Paard heel erg traag

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

damian23

Re: Paard heel erg traag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 15:25

Dat zou helemaal geweldig zijn!!!

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-16 17:05

Ja, ik hoop het ook heel erg!

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 22:22

Ik duim mee! Zou jammer zijn dat zo'n goeierd moet ingeslapen worden zonder dat ie pijn heeft.

BisaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 22:33

Ik kom even binnenvallen hier maar heb net alles lopen lezen whaha, hoop dat je snel een antwoord krijgt!

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-16 14:34

hwn, ja klopt inderdaad.
Bisa, dat hoop ik ook!
Ze hebben al teruggestuurd dat ze het gaan overleggen met het team. Dus ik wacht af.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 23:21

Let even heel erg op. Therapie kan zomaar rijden worden. Gun je paard een spuitje als het op is. Dat kun je vast nog betalen. Maar als je hem zomaar ergens neerzet zijn er vast weer mensen die denken dat ze er nog wel op kunnen rijden en niet zoveel hoeven te voeren enz enz. De geschiedenis gaat zich herhalen ten koste van je paard. En ga er vanuit dat als hij ergens voor weinig kan staan dat hij ook van alles weinig krijgt. Er zijn niet zoveel sprookjes oorden voor paarden. Meestal moeten ze flink aan de bak om de kost terug te verdienen en vaak meer dan dat en dat kun je Oreo niet aandoen. Ik wens je veel wijsheid.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 23:31

Rizette schreef:
Let even heel erg op. Therapie kan zomaar rijden worden. Gun je paard een spuitje als het op is. Dat kun je vast nog betalen. Maar als je hem zomaar ergens neerzet zijn er vast weer mensen die denken dat ze er nog wel op kunnen rijden en niet zoveel hoeven te voeren enz enz. De geschiedenis gaat zich herhalen ten koste van je paard. En ga er vanuit dat als hij ergens voor weinig kan staan dat hij ook van alles weinig krijgt. Er zijn niet zoveel sprookjes oorden voor paarden. Meestal moeten ze flink aan de bak om de kost terug te verdienen en vaak meer dan dat en dat kun je Oreo niet aandoen. Ik wens je veel wijsheid.

Eens!
En therapie-paard zijn is geen ontspannende taak.
Houden van, betekent soms ook loslaten.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 12:26

Waarom steeds op zoek naar iets wat hij kan doen behalve rijden, grondwerk kan ook pittig zijn. Houden van is zoals hier al is gezegd laten gaan. Een therapie paard wordt een paard niet zo maar.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 12:31

Ik zou uitkijken met zogenaamde goede huizen... Mijn oude merrie is nu onderdeel van oplichting, terwijl ze niet meer geschikt is voor de sport, dit terwijl ze is verkocht voor een goed tehuis aan iemand die ik al 15 jaar ken.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-16 17:01

Rizette en anderen, ik let heel goed op hoor. Ik fiets er elke dag langs en weet wel een beetje hoe het daar gaat.
Als ze daar niet goed met hem omga, hoor ik dat wss heel snel. Mijn verzorgster gaat daar namelijk heel vaak heen en daardoor weet ik dat de paarden daar goed verzorgd worden.

Ik kreeg hier trouwens vaak de tip om hem te ontwormen. Er is op stal weer onderzoek gedaan, maar daar kwam bij Oreo niks uit. Is het alsnog handig om te ontwormen, of kan ik dat beter niet doen en is dat giftig?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 17:04

Kimmie25501 schreef:
Rizette en anderen, ik let heel goed op hoor. Ik fiets er elke dag langs en weet wel een beetje hoe het daar gaat.
Als ze daar niet goed met hem omga, hoor ik dat wss heel snel. Mijn verzorgster gaat daar namelijk heel vaak heen en daardoor weet ik dat de paarden daar goed verzorgd worden.

Ik kreeg hier trouwens vaak de tip om hem te ontwormen. Er is op stal weer onderzoek gedaan, maar daar kwam bij Oreo niks uit. Is het alsnog handig om te ontwormen, of kan ik dat beter niet doen en is dat giftig?

nee,een wormkuur is niet giftig.Zo een mestonderzoek is niet betrouwbaar.Het zou de moeite waard zijn om te weten wanneer hij voor het laatst ontwormd was.
Als hij wel wormen heeft kun je namelijk voeren wat je wil maar dan word hij niet dik :+

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-16 19:28

Volgens mij is hij een half jaar geleden ofzo ontwormd. Ik heb het even nagevraagd haha.
Is dat lang geleden?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 21:15

Kimmie25501 schreef:
Volgens mij is hij een half jaar geleden ofzo ontwormd. Ik heb het even nagevraagd haha.
Is dat lang geleden?

ja,ik vind van wel... :D

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 21:36

Kimmie25501 schreef:

Vergeet niet dat als het niet zo goed gaat met Oreo op de nieuwe plek jij daar niets meer aan kunt doen. Als hij verkocht is is hij verkocht en dan heb je zelf helemaal niets meer over hem te vertellen, zelfs als je er snel achter komt dat het niet lekker loopt.

Denk er goed over na hoor meisje, ik heb zelf ook ooit de fout gemaakt een pony voor een prikkie weg te doen naar een 'goed adres' en nu heb ik geen idee waar het dier is en hoe het met haar gaat.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 22:50

Nadeel van mestonderzoek is dat je ingekapselde bloedworm er niet in terug zoet, en juist die bloedworm kan een hoop ellende en magere paarden veroorzaken.
Dus wel slim om toch goed te ontwormen met een equest pramox.

:j

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-16 07:32

geerke en ellepel, oke, ik ga overleggen met mijn ouders!
Wispeltuur, ik verkoop het niet hoor! Ik kan hem daar stallen. Maar hij blijft natuurlijk wel van mij!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 15:58

Van jou blijven zegt ook niet alles, zorg dan wel dat je wat op papier hebt. Je leest genoeg horror verhalen op bokt.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-16 18:06

Ja, daar ga ik zeker voor zorgen. En er komen ook nog mensen die ik ken, daar twee keer per week, dus die houden dat ook wel in de gaten. Maar ik weet nog niet eens zeker of het daar kan, ze gaan nog overleggen. Als het daar niet lukt, dan laat ik hem inslapen, want dan zijn er gewoon geen opties meer.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 19:59

Natuurlijk zijn er nog meer opties.
Maar dat zijn opties waar jij niet voor kiest.
En ik ga niet zeggen of jij dat wel of niet zou moeten doen.
Maar meer opties zijn er wel.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-16 16:28

Er zijn misschien wel meer opties, maar geen opties waar ik de mogelijkheid toe heb.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 16:34

Moet hij dan weg waar hij nu staat?
Bedoel, als hij nog goed genoeg is om op die andere locatie te mogen blijven leven, waarom kan dat dan niet op de huidige?

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-16 16:39

Omdat mijn vader dat te duur vindt. Een paard waarmee je niet kan rijden, op een superdure locaties met alle voorzieningen. En dat begrijp ik dan ook weer wel.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 16:46

Maar dan zijn er toch wel meer mogelijkheden dan alleen die zorginstelling?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 16:53

Beetje lastig zoeken de ts heeft daar misschien hulp nodig?

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 16:58

Wat een gedram. .,
Als ts met haar ouders besluit dat het genoeg is, en DA is het er mee eens...