Huidige trainingsmode: Show boven functionaliteit?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 15:00

Thomas Ritter:
Piaffe
Afbeelding

Passage
Afbeelding
Op verzoek: spaanse paardjes Tong uitsteken
Dat vind ik er licht uitzien.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 15:09

Tja ik ben een kniesoor en hou niet van waslijnen, vraag me af of hij niet "achter de teugel" is.

En hou ook niet van die zure oren, schijn te zijn dat ze dan op de baas letten, maar waarom doen andere rassen dat dan niet?

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 15:11

De trensteugel is in licht contact, stang hangt er los bij, zoals 't hoort (iets dat je vooral bij Marlies van Baalen ook terug ziet).
Het is duidelijk te zien dat ie niet achter de teugel gaat (voor mij dan...)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 15:12

teugels hangen beide door, dat is duidelijk te zien. Overigens een wat mij betreft prettig beeld.

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 15:12

Samsam schreef:
Tja ik ben een kniesoor en hou niet van waslijnen, vraag me af of hij niet "achter de teugel" is.

En hou ook niet van die zure oren, schijn te zijn dat ze dan op de baas letten, maar waarom doen andere rassen dat dan niet?

Andere rassen doen dat ook, bij opperste concentratie.
"Zure" oren zien er anders uit, daar zit meestal een zuur bekkie aan vast.

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 15:19

Lielle schreef:
teugels hangen beide door, dat is duidelijk te zien. Overigens een wat mij betreft prettig beeld.

Dat ze niet strak staan, betekend niet dat ze niet in contact zijn. Het gewicht van het leer is voor dit paard voldoende aanleuning. (zie mijn uitgebreide verklaring op pagina 16 voor mijn verklaring over hoe dat nou kan...)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 15:19

Afbeelding

ik kijk hier toch vrij zuur op!

Afbeelding
Dit vind ik een geweldig beeld!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 15:21

QQQQ schreef:
Dat ze niet strak staan, betekend niet dat ze niet in contact zijn. Het gewicht van het leer is voor dit paard voldoende aanleuning. (zie mijn uitgebreide verklaring op pagina 16 voor mijn verklaring over hoe dat nou kan...)

Afbeelding

Zo bedoel je?

Ik ben daar niet zo'n voorstander van

abby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 15:22

Samsam schreef
Citaat:

Dit zijn geen zure oren, dit zijn oren die horen bij een ontspannen paard wat tegelijkertijd attent is op zijn berijder.

Tineke Bartels noemt dit trouwens ook in haar boek bij een foto van Barbria (meen ik, uit mijn hoofd, heb het boek hier niet bij de hand). Barbria heeft op die foto ook van die 'flap-oortjes' (wat dus een indicatievan ontspannenheid en gemak is), zij schrijft erbij dat de jury liever naar voren gestoken oortjes heeft...

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 15:24

Barbia had opzijhanngende ontspannen oren, das heel anders als strak naar achteren

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 15:25

Samsam"]
[/quote]
JIJ.... Verward
*LOL*
Hoe kan jij typen met die grote hoeven? Tong uitsteken

[quote="Samsam schreef:
Dit vind ik een geweldig beeld!

Zeker een mooi beeld, maar het paard is dus duidelijk niet met z'n aandacht bij de ruiter op dit moment. Edit: èn de stang is aangenomen.
Ook het sterk naar achter geplaatste voorbeen is wat minder (neemt gewicht over van de achterhand).
De 1e foto mag het paard wat meer lengte krijgen (neus er meer uit). Zuur kijkt ie vlgs mij niet, heeft nou eenmaal zo'n kromme neus... Ach gut
Laatst bijgewerkt door QQQQ op 19-01-05 15:29, in het totaal 1 keer bewerkt

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 15:27

Samsam schreef:
Zo bedoel je?

Nee, ik bedoel zoals op de twee foto's die ik hierboven plaatste.
DIT zijn waslijnen ja , maar dat was voor een demonstratie en daar hoort een specifieke uitleg bij.

abby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 15:32

Citaat:
Ik ben daar niet zo'n voorstander van

Samsam, waarom niet?

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 15:39

Ik vind het een heel interesant topic. Ik kan er alleen niet over mee praten want ik heb er niet zo heel veel verstand van.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik het plaatje uit het profiel van Lusitana meer ontspannen vind als die van tegenwoordig.

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 15:51

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 16:44

Q: is het nu ook al weer slecht als de stang is aangenomen? Dat staat trouwens wel in het reglement, dat ie aangenomen moet zijn...

Grappig dat Marlies hier steeds aangehaald wordt. Ik herinner me Marlies nog uit haar juniorentijd met Arthur... Nu laat ze op Idocus precies het tegenovergestelde beeld zien.

Samsam:
Afbeelding

Deze doet het ook voor de lol Haha! (wat blijft ie apart Lovers )

Ik heb me verwonderd over je uitspraken over jurering Q4. Misschien moet je eens wat vaker op concours gaan

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 16:47

wow wouter24 das echt een kicken site!!
dankjewel Haha!

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 16:51

Zep schreef:
Q: is het nu ook al weer slecht als de stang is aangenomen? Dat staat trouwens wel in het reglement, dat ie aangenomen moet zijn...

Misschien is aangenomen niet het goede woord: Hij staat strak. Hij dient niet aangenomen te zijn zoals het gewone bit. Aanleuning moet op het bit zijn, niet de stang. Vandaar het onderscheidt.
Kinketting behoord bij 45 graden in werking te treden, en dat is hier wel het geval.
Wellicht weer een andere discussie, maar misschien ook weer niet helemaal ongerelateerd...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 16:52

Begrijpen we elkaar goed? Ik heb het over de stang van Fidermark...

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 16:58

Zep schreef:
Begrijpen we elkaar goed? Ik heb het over de stang van Fidermark...

De 2e foto in de laatste fotopost van SamSam, toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 17:00

Ja.

hoe krijg je het voor elkaar om die stang strak aangenomen te vinden Verward

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 17:07

Zep schreef:
Ja.

hoe krijg je het voor elkaar om die stang strak aangenomen te vinden Verward

Het is zeker niet ernstig (iets dat je wel veel ziet, bijv ook veel bij uitstrekken), maar wel aan de strakke kant. Stangteugel staat even strak als trensteugel en de stang staat wel op 45 graden met de mondspleet, dus de kinketting werkt al.
Toegegeven, het is een verzamelende oefening, dus de stang màg in actie komen en het is een foto, dus misschien is het net het moment.... Paard komt er ook niet van achter de loodlijn, dus zò sterk werkt ie nu niet in.
Bij die andere foto van SamSam is de hoek kleiner dan 45 graden, en bij die 2 foto's van mij ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 17:08

Ik denk dat ik hartstikke blind begin te worden, want die teugel hangt door Verward

pegassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 17:10

Samsam schreef:
[image]

!

Afbeelding

Ik niet. Vind er weinig zuur aan. Een prachtig beeld en oprichting. Als je bedoeld dat het paard een zure indruk geeft vanwege zijn oren, dan kan ik je uit droom helpen. Er zijn veel paarden die vanuit opperste concentratie de oren naar achteren richten nl. gericht op evt. aanwijzingen van de ruiter. Helaas wordt dit door sommige verkeerd opgevat.....

Zo ook het zwiepen met de staart, zeker bij hoog in het bloedstaande paarden. Dit is een ontlading op de intense arbeid die van ze gevraagd wordt en heeft weinig met onrust of ongehoorzaamheid te maken. Slechts een teken van.....oef....is dit ff moeilijk.
Laatst bijgewerkt door pegassa op 19-01-05 17:17, in het totaal 2 keer bewerkt

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 17:10

Hij hangt ook.