dat een paard met aangespannen bovenlijn en weggedrukte rug loopt, tot het detecteren van angstige spookblikken aan de hand van één enkele foto (welke overigens totaal anders komt op de rest van ons), zou ik je willen adviseren misschien eens wat meer en vaker je licht ergens anders opsteken dan in je eigen straatje Pling

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 00:14

Dat ben ik niet met je eens Aimee. Uiteraard is een paard in real life het mooiste om te beoordelen. Ik heb het over die ene foto. Ik zie daar wel angst en dat heeft niets met fantasie te maken. Ik heb het alleen over wat ik zie aan dat plaatje, niet over feiten of iets dergelijks. Er is volgens jou een wezelijk verschil in waarneming, is daar dan ook per definitie een verschil tussen goed en fout?
Jij kent mij niet en je weet ook niet wat ik kan zien of niet zien en wat ik wel of niet kan beoordelen. Ik vind het nogal ver gaan om een onderscheid te maken in waarneming. Ik zie wat ik zie en ik ben niet van plan omdat beeld anders te stellen omdat er anderen zouden zijn die dat anders zien. Ik vraag toch ook niet van jullie om dat te doen. Ik zeg mijn mening en ik zou het kunnen waarderen als jullie die ook zouden kunnen respecteren zoals ik jullie mening en waarneming ook respecteer.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 00:16

Goed je mag het ook in andere volgorde lezen hoor Aimee. Praktijk en theorie zijn onlosmakelijk en onvoorwaardelijk met elkaar verbonden. Er gaat dus helemaal niets mis.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 00:18

Dat doen we toch ook, Aimee, al is het passief? Wat is nu het probleem?
Laatst bijgewerkt door CaroleKlomp op 10-06-05 00:23, in het totaal 1 keer bewerkt

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 00:22

@VValar. Je kent mij helemaal niet en weet ook niet wat ik kan beoordelen. Bovendien ben ik vrij om mijn waarneming op bokt te plaatsen en wel in deze discussie naar aanleidng van deze discuissie net zoals jullie dat doen.

Bedankt voor je vriendelijke advies Knipoog

Wat is er volgens jou in mijn straatje?

Jael

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 00:30

Zo wat een discussie zeg Ziek ik wil er wel over kwijt dat als je een paard onder zoveel zogenaamde druk/ dwang moet zetten bij het losrijden hij/ zij niet 15 min. later met veel plezier en ontspaning een proef kan lopen maar dat is mijn mening. Kijk het ligt er maar net an hoe je de foto maakt en wanneer en op wat voor manier je het benaderd.