Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lovely schreef:De mededeling dat vwnw = paard op voorhand laten rijden, klopt ook van geen kant, maar zegt wel iets over de mensen die het beweren volgens mij.
Lovely schreef:[
De mededeling dat vwnw = paard op voorhand laten rijden, klopt ook van geen kant, maar zegt wel iets over de mensen die het beweren volgens mij.
[/quote]
QQQQ"]
[quote="Zep schreef:Als ik mijn paard daar rijd, zit dat hoofd echt niet vast hoor, en mijn hand ook niet. Daar kun je al je plaatjes van de wereld op loslaten, ik voel dat dagelijks op mijn paarden aan.
Lovely schreef:Wat Q misschien probeert te bedoelen is dat het hoofd van het paard met moeite achter de loodlijn gehouden moet worden, omdat het paard de hals en nek aan moet spannen om de neus zo terug te houden. Helemaal los laat het paard dus niet, omdat ander die neus weer terug schuift naar de loodlijn.
Zep"]
[quote="Lovely schreef:De mededeling dat vwnw = paard op voorhand laten rijden, klopt ook van geen kant, maar zegt wel iets over de mensen die het beweren volgens mij.
Pipo"]
Mijn broek zakt er vanaf!
[/quote]
[quote="Pipo schreef:Kun je eens uitleggen waarom het onmogelijk is QQQQ? Ik ben niet universitair opgeleid en meer een praktijkmens dus ik begrijp werkelijk niet wat je er mee bedoelt.
Zep"]
[quote="Lovely schreef:Wat Q misschien probeert te bedoelen is dat het hoofd van het paard met moeite achter de loodlijn gehouden moet worden, omdat het paard de hals en nek aan moet spannen om de neus zo terug te houden. Helemaal los laat het paard dus niet, omdat ander die neus weer terug schuift naar de loodlijn.
Tyrza schreef:Correct me if I'm wrong, maar:
Als het hoofd vastzit, Q, hoe kan het dan dat het paard vanuit deze positie naar links en naar rechts gesteld kan worden, zonder dat de ruiter meer druk uitoefent op het voorste gedeelte van het paard?
QQQQ schreef:Het scharnierpunt zit zo aan het hoofd, dat als ie er los ophangt het evenwicht van het hoofd dusdanig is dat de neus voor de loodlijn blijft.
Kijk maar eens naar een paard dat staat te dommelen in de zon, ogen half dicht, onderlip op standje centebak: Dat hoofd hangt volledig los en op elke hoogte van de hals vóór de loodlijn.
Kwestie van evenwicht/balans.
Elke positie van het hoofd dat van die houding afwijkt (dus neus meer naar voren, neus meer naar achteren, links of rechts) vereist de werking van spieren.
Zep"]
[quote="Lovely schreef:Ontduiken?
Zep schreef:Dat snap ik Pipomaar het gaat mij er even om dat ze dat punt zelf opzoeken. Dat strookt dus niet met Q's bewering dat het prettiger/natuurlijker voor een paard is om voor de loodlijn te lopen...
Sjuimpje schreef:Ik snap er niets meer van,
we willen die spieren toch juist aan het werk zetten? Anders kunnen we ze net zo goed in de zon laten dommelen.
En net alsof die spieren niet hoeven te werken als je ze bovenin stelt. Het enige verschil is dat je ze met LDR ook gymnasticeerd.