Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

dus kijk ook naar die dingen, die ze doet.                                                         Viennanova schreef:Er zijn echt paarden die alle ruimte nemen die ze krijgen, maar met dit scenario wordt door bokt nooit rekening gehouden. Juist door TS te leren daar mee om te gaan kan de combi groeien, niet door het paard maar op rust te zetten.
 ) en de goede begeleiding van die instructrice, ook naast het paard, heb ik heel veel geleerd, en haar beter leren begrijpen en lezen, en ben ik tot de conclusie gekomen dat mijn paard best een heel goede reden had, voor wat ze deed, en dat lag niet aan haar zadel (er kwam wel een ander zadel, maar vooral omdat het andere zadel niet goed voor mijn zit was) het lag niet aan haar bit, haar rug, benen, en ook niet haar tanden. Viennanova schreef:Het paard is nu meerdere malen gecheckt en ik vermoed geen lichamelijk probleem. Ik denk echt dat het paard een maatje groot is qua karakter, ik hoop dat degene die bij ts is wezen kijken dat kan bevestigen.