Vandaar dat er bij mij in de les bepaalde dingen gewoon niet mogen omdat ze gevaarlijke situaties kunnen opleveren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
M_D_H schreef:DynamiteS schreef:
Echt verschrikkelijk, kreeg toen ik dat deed het commentaar dat het geen 'coole Friezen' zijn en ze dus niet los mag laten..
Nou... Dit snap ik niet helemaal.
Als ik les geef dan vallen jullie onder mijn verantwoording. Alles wat er dan met jullie gebeurt kan je mij voor aansprakelijk stellen... of de verzekering doet dat.
Hoe vaak jij je jas dan ook al uitgetrokken hebt op je paard, in mijn les gebeurt dat dan gewoon niet.
Stel dat er net de ene keer dat je bij mij in de les rijd er iets gebeurt door die jas... Dan draai ik op voor de kosten...
Nee bedankt... Dan kan je het 16 jaar doen of een coole Fries hebben, maar ik accepteer dat gewoon niet in mijn les!
Nikass schreef:Fokje_M schreef:Met alle lesklanten achter elkaar en de voorste moest dan galopperen tot hij weer achteraan kwam. Dat aanspringen hoefde je dus niets voor te doen, je paard vloog er vanzelf wel vandoor. Om vervolgens met een klap achterop het achterste paard te knallen. Veel klanten uit die tijd waren daardoor lange tijd doodsbang om te galopperen.
Ik vond dat altijd juist een hele leuke oefening. Het is natuurlijk de bedoeling dat je onafhankelijk van de rest leert rijden, en dat lijkt mij alleen maar zinvol.